رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
  • کد خبر : 11642
  • مشاهده : 66 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : پروفسور زاهدی عضو پیوسته فرهنگستان علوم شد
با ابلاغ رییس جمهوری اسلامی ایران

پروفسور زاهدی عضو پیوسته فرهنگستان علوم شد

طی ابلاغی از سوی آیت الله رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران و براساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی پروفسور محمدمهدی زاهدی استاد دانشگاه کرمان به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

به گزارش یزدان کرمان، آیت الله رئیسی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به استناد جلسه ۸۸۵ مورخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم اعضای جدید و پیوسته فرهنگستان علوم ایران را ابلاغ نمود.

بر اساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و طی ابلاغ رئیس جمهور، #پروفسور_محمّدمهدی_زاهدی استاد برجسته دانشگاه های کرمان به عنوان #عضو_پیوسته_فرهنگستان_علوم_ایران انتخاب شد.

محمّدمهدی_زاهدی استاد تمام ریاضی دانشگاه، اولین فارغ التحصیل دکتری ریاضی داخل کشور، رئیس انجمن سیستم های فازی ایران، استاد نمونه کشوری با بیش از ۲۵۰ مقاله علمی در مجلات و کنفرانس های علمی معتبر داخل و خارج از کشور است که مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در دولت نهم عهده دار بوده است. راه اندازی #پایگاه_استنادی_جهان_اسلام (ISC) و #جشنواره_فارابی در حوزه علوم انسانی از جمله اقدامات وی در دوران تصدی وزارت علوم بوده است.

شایان ذکر است در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۱۵ دی ماه ۱۳۶۶، تأسیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید. در ابتدا ۱۵ نفر از ممتازترین دانشمندان رشته های مختلف کشور به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان علوم انتخاب شدند و فرهنگستان فعالیت خود را در سال ۱۳۶۹ رسماً آغاز کرد.

اهمیت فرهنگستان علوم برای جمهوری اسلامی از آن جهت است که کمک به توسعه علوم و فنون در کشور، تقويت روح پژوهش، ارتقاء سطح علمی و فرهنگی كشور، دستيابی به آخرين يافته ها و نوآوری ها در عرصه دانش از طريق فعاليت های جمعی و جذب و حمايت و تشويق دانشمندان و پژوهشگران برجسته، بررسی و تحليل وضعيت علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی كشور و ارائه پيشنهاد در زمينه بهبود و ارتقاء آن به مراجع ذيربط، مطالعه تجربيات كشورها در كسب و توسعه علوم و فناوری، همچنين بررسی آخرين يافته های علمی و نحوه استفاده از آنها با توجه به زمينه ها و امكانات موجود در كشور را می توان از اهداف تشکیل آن بیان کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200