رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷
  • کد خبر : 3771
  • مشاهده : 18 بازدید
  • اخبار » یادداشت
  • چاپ خبر : پرش مس با مدیریت فکری از روی چالش های پرسروصدا

سعید قرایی
چهار پیروزی پیاپی در دور برگشت حکایت از زین شدن تمام عیار اسب صعود برای مس کرمان دارد…زینی که هرچه با این امتیازهای شیرین سنگین تر شود، جهش به سمت لیگ برتر را برای خود چالاک تر می کند.

با مقتدرانه ترین شروع ممکن برای مس کرمان در نیم فصل دوم این تیم رفته رفته فاصله خود را در صدر جدول با سایر رقبا به عددی مطمئن می رساند و قطعا روند امتیاز گیری مس در بازی های آتی باید ادامه داشته باشد تا نه تنها این فاصله امن کمتر نشود که مس شکاف خود را در صدر جدول با دیگران بیشتر هم بکند.

آنچه در دور برگشت از همان ابتدا به چشم همه مخاطبان مس کرمان زد، توان فنی بالای این تیم بود به نحوی که مس نه تنها روند گل نخوردن های خود را به شکلی عالی پیش می برد که حالا با زدن 9 گل در چهار مسابقه از نظر گلزنی نیز آمار بسیار خوبی از خود برجای گذاشته است و در ادامه این روند فوق العاده خود، در بازی های بیرون از خانه نیز میانگین امتیازی چشمگیری بر جای گذاشته است که همه این موضوعات باید در بازی های بعد نیز تداوم داشته باشد.

این سرفصل های عالی که منجر به صدرنشینی قاطعانه شده است، نشات گرفته از توان فنی خوب مس کرمان در بازی های گذشته بوده است که نشان می دهد تیم از نظر فنی و آمادگی بدنی بازیکنان در بهترین شرایط ممکن خود می باشد.

در جریان رقابت های لیگ و به خصوص در نیم فصل دوم تیم هایی موفقیت نهایی را از آن خود می کنند که این شرایط عالی فنی و بدنی خود را برروی ریل می گذارند و شرایط بازی های لیگ و مسابقات هفته به هفته آن،  به طور طبیعی خود این ریل گذاری را برای این دسته تیم های آماده انجام می دهد.

در چنین شرایطی یکی از مقوله های بسیار مهم برای تداوم شرایط عالی فنی، مدیریت فکری و ذهنی یک تیم می باشد که باید به همان دفتی که شرایط فنی تیم را بدنسازی می کند، از نظر فکی نیز به همان دقت تفکر تیم نیز نقش بخورد تا روح تیم نیز در کنار بدنسازی، ساخته و حفظ شود.

مس کرمان حالا در کنار شرایط فنی عالی خود باید مثل چهار بازی قبل و به خصوص دو بازی بیرون از خانه خود، از نظر فکری و ذهنی نیز بهترین مدیریت را بر خود داشته باشد تا تسلط فنی تیمی خود را حفظ کند.

مسلما در بازی های پیش رو هرچه رقیبان و آن هایی که صعود مس کرمان را نمی خواهند، با زدن تکل در زمین از پس مس کرمان برنیایند، در بیرون از زمین تکل های خشن و جفت پای خود را به سمت فکر و ذهن مس خواهند کشید و این قضیه همانطور که کم و بیش دیده شده است، در روزها و هفته های پیش رو بیشتر به چشم خواهد آمد.

این حربه در فوتبال ایران که متاسفانه حواشی آن بر متن اصولا غلبه دارند، بهترین راهکار برای رقیبان و بدخواهانی است که به دنبال بستن چشم های مس کرمان در ادامه مسیر صعود خود می باشند.

و درست در همین جاست که مس کرمان و همه هوادارانش و هرکسی که صعود این تیم را از ته قلب و خالصانه می خواهد باید هوشیاری خود را حفظ کند و متوجه باشد در کجای کار سروصداهای زائد صرفا برای پرت کردن حواس مس به هوا بلند شده است، در کجا بذر نفاق در تیم در حال پاشیدن است و در کجا با راه انداختن درگیری ها و حاشیه هایی که پرداختن به آن ها هیچ نفعی جز پرت شدن حواس ندارد، ضربه زدن و انحراف از مسیر شکل گرفته است تا قاطبه مس کرمان با زدن لگد به آن ها و بی توجهی به این موضوعات همچنان با صلابت در مسیر خود گام بردارد.

مس تا بدین جا به خوبی از روی این مسائل پرش کرده است و قطعا صدرنشینی این تیم در کنار توان فنی، مدیریت خوب فکری و ذهنی را نیز در کنار خود داشته است اما قطعا در ادامه مسیر توجه به این موضوع و بحث مدیریت فکری در کنار جنگ با تمامی مسائلی که قصد ساختن سد برای مس را دارد موضوعی بسیار مهم می باشد تا هیچ چیز سد راه این حرکت درخشان مس در هفته های اخیر برای رسیدن به موفقیت نهائیش نباشد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200