رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
  • کد خبر : 12356
  • مشاهده : 85 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : کرمان به عنوان پایلوت شهر بدون جدول انتخاب شود
دبیر کمیته حقوقی و نظارت ستاد مناسب سازی کشور :

کرمان به عنوان پایلوت شهر بدون جدول انتخاب شود

دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در راستای مناسب سازی محیط ، اماکن و فضا های عمومی استان کرمان با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان، معاون پیگیری و امور عمرانی استانداری، کارشناس حقوقی ستاد مناسب سازی کشور ، کارشناس مناسب سازی بهزیستی کشور و مدیران و مسئولین دستگاه های عضو این ستاد در محل سالن اجتماعات پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد .

به گزارش یزدان کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان علیرضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در این نشست با تقدیر از تلاش ارزنده بسیاری از دستگاههای اجرایی در مسیر محقق شدن مناسب سازی در سطح شهرهای استان پهناور کرمان در سخنانی عنوان داشت : باید با جدیت و مسئولانه در خصوص اجرایی شدن مصوبات این جلسات پیگیری لازم انجام شود وهمه دستگاههای اجرایی ومتولی با جدیت بیشتری در امر مناسب سازی محیط ساختمانهای مربوط به خود اقدام نمایند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط خاص افراد دارای معلولیت ومحدودیت اشاره کرده و بحث مناسب سازی در اماکن دولتی ، خصوصی ، مراکز بهداشتی درمانی و معابر را بسیار مهم ، جدی و حائز اهمیت دانست و بیان نمود : همه ما باید بطور جدی و با همکاری هم جهت رفع این مشکلات و پیشبرد وتکمیل اقدامات انجام شده قدم برداریم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود : هدف جلسه ستاد مناسب‌سازی در دسترس قرار دادن اماکن عمومی و ارائه خدمات مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای جامعه هدفی است که 13 درصد معلولان و 9 درصد سالمندان و 6 درصد زنان باردار هستند.
وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسات، پیگیری و تصمیم‌گیری در رابطه با ایجاد و توسعه فضاهای مناسب برای ادغام اجتماعی این گروه‌ها است تا بتوانند به راحتی در اجتماع تردد داشته باشند .
در ادامه این نشست حمیدرضا مباشر دبیر کمیته حقوقی و نظارت ستاد مناسب سازی کشور نیز در سخنانی به اهمیت ولزوم استفاده ا زتوان با القوه افراد دارای معلولیت در سطح جامعه اشاره کرد وافزود : نامناسب بودن محیط شهری و عدم استانداردسازی اماکن و معابر عمومی برای تردد معلولان از معضلات جدی در سطح شهرها است
وی ادامه داد : حتی اگر یک فرد معلول موفق به ورود در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی و اجتماعی شود اما از امکانات و استانداردهای لازم برای حضور در جامعه محروم باشد نمی‌تواند از توانمندی خود بهره ببرد.
دبیر کمیته حقوقی و نظارت ستاد مناسب سازی کشور افزود : از آنجا که شهر واستان کرمان دارای پتانسیل های بسیاری اعم از نخبگان دارای معلولیت است بایستی برنامه ریزی شود تا با استفاده از ظرفیتهای موجود در این استان شهر کرمان به عنوان پایلوت شهر بدون مانع وبدون جدول در سطح کشور انتخاب وبا جدیت در دستیابی کامل به این موقعیت اقدامات لازم به انجام رسد .
وی در ادامه به بیان چالش‌های شهری پرداخته و ایجاد جدول‌ را یکی از مهمترین معضلات شهرهای کشور بیان کرده وافزود : جدول‌ها مهمترین مانع برای شهروندان است ، و وجود جدول در خیابانها سالهاست که منسوخ شده اما در کشور ما همچنان مورد استفاده قرار می گیرد در حالیکه هم افراد دارای معلولیت هم سالمندان و هم زنان باردار و… در مواجهه با جدول دچار مشکل می شوند
دبیر کمیته حقوقی و نظارت ستاد مناسب سازی کشور اذعان داشت : پیشنهاد میکنم شهر کرمان به عنوان شهر بدون جدول انتخاب شده و با کمک شهرداری و متخصصین بهزیستی تمام جداول و موانع برطرف شوند.
سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این نشست گفت : با همسطح‌سازی جداول و همچنین قبور در گلزار موافق هستیم. البته در ارتباط با جداول، تصمیم گیری و اصلاح‌سازی باید در شورای عالی شهرسازی و معماری به صورت کشوری انجام شود.
وی گفت: تقریبا 95 درصد بودجه استان تکلیفی است و از تهران به استان ابلاغ می‌شود. از 6 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی، کمتر از یک هزار میلیارد تومان توانستیم در شهرها ابلاغ کنیم و برای حوزه مناسب‌سازی معابر شهری، باید بودجه‌ای اختصصی به شهرداری‌ها تعلق گیرد.
در ادامه این جلسه کارشناسان ومدیران حاضر به بحث وتبادل نظر پیرامون مسائل مطرح شده پرداخته و روند پیشرفت مصوبات جلسات گذشته نیز مورد بررسی قرار گرفت .
شایان ذکر است حمیدرضا مباشر دبیر کمیته حقوقی و نظارت ستاد مناسب سازی کشور طی سفری دو روزه به استان کرمان با همراهی علیرضایی کارشناس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور، ضمن برگزاری جلسه وبیناری با کارشناسان مناسب سازی استان و شهرستان های تابعه، از ساختمان اداره های کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش – اداره کار – شهرداری و شهر پایلوت ماهان – راه آهن – موزه دفاع مقدس – گلزار بین المللی شهدای کرمان و… بازدید میدانی بعمل آورده و طی جلساتی با مدیر کل بهزیستی، معاون اداری و مالی ورزش و جوانان و برخی دیگر از مدیران اجرایی استان در خصوص اهمیت، ضرورت و اهمیت اجرای مناسب سازی و پیشنهادات لازم جهت رفع نواقص موجود در فضاهای اداری و اماکن عمومی گفتگو کردند.
گفتنی است در این نشست از ساختمان جدید استانداری، مدیریت درمان تامین اجتماعی، راه آهن کرمان، اداره کل استاندارد و بنیاد شهید بدلیل مناسب سازی اصولی محیط باتوجه به دستورالعمل ها نامبرده شد.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200