رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خبر داد:

جلوگیری از یک فاجعه توسط آتش‌نشانان کرمان

صبح روز چهارشنبه، 28 تیرماه سال‌جاری، نیروهای امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آتش‌نشانی شهرداری کرمان، با اطلاع از انتشار بوی گاز در پارکینگ یک برج تجاری در ابتدای «بلوار جمهوری‌ اسلامی»، مانع از وقوع یک حادثه خطرناک شدند.

به گزارش یزدان کرمان و به نقل از امور ارتباطات و اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی ، ابراهیم بابایی در توضیح بیشتر این خبر، افزود: ستاد فرماندهی آتش‌نشان کرمان، ساعت ١۵:١٢ دقیقه روز یادشده، پس از تماس شهروندان با «سامانه ۱۲۵»، مبنی بر انتشار بوی گاز در ساختمان یک برج تجاری در ابتدای بلوار جمهوری‌اسلامی، نیروهای امدادونجات دو ایستگاه را به محل مورد نظر اعزام کرد.

ابراهیم بابایی افزود: نجات‌گران سازمان آتش‌نشانی به‌محض ورود به این ساختمان، متوجه انتشار وسیع گاز از سمت یک خودرو در پارکینگ «طبقه منفی دو»، شدند و اقدام به رفع مشکل کردند.

وی با بیان اینکه در موقعیت یادشده، کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و جرقه‌ای می‌توانست یک فاجعه عظیم را در این برج و محیط‌های اطراف رقم بزند، گفت: آتش‌نشانان، بلافاصله ضمن تشکیل سه تیم «عملیاتی و پیشگیری»، ابتدا شهروندان را به آرامش دعوت کردند و سپس با تخلیه اضطراری برج از جمعیت ساکن، از ورود دیگر شهروندان به این ساختمان جلوگیری کردند.

بابایی ادامه داد: نیروهای آتش‌نشان، با استفاده از تجهیزات تخصصی، محیط را از گازهای قابل انفجار تخلیه و با لوله‌گذاری آبرسان، جهت جلوگیری از انفجار احتمالی وارد طبقه «منفی دو» شدند.

وی توضیح داد: تیم‌های عملیاتی در سه گروه در طبقه «منفی دو» ضمن قطع جریان برق, با استفاده از دستگاه «تهویه ضدانفجار» اقدام به تهویه و تخلیه گاز منتشرشده کردند که از یک خودروی «پژو ۴٠۵» به‌دلیل نقص فنی در سیستم گازرسانی، منتشر شده بود.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200