رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
معاون امورزنان و خانواده ریاست جمهوری :

هیچ چیز همانند شعر و هنر نمی تواند اثری را ماندگار کند

هفتمین همایش کشوری بزرگ دل عالم با حضور ۸۰ شاعر از سراسر کشور در کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن ادبی دل عالم هفتمین همایش بزرگ کشوری دل عالم با محوریت خانواده و جوانی جمعیت با حضور ۸۰ شاعر از سراسر کشور در کرمان آغاز بکار کرد در شب اول این همایش که با حضور انسیه خزئلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، مریم السادات طباطبایی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان ، محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ، انجم شعاع مدیرکل سازمان هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و جمع کثیری از شاعران و شعر دوستان و در تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بحث شعر و سلامت با یکدیگر عجین هستند به طوریکه حکیم ابن سینا نیز به تاثیر شعر در سلامت اشاره کرده است.

دکتر وحید ضا برهانی نژاد در خصوص محور این همایش گفت: در خصوص جمعیت، اوضاع کشور مساعد نیست و ما به این مسئله از دیدگاه هنر وارد شدیم که یک ابزار قوی و تاثیر گذار در جامعه است. وی افزود: ما در این خصوص علاوه برحمایت از این جشنواره شعر، جشنواره عکس و نقاشی نیز برگزار کرده و در آینده نیز برگزار خواهیم کرد. وی ابراز امیدواری کرد خروجی این برنامه بر مسئله خانواده و جوانی جمعیت تاثیر گذار باشد.

دکتر برهانی نژاد گفت: پیشنهاد می شود دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان راه اندازی شده و با موضوعات مختلف سلامت که در راس آن جوانی جمعیت قرار دارد، به طور مداوم و سالانه چنین همایش های برگزار کند.

وی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان حتما از این برنامه حمایت خواهد کرد. در ادامه این همایش معاون زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: کلام و بیان می‌تواند تاثیر مثبتی بر نوع نگاه، سبک زندگی و جمعیت داشته باشد، لذا باید از این ظرفیت در راستای تقویت حوزه زن و خانواده استفاده کرد.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در این همایش با تقدیر از عوامل برگزار کننده این برنامه گفت: هیچ چیز همانند شعر و هنر نمی‌تواند آثار را ماندگار کند از طرف دیگر برترین معجزه دین اسلام، کتاب قرآن بوده است که دارای قالب و محتوای بسیار زیبایی است و تاثیر فراوانی بر جان و قلب بشریت می‌گذارد.

وی ماندگار بودن یک اثر را مستلزم داشتن قالب و محتوای مفید و اثرگذار دانست و افزود: در اهمیت هنر و شعر همین بس که حرکت امام حسین (ع) اگر ماندگار شده است، یکی از عوامل آن مدیون شعر و مرثیه‌ها است و اینچنین می‌شود که تاثیر عمیقی بر جان‌ها دارد. معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: کلام و بیان می‌تواند تاثیر مثبتی بر نوع نگاه، سبک زندگی و جمعیت داشته باشد، لذا باید از این ظرفیت در راستای تقویت حوزه زن و خانواده استفاده کرد. وی ادامه داد: فرهنگ بر تمامی ابعاد جامعه تاثیر مستقیمی دارد و در حوزه جمعیت نیز می‌تواند زیبایی‌های فرزند داشتن را بیان کند.

خزعلی با اشاره به اینکه هنر و شعر موجب برجسته شدن خوبی‌ها و پرورش انسانیت و اخلاق می‌شود، خاطرنشان کرد: یک کشور توسط فرهنگ خود به جهان معرفی می‌شود، لذا با توجه به شرایط منطقه و موضوع فلسطین، این شعر و فرهنگ مقاومت است که فرهنگ مقاومت را حفظ می‌کند، البته در این زمینه شهید سلیمانی به جبهه مقاومت هویت داد و امیدوار هستیم در نهایت شاهد پیروزی در جنگ سخت و جنگ نرم که یکی از عرصه‌های آن، حفظ ارزش‌های خانوادگی است، به پیروزی برسیم. مریم السادات طباطبایی مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان ضمن خوش آمد گویی محضر شاعران و حاظران گفت: هنر و شعر یک ظرفیت تاثیرگذار در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از مصادیق مهم در حوزه اجتماعی، نهاد خانواده و جمعیت است که می توان برای تقویت آن از ظرفیت شعر و هنر استفاده کرد و برای مردم نیز این قالب جذابیت بیشتری دارد لذا حضور شاعران توانمند در این همایش می تواند نقش تاثیر گذاری در حوزه زن و خانواده داشته باشد. طباطبایی بااشاره به اینکه نرخ فرزند آوری در جهان ۲.۲ در صد در جهان است گفت : متاسفانه این نرخ در جهان زیر ۲ می باشد و اگر به این منوال پیش برویم در ۲۷ سال آینده بالای ۳۰ درصد جمعیت کشور سالمند هستند آنهم بدون هیچ همدم و مونسی مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری افزود : جامعه ما به سرعت خطرناکی به سمت سالمندی پیش می‌رود و باید فارغ از هر گونه مباحث سیاسی و حزبی به فکر این موضوع بود

فاطمه لشکری از اعضای هیات مدیره انجمن ادبی دل عالم نیز در این همایش با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ شعر در بخش ویژه و ۷۰۰ شعر در بخش آزاد به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود اظهار داشت: در شب اولاین همایش منتخبین بخش ویژه به شعرخوانی پرداخته و به بیست برگزیده این همایش لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد و در بخش آزاد این جشنواره که شامگاه پنجشنبه برگزارخواهد ۶۰ منتخب بخش آزاد همایش به اجرای شعر خوانی خواهند پرداخت وی سپس به ارائه گزارشی در خصوص فعالیتهای انجمن ادبی دل عالم کرمان پرداخت.
ادامه این همایش با تجلیل از علی اکبر اصفهانی پدر طنز معاصر کرمان همراه بود گفتنی است، در این همایش شاعران به ارائه آثار خود با محتوای خانواده و جوانی جمعیت پرداختند شایان ذکر است، این جشنواره با همکاری انجمن دل عالم کرمان و انجمن ترانه کرمان و حمایت استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بیمه سلامت کرمان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ، شرکت بتن مرادی ،شهرداری کرمان و…. در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200