رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
  • کد خبر : 9022
  • مشاهده : 25 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : کمپ ماده ۱۶ زنان استان کرمان افتتاح شد
با حضور مسئولین ارشد استان :

کمپ ماده ۱۶ زنان استان کرمان افتتاح شد

با حضور مسئولین ارشد استان مرکز نگهداری اجباری زنان (ماده ۱۶) مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان در این مراسم که علیرضا وحید زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان ، احمد دهقانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی دادگستری استان کرمان ،رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان، سرهنگ علیرضا پریور رئیس پلیس پیشگیری استان کرمان و تنی چند از قضات و کارشناسان تخصصی بهزیستی حضور داشتند مرکزنگهداری اجباری زنان (ماده ۱۶) به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاح این مرکز احمد دهقانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان طی سخنانی با تقدیر ویژه از بهزیستی گفت : پس از سفر رئیس محترم جمهوری به استان کرمان و مطالبه گری چند تن از همشهریان راه اندازی این مرکز در دستور کار قرار گرفت و پس از رایزنی هایی که با بهزیستی داشتیم و برگزاری مقدمات کار ،فراخوان راه اندازی مرکز فوق الذکر منتشر گردید و سپس به همت موسسه خیریه تولدی دوباره امید کرمان و همکاری بی دریغ بهزیستی این مجموعه در عرض ده روز تجهیز و راه اندازی شد .

وی با اشاره به دوره بازتوانی معتادان متجاهر گفت : با کمک مسئولین بهزیستی برنامه هایی تدارک دیده ایم تا عزیزانی که در این مرکز مورد درمان قرار گرفته و اصطلاحا پاک میشوند به جامعه بازگشته و دیگر برگشتی به این مرکز نداشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان همچنین اظهار داشت : بهزیستی تمام توان خود را برای بهبود معتادان متجاهر و ساماندهی آنها به انجام رسانده است و ما نیز با تمام وجود در خدمت بهزیستی خواهیم بود.

دکتر خسرو ملکشاهی معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمان نیز طی سخنانی گفت : مرکز ماده ۱۶ زنان با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع تجهیز و امروز به بهره برداری رسیده است وی افزود : این مرکز ظرفیت پذیرش ۵۰ مددجو را در هر دوره ی درمان داشته و کادر تخصصی و مجربی در این مرکز به کار گرفته شده تا بتوان بهترین خدمت را به جامعه هدف ارائه نمود .

علیرضا وحید زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این مراسم با اشاره به این که بارها عنوان شده که برای ساماندهی معتادان متجاهر باید تمام دستگاه‌های ذکر شده در قانون پای کار باشند گفت : متاسفانه علیرغم پیگیری ها و مکاتبات گوناگون بسیاری از دستگاه ها به وظیفه تعیین شده در قانون در بحث نگهداری و برخورد با معتادان متجاهر عمل نمی کنند.

وحیدزاده اظهار کرد: حضور در مراکز ماده ۱۶ باید آخرین راهکار باشد و قبل از آن مراکزِ ترک اعتیاد ، مراکز دی آی سی، مراکز ماده ۱۵ و … وظیفه درمان و بازتوانی مددجویان را برعهده دارند.

وی اظهار امیدواری کرد : با توجه به راه اندازی کلینیک های مددکاری در کنار مراکز ماده ۱۶ ، درمان بازتوانی و اثر بخش بودن این مراکز در ترک معتادان متجاهر بسیار بالا بوده و شاهد عدم بازگشت دوباره این افراد به مراکز باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با انتقاد از سازمان های مسئول در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر گفت : بسیاری از سازمان‌ها به وظیفه تعیین شده در قانون عمل نمی کنند و بهزیستی را در ساماندهی این موضوع تنها گذاشته اند در حالی که اگر همه نهادهای ذیربط به وظیفه قانونی خود عمل می کردند امروزه شاهد این وضعیت در جامعه نبودیم.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200