رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 13 May
  • شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
  • کد خبر : 7173
  • مشاهده : 13 بازدید
  • اخبار » یادداشت
  • چاپ خبر : چرا کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» در ایران با استقبال روبرو شد؟
نگاهی به اثر برندشخصی بر محصول یا خدمت؛

چرا کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» در ایران با استقبال روبرو شد؟

آیت الرحمن صالحی
مدرس مهارت‌های ارتباطی و برندسازی شخصی

کتاب هنر شفاف اندیشیدن در ایران به چاپ صد و خردی خود رسیده است! شاید چند صد برابر بسیاری از کتاب‌هایی که در بازار حرفی برای گرفتن دارند، زیر چاپ رفته است. اما آیا واقعا این کتاب محتوای بی نظیری دارد؟ آیا تفاوت محتوای این کتاب با بسیاری از کتاب‌ها تا این اندازه زیاد است که حتی برخی به چاپ دوم خود نمی‌رسند؟ یا شاید شما فکر می‌کنید آثار رولف دوبلی نویسنده این کتاب در ایران طرفداران زیادی دارد؟ قطعا پاسخ تمامی این سوالات منفی است.
اینجا اثری مهم است که برند بر محصول یا خدمت می‌گذارد و باعث چنین اتفاقی می‌شود. نام عادل فردوسی‌پور مجری و گزارشگر سرشناس، به عنوان مترجم این کتاب، باعث می‌شود تا شاهد موفقیت و تجدید چاپ‌های متوالی این کتاب در کشورمان باشیم.

حالا که نام عادل فردوسی‌پور آمد، بگذارید داستانی برایتان تعریف کنم، چندی پیش ایمیلی برایم آمد و در آن به معرفی کتاب «پیگیر اخبار نباشید» پرداخته بود. معمولا بی‌اعتنا از کنار چنین ایمیل‌هایی رد می‌شوم اما تا چشمم به نام عادل فردوسی‌پور به عنوان مترجم این کتاب افتاد، آنرا سریعا سفارش دادم. می‌دانید دلیلش چیست؟ برندها ریسک را کاهش می‌دهند. وقتی می‌دانیم برندی پشت یک محصول یا خدمتی قرار دارد، توقع این را داریم که محصول باکیفیت بالاتری باشد و ریسک کمتری را به جانب ما وارد کند.

ریسک عملکردی را کاهش می‌دهد یعنی ما پیش خودمان می‌گوییم حتما وقتی نام یک برند پشت محصول قرار دارد، عملکرد بهتری خواهد داشت یا در رابطه با کتاب می‌گوییم که حتما محتوای بی‌نظیری دارد. ریسک مالی را نیز به حداقل می‌رساند و این ذهنیت را برای ما ایجاد می‌کند که قطعا هزینه‌ای که بابت آن پرداخته‌ایم، جای درستی خرج شده است و پولمان را دور نریخته‌ایم. از لحاظ روانی هم بعد از خرید محصول، ناراحت نخواهیم شد و خودرا سرزنش نمی‌کنیم چون معمولا پرداختن پول برایمان درد دارد.
همچنین ریسک اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهد کرد، به این معنا که همیشه در تمامی خریدها برای ما نظر خانواده و نزدیکان مهم است و این ریسک نیز کاهش پیدا می‌کند. ریسک زمان هم به عنوان یکی از ارزشمندترین دارایی‌های ما در کنار بقیه موارد، به حداقل می‌رسد.
با این تفاصیل به این نتیجه خواهیم رسید که در عصر اقتصاد توجه (Attention Economy) که همه دنیا می‌خواهند توجه ما را بدزدند، در این سرشلوغی‌ها فرصت نداریم همه چیز را تست کنیم. پس وقتی برندی پشت یک محصول است، ریسک انتخاب را کاهش می‌هد و در رقابت بین هزاران رقیب موجود، به سمت این برند کشیده می‌شویم.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200