رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
  • کد خبر : 3315
  • مشاهده : 15 بازدید
  • اخبار
  • چاپ خبر : پایان عملیات عمرانی پل سربازان گمنام امام زمان(عج) در هفتۀ جاری

شهردار کرمان گفت: مدیریت صحیح معاونت مالی و اقتصادی شهرداری، موجب شده تا پروژه‌های شهری به‌شکل مطلوب اجرا و به بهره‌برداری برسد.

سیدمهران عالم‌زاده، در جلسۀ پیگیری پروژه‌های عمرانی شهر کرمان، با بیان اینکه پویش «افتتاح» شهرداری با شعار «هر هفته یک افتتاح» همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: همۀ مدیران و معاونان شهرداری تلاش ویژه‌ای در به ثمر رسیدن پروژه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی در قالب پویش «افتتاح» داشته‌اند.
وی ادامه داد: همچنین اینکه توانسته‌ایم پروژه‌های متعدد را در شرایط دشوار اقتصادی حاضر به شهروندان تقدیم کنیم، بیش از همه، حاصل مدیریت صحیح معاونت مالی و اقتصادی شهرداری بوده که دغدغۀ همۀ بخش‌ها را دارد و در تخصیص منابع، همۀ سازمان‌ها و مناطق را براساس رسالت و مأموریتی که دارند، در نظر می‌گیرد.
عالم‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به پرداخت دستمزد، عیدی و پاداش، فشار حوزۀ مالی در پایان سال مضاعف می‌شود؛ بنابراین، لازم است شهرداران مناطق و معاونت‌ها در تخصیص منابع، اولویت‌ها را در نظر بگیرند.
شهردار کرمان با بیان اینکه از ابتدای این دوره، رسیدگی به مسایل نیروی انسانی و پروژه‌های عمرانی و فرهنگی جزو دغدغه‌های اصلی شهرداری بوده، یادآور شد: شهرداران مناطق در جذب درآمدها و منابع همراهی کنند تا در روزهای پایان سال، به پیمانکاران و فروشندگان مصالح بدهکار نباشیم.
شهردار کرمان همچنین با اشاره به پایان عملیات عمرانی پل سربازان گمنام امام زمان(عج) به‌عنوان بزرگترین پروژۀ بزرگ شهرداری کرمان در هفتۀ جاری، ضمن عذرخواهی از شهروندان که در مدت‌زمان ساختِ این تقاطع غیرهم‌سطح صبوری کردند، گفت: پل سربازان گمنام امام زمان(عج) به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
عالم‌زاده افزود: امیدواریم با بهره‌برداری از پل سربازان گمنام امام زمان(عج) شاهد بهبود وضعیت ترافیکی در این محدوده از شهر کرمان باشیم.
وی همچنین بیان کرد: ساخت حداقل 25 پارک و بوستان و پروژه‌های متعدد دیگر در شهر کرمان برای سال آینده طراحی و آغاز شده که تلاش داریم هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسند و پروژه‌های عمرانی بزرگ نیز با پیشرفت قابل‌قبولی به دورۀ بعدی مدیریت شهری تحویل شوند.
شهردار کرمان همچنین با اشاره به نخستین فیلم بلند تولیدی شهرداری کرمان که در هفتۀ سی‌وششم از پویش «افتتاح»، رونمایی شد، بیان کرد: فیلم «شهر مهتابی» که به‌طور ویژه به زحمات پاکبانان می‌پردازد، نخستین تجربۀ شهرداری کرمان در تهیه‌کنندگی فیلم است و نشان می‌دهد دغدغۀ مدیران شهری کرمان به سمت مسایل فرهنگی سوق پیدا کرده است.
عالم‌زاده افزود: هزینۀ ساخت این فیلم در مقابل هزینه‌های عمرانی بسیار اندک و قابل مقایسه با پروژه‌های عمرانی نیست، اما تأثیر اقدامات فرهنگی ماندگارتر و عمیق‌تر است و انجام چنین اقدامات فرهنگی، وجه تمایز شهرداری کرمان با سایر شهرداری‌ها محسوب می‌شود؛ بنابراین، امیدواریم این رویکرد در دوره‌های بعدی هم ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه همۀ مدیران شهری همت والایی در اجرای پروژه‌های شهری و خدمت‌رسانی به شهروندان در پیش گرفته‌اند، از زحمات معاونان خود و شهرداران مناطق در خدمت‌رسانی به شهروندان قدردانی کرد و افزود: از فعالان بخش خصوصی و پیمانکارانی که در حوزه‌های خدماتی یاور ما هستند، تشکر می‌کنم و امیدوارم در سال آینده به کمک همۀ آن‌ها بتوانیم منشأ خدمات ارزنده و ماندگاری برای شهر کرمان باشیم.
