رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 15 May
  • یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
  • کد خبر : 4685
  • مشاهده : 15 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : 10662 دانش آموز در 489 مدرسه عشایری استان مشغول تحصیل هستند
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

10662 دانش آموز در 489 مدرسه عشایری استان مشغول تحصیل هستند

احمد اسکندری نسب در نشست با مدیران کل عشایری و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان از تحصیل 10 هزار و 662 دانش آموز در 489 مدرسه عشایری استان خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب در این نشست به فعالیت 489 مدرسه عشایری در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مدارس عشایری قهرمان پرور و نخبه پرور هستند، پس ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی در این مدارس ضروری است.

وی توسعه کمی و کیفی امکانات و خدمات برای ادامه تحصیل دانش آموزان عشایری را ضرورتی انکار ناپذیر در راستای ایجاد عدالت اجتماعی به عنوان یکی از شعار های محوری نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات موثری در آموزش و پرورش عشایری از قبیل ساخت مدارس خیر ساز، توزیع تجهیزات آموزشی و راه اندازی مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان عشایری صورت گرفته است.

اسکندری نسب گفت: در سال جاری با ایجاد هم افزایی، تلاش و پیگیری های صورت گرفته بودجه ای قابل توجه برای نوسازی، تجهیز و بروز رسانی مدارس عشایری مصوب شده است که شرایط را برای ارتقا کمی و کیفی زیر ساخت های مدارس عشایری فراهم می سازد.

وی از امضای تفاهم نامه سه جانبه همکاری مشترک ادارات کل آموزش و پرورش، نوسازی و تهیز مدارس و اداره کل امور عشایری استان جهت بروز رسانی و استاندارد سازی فضا های آموزشی ویژه تحصیل دانش آموزان عشایری خبر داد و گفت: 26 فضای آموزشی برای تحصیل دانش آموزان عشایری در استان کرمان نیاز است که در قالب این تفاهم نامه عملیات ساخت این مدارس از مهر ماه سال جاری آغاز می شود.

وی با تاکید بر برنامه ریزی جهت گسترش مدارس شبانه روزی ویژه دانش آموزان عشایری در کانون ها و مناطق عشایری با تراکم جمعیتی بالا خاطر نشان کرد: هدایت دانش آموزان عشایری به سمت مراکر شبانه روزی نقش موثری در ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی دارد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200