رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May
  • جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۷
  • کد خبر : 4570
  • مشاهده : 13 بازدید
  • اخبار
  • چاپ خبر : سامانۀ «مدیریت تابلوهای شهری» رونمایی شد
در پنجاه‌وچهارمین هفته از پویش «افتتاح» شهرداری کرمان؛

سامانۀ «مدیریت تابلوهای شهری» رونمایی شد

در پنجاه‌وچهارمین هفته از پویش «افتتاح» شهرداری کرمان با شعار «هر هفته یک افتتاح»، سامانۀ «مدیریت تابلوهای شهری» رونمایی شد.

به گزارش یزدان کرمان، شهردار کرمان، هفدهم تیرماه، در این آیین که با حضور رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، با بیان اینکه امروزه شهرها به‌ویژه شهرهای بزرگ را باید به‌صورت سیستمی و ازطریق نرم‌افزارهای مختلف اداره کرد، افزود: دیگر با شیوه‌های سنتی نمی‌توان سازمان‌های بزرگی چون شهرداری کرمان را با حجم مراجعات و مسئولیت‌های فراوان اداره کرد.
سیدمهران عالم‌زاده با اشاره به اینکه شهرداری کرمان باید از سال‌های قبل با تجهیز زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز، به سمت سیستمی‌شدن خدمات و فرایندها حرکت می‌کرد، یادآور شد: با توجه به عقب‌ماندگی فراوان در این زمینه، از ابتدای این دوره از مدیریت شهری، توجه ویژه‌ای به ارتقای زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شهرداری در راستای تحقق شهرداری الکترونیک صورت گرفت و اقدامات ارزشمندی توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایه انسانی شهرداری و سازمان فاوا در این زمینه انجام شد.
وی با اشاره به تحقق بخش عمده‌ای از شهرداری الکترونیک در این دوره از مدیریت شهری و تشکر از همۀ همکارانی که در این زمینه تلاش کردند، یادآور شد: هزینه و مدت‌زمانی که برای جمع‌آوری اطلاعات لازم و بارگذاری آن‌ها در نرم‌افزارها صرف شده، بیش از هزینۀ خریداری و استقرار خود نرم‌افزار بوده است.
شهردار کرمان خاطرنشان کرد: معمولاً شروع استفاده از نرم‌افزارها با مقاومت‌هایی روبه‌رو است؛ چراکه سیستمی شدن فرایندها موجب شفاف‌سازی اطلاعات می‌شود و جلوی اقدامات سلیقه‌ای را می‌گیرد؛ بنابراین، عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند.
عالم‌زاده ادامه داد: شفافیت اطلاعات در نرم‌افزارها موجب می‌شود مدیران ارشد بتوانند بر انجام امور زیرمجموعۀ خود نظارت و کنترل داشته باشد و مردم نیز تا حد زیادی امکان رصد فعالیت‌ها را دارند.
وی تأکید کرد: در جریان اجرای نرم‌افزار «سامانۀ مدیریت تابلوهای شهری» نیز باید نظارت‌های دقیقی جهت جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و ایجاد بازار سیاه اِعمال شود.
شهردار کرمان با بیان اینکه سیستمی‌شدن فرایندها موجب جلوگیری از کاغذبازی می‌شود، خاطرنشان کرد: سیستمی‌شدن فرایندها همچنین امکان پیگیری درخواست‌ها را در هر زمان و مکانی فراهم می‌کند و موجب تسهیل و تسریع امور می‌شود.
عالم‌زاده با بیان اینکه شهرداری کرمان در حال عبور از مرحلۀ شهرداری الکترونیک و در راه رسیدن به شهر و شهرداری هوشمند است، یادآور شد: سال گذشته 21 کیلومتر فیبر نوری در شهر کرمان اجرا شد و با اضافه شدن 58 کیلومتر فیبر نوری دیگر در سال‌جاری، زیرساخت‌های اساسی برای تحقق شهر هوشمند فراهم می‌شود.
وی ضمن تشکر از حمایت‌ها و تلاش معاونت‌های «مالی و اقصادی» و «برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری» در راستای خرید و استقرار نرم‌افزارهای خدماتی، بیان کرد: اینکه از چنین نرم‌افزارهایی در قالب پویش «افتتاح» رونمایی می‌شود، نشان از اهمیت سامانه و کارآیی آن برای شهروندان دارد؛ چراکه خدمت مهمی ارائه می‌شود و شهروندان باید در جریان آن قرار گیرند.
شهردار کرمان با بیان اینکه شهرداری به‌دنبال تسهیل فرایندها برای شهروندان است، خاطرنشان کرد: اهمیت فعالیت‌ها زیرساختی، فرهنگی و فناورانه، کمتر از پروژه‌های‌ عمرانی نیست و باید آگاهی مردم را نسبت به خدماتی که ارائه می‌شود و کارکرد آن‌ها بالا ببریم.
عالم‌زاده بیان کرد: سازمان فاوا در این دوره بسیار پویا و موفق عمل کرده و با وجود همۀ مشکلات و کمبودها، خدمات ارزنده‌ای به مردم و شهرداری ارائه کرده است.
وی یادآور شد: در گام دوم می‌توان با مشارکت شرکت‌های تبلیغاتی خصوصی و اضافه کردن اطلاعات مربوط به ظرفیت‌های تبلیغاتی این شرکت‌ها، مدیریت یکپارچۀ تبلیغات شهری را در قالب سامانۀ مدیریت تابلوهای شهری ایجاد کرد و با نظر شورا، مبلغی هم به‌عنوان کارمزد برای شهرداری بابت ارجاع به شرکت‌ها اختصاص یابد.
