رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۹
  • کد خبر : 8557
  • مشاهده : 15 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : کرمان در جایگاه سوم پویش «صحن حرم، مدرسه ام» قرار دارد
«رضا هدایتی» مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان:

کرمان در جایگاه سوم پویش «صحن حرم، مدرسه ام» قرار دارد

طبق اعلام مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، برنامه این سازمان در سال ۱۴۰۱ برچیدن کلاس های کانکسی است و اولویت با مدارس مستقل کانکسی که آمار کلاس های آن بیش از ۱۰ دانش آموز است، بوده و تا مهر ۱۴۰۲ همه مدارس کانکسی برچیده می شوند.

رضا هدایتی هفتم شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: بخشی از اعتبارات این نهاد دولتی بوده که۹۰ درصد آن از طریق اعتبارات ملی و ۱۰ درصد دیگر از محل بودجه های استانی تامین می شوند. او، با اشاره به اقدامات خیرین مدرسه ساز، در ادامه اظهار کرد: امروز هفتم شهریورماه، ۶۴ پروژه آموزشی با اعتبار ۵۸۰ میلیارد تومان در سطح استان تحویل آموزش و پرورش شد.
مدیرکل عنوان کرد: طی یکسال اخیر ۲۵۰ هزار مترمربع آسفالت در مدارس استان انجام شد، همچنین ۴۷۰ چشمه سرویس بهداشتی در مدارس احداث شده یا در دست ساخت است. او با اشاره به ایزوگام مدارس عنوان کرد: مدارسی که در سیل در هفت شهرستان جنوبی و چهار شهرستان شرقی استان دچار آسیب شده بودند، تعمیر شده اند.
به گفته هدایتی، استان کرمان در یک سال اخیر جهش بزرگی در بحث تجهیزات و هوشمند مدارس داشته است به گونه ای که ۲۷ میلیارد تومان برای هوشمندسازی هنرستان های استان از اعتبارات ملی جذب شده و بودجه هوشمندسازی فضای آموزشی و کلاس های آموزشی در سال ۹۹ حدود ۵ میلیارد تومان بوده که در سال گذشته به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
او در ادامه می گوید: در ۶ ماهه اول سال جاری در بحث مدارس خیرساز، ۱۱۳ میلیارد تومان تعهدات خیرین داشتیم و ۳۰ میلیارد تومان توافقنامه نیز با خیرین در حال انعقاد داریم که در مجموع حدود ۱۴۰ میلیارد تومان بوده این در حالی است که در سال گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد تومان تعهد خیرین داشتیم.
مدیرکل با اشاره به طرح آجر به آجر، اظهار کرد: مشارکت مردم استان در پویش «صحن حرم، مدرسه ام» بسیار خوب بوده به گونه ای که تاکنون کرمان در این زمینه در جایگاه سوم کشوری قرار داریم.
او با ابراز خرسندی از تخصیص اعتبارات خوب در سفر رئیس جمهور به استان در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد: ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مدارس تصویب شد که ۶۰۰ میلیارد تومان آن برای تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام است ضمن آنکه در همین راستا نیز مقررر شد عملیات اجرایی پنج خوابگاه دانش آموزی بزودی آغاز شود.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200