رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹
  • کد خبر : 3736
  • مشاهده : 24 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : کرمان را به پایگاه اصلی مجسمه‌سازی در کشور تبدیل کنید
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان:

کرمان را به پایگاه اصلی مجسمه‌سازی در کشور تبدیل کنید

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در بازدید از روند اجرای چهارمین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی شهرداری کرمان گفت: ریشۀ تاریخی و پتانسیل‌های فراوان استان کرمان در مجسمه‌سازی، می‌تواند کرمان را به پایگاه اصلی مجسمه‌سازی در کشور تبدیل کند.

دادخدا سالاری، اول اردیبهشت‌ماه، در بازدید از روند اجرای چهارمین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی شهرداری کرمان، با اشاره به اینکه سابقۀ مجسمه‌سازی در کرمان به هشت هزار سال پیش برمی‌گردد، افزود: دکتر یوسف مجیدزاده، باستان‌شناس، بررسی‌هایی در رابطه با کُنارصندل و تمدن هلیل انجام داده که بر این اساس معتقد است مجسمه‌سازی و ساخت اشیا با مواد و مصالح مختلف، نخستین بار در کُنارصندل جیرفت اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: دکتر مجیدزاده همچنین مطالعات گسترده‌ای در رابطه با پیش از تاریخ و تمدن بین‌النهرین انجام داده و معتقد است سابقۀ مجسمه‌سازی حتی در بین‌النهرین کمتر از کنارصندل است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان یادآور شد: در دوران معاصر هم استاد «علی‌اکبر صنعتی» را در کرمان داشتیم که در مجسمه‌سازی، صاحب سبک و از هنرمندان مطرح کشور محسوب می‌شود.
سالاری افزود: پیشینۀ تاریخی کرمان در مجسمه‌سازی، این ظرفیت را برای استان فراهم کرده که امروز هم جایگاه ممتازی در سطح کشور و جهان در هنر مجسمه‌سازی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مواد اولیه و مصالح ساخت مجسمه ازجمله آهن، مس و سنگ، در استان کرمان وجود دارد و همۀ این پتانسیل‌ها در کنار اساتید و هنرمندان بااستعدادی که در زمینۀ هنر مجسمه‌سازی در کرمان حضور دارند، می‌تواند کرمان را به پایگاه اصلی مجسمه‌سازی در کشور تبدیل کند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، ضمن قدردانی از شهردار و عوامل برگزارکنندۀ این رویداد ملی، اقدام شهرداری کرمان در احیای سمپوزیوم مجسمه‌سازی را بسیار شایسته و ارزشمند توصیف کرد و افزود: برگزاری چهارمین دوره از سمپوزیوم مجسمه‌سازی در کرمان، اقدام بسیار ارزشمندی است که باید تداوم یابد.
لازم به ذکر است، چهارمین دورۀ سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کرمان، پس از 10 سال وقفه، با حضور 12 هنرمند ملی و استانی، از دهم فروردین‌ماه سال‌جاری در سایتی روباز در دامنۀ کوه‌‌های جنگل قائم و مجاور دریاچۀ مصنوعی آغاز شده و دوم اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200