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در این دوره اقدامات بی‌نظیری در زمینۀ الکترونیک و مکانیزه‌شدن خدمات شهرداری انجام شده که بسیار ارزشمند است، افزود: سیستمی‌شدن فرایندها باعث کاهش درصد خطا، اعتمادسازی، افزایش سرعت انجام کار و ارتقای رضایتمندی مردم می‌شود و نگاه شهروندان نسبت به شهرداری را بهبود می‌بخشد.
محمدرضا معین‌زاده میرحسینی خاطرنشان کرد: شهرداری کرمان در این دوره علاوه بر افتتاح پروژه‌های عمرانی که نمود عینی بیشتری دارند، از چندین پروژۀ زیرساختی مهم رونمایی کرد که فرایند انجام امور و ارائه خدمات به شهروندان را تسهیل و تسریع می‌کند که جای تقدیر دارد.
وی افزود: با این اقدامات، نیاز به حضور مردم در شهرداری به حداقل رسیده است؛ بنابراین، لازم است آموزش به شهروندان درخصوص نحوۀ استفاده از این نرم‌افزارها در دستور کار قرار گیرد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز با اشاره به اینکه سامانۀ مدیریت تابلوهای شهری، بخشی از خدمات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری را پوشش می‌دهد، خاطرنشان کرد: سازمان فاوا براساس نیازسنجی واحدها و سازمان‌های مختلف شهرداری، به تهیۀ نرم‌افزارهای موردنیاز اقدام کرده است.
علی سعیدی افزود: با رونمایی از این سامانه، فرایند تخصیص و ساماندهی تابلوهای شهری و رسیدگی به قراردادهای آن‌ها بدون نیاز به مراجعۀ حضوری شهروندان انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: در سایر سازمان‌ها هم پیگیر هستیم تا خدماتی که امکان ارائه غیرحضوری آن‌ها وجود دارد، در حد امکان به‌صورت سیستمی و غیرحضوری ارائه شود که در همین راستا در حال بررسی نرم‌افزار مناسب برای واحد حقوقی شهرداری هستیم تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود.
مدیرعامل سازمان سیما‌، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان نیز با اشاره به واگذاری 35 بیلبورد بزرگ شهری ازطریق مزایده به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما درخصوص وصول عوارض تابلوهای اصناف بود که درگذشته وصول عوارض حدود 2850 تابلوی اصناف تجاری و غیرتجاری به‌صورت دستی انجام می‌شد.
یدالله علیزاده افزود: در همین راستا، با همکاری سازمان فاوا، از این پس، عوارض تابلوهای اصناف ازطریق نرم‌افزار وصول خواهد شد که در شهرهای تبریز و ارومیه نیز در حال استفاده است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان(فاوا) نیز با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری، سازمان فاوا و اقدامات آن بعد از سال‌ها مورد توجه قرار گرفت، افزود: با اقدامات انجام‌شده در این دوره، شهرداری الکترونیک به میزان 80 درصد محقق شده و در این راستا، اغلب فعالیت‌های مهم شهرداری مکانیزه شده است.
حیدر هادی‌زاده ادامه داد: در حال حاضر، بسیاری از واحدها می‌توانند خدمات خود را به‌صورت سیستمی ارائه دهند که امیدواریم با ادامۀ این روند، به‌زودی شاهد تحقق کامل شهر الکترونیک و شهر هوشمند در کرمان باشیم.
وی با اشاره به اینکه نرم‌افزار سامانۀ مدیریت تابلوهای شهری در شهرهای تبریز و ارومیه نیز در حال استفاده است، یادآور شد: مشکلی که ما در زمینۀ خرید نرم‌افزار با اغلب شرکت‌ها داریم، این است که به جزئیات نمی‌پردازند، اما خوشبختانه با دقت نظر کارشناسان شهرداری کرمان، جزئیات لازم لحاظ شد و این نرم‌افزار بومی‌سازی شده و می‌توان گفت از لحاظ پرداختن به جزئیات، از نرم‌افزار مورداستفاده در شهرهای تبریز و ارومیه نیز جلوتر است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان(فاوا) خاطرنشان کرد: «سامانۀ مدیریت تابلوهای شهری» شامل دو بخش اصلی «مدیریت عوارض بیلبورد» و «سیستم مدیریت عوارض تابلو» است که در قسمت مدیریت عوارض بیلبورد، امکان مشاهدۀ ابعاد و درجۀ کیفیت بیلبوردها و مکان قرارگیری آن‌ها، قیمت‌گذاری و رزرو و محاسبۀ عوارض وجود دارد.
هادی‌زاده بیان کرد: راه‌کارهایی هم برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و سوء‌استفاده‌های احتمالی، پیش‌بینی شده ازجمله اینکه تابلویی که رزرو شده، تا 30 روز دیگر امکان رزرو مجدد همان تابلو وجود ندارد؛ درحالی‌که در حالت دستی این امکان وجود داشت.
وی همچنین از نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار زیرساختی و فرابخشی «ساماندهی و مدیریت داده‌های مکانی» برای اولین‌بار در شهرداری کرمان به‌عنوان پروژۀ مهم دیگر این سازمان و رونمایی از آن در آیندۀ نزدیک خبر داد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200