شهردار کرمان همچنین درخصوص بلوار «هوشنگ مرادی‌کرمانی» تأکید کرد: لازم است اِلمان مناسب و در شأن نام و مقیاس بلوار «هوشنگ‌ مرادی‌کرمانی» طراحی و ساخته شود.
معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز در این نشست درخصوص پروژۀ ساماندهی آب‌های سطحی با بیان اینکه مطالعات این پروژه به پایان رسیده و تمام نقشه‌های اجرایی درون‌شهری و برون‌شهری آن آماده شده، خاطرنشان کرد: فاز یک و دو کانال «شهدای خانوک» به مناقصه گذاشته شده و در حال عقد قرارداد با شرکت برندۀ مناقصه هستیم؛ مناقصۀ گورآب بلدالامین و آرامستان نیز در سال آینده برگزار می‌شود.
مهدی نیکویی درخصوص پروژۀ پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید»(ارگ)، بیان کرد: در این پروژه تاکنون، 50 درصد خاک‌برداری شده و برای جابه‌جایی اِلمان واقع در میدان «توحید» باید اقدام شود؛ همچنین باید تدبیری برای حفظ درختان میدان «توحید» (ارگ) اندیشیده شود.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان نیز در خصوص پروژۀ «ایجاد بازارچه‌های مشارکتی» بیان کرد: برای راه‌اندازی یکی از بازارچه‌های مشارکتی فراخوان داده شده و بازارچۀ دوم نیز در آستانۀ انتشار فراخوان قرار دارد؛ بازارچۀ دام نیز قرار شد توسط شهرداری حصارکشی و آماده شود.
محمود ایرانمنش خاطرنشان کرد: از آنجایی که میدان میوه و تره‌بار کرمان در حال حاضر وضعیت مطلوبی از نظر جمع‌آوری زباله‌ها ندارد و نابسامان است، بهتر است زیرمجموعۀ شهرداری قرار گیرد.
هادی خدادادی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان، با اشاره به آغاز فاز دوم به‌سازی اتوبوس‌های درون‌شهری کرمان، یادآور شد: در فاز دوم 20 دستگاه اتوبوس در بازۀ زمانی چهارماهه به‌سازی می‌شوند و این تعداد اتوبوس طبق زمان‌بندی، تا اردیبهشت‌ماه 1400 به بهره‌برداری خواهند رسید.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز بیان کرد: طرح نوسازی ساختمان ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی آمادۀ مناقصه است و طرح نوسازی ایستگاه شماره دو هم در حال آماده‌سازی برای مناقصه است؛ زمین مربوط به ایستگاه آتش‌نشانی شهرک «شهید مطهری» نیز تا پایان سال تحویل می‌شود.
رضا میرزایی خاطرنشان کرد: خودروهای نوسازی‌شدۀ سازمان آتش‌نشانی با هزینۀ یک میلیارد و 370 میلیون تومان، آمادۀ تحویل هستند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان نیز با اشاره به پیگیری درخصوص ساختمان جدید این سازمان و برگزاری مناقصه جهت راه‌اندازی دیتاسنتر، بیان کرد: پروژۀ فیبر نوری در شهرداری منطقه چهار، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان در حال پایان است و فیبر نوری در شهرداری منطقه پنج نیز در سه ماهۀ ابتدایی سال آینده اجرا می‌شود.
حیدر هادی‌زاده با اشاره به اینکه در مجموع بیش از شش میلیارد تومان برای پروژۀ فیبر نوری شهرداری هزینه شده است، افزود: به این ترتیب، همۀ واحدها و سازمان‌های شهرداری به‌جز سه سازمان که در موقعیت مکانی دورتری قرار دارند، به شبکۀ فیبر نوری متصل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه اجرای سه طرح «بانک اطلاعات مکانی»، «زیرساخت سخت‌افزاری»، و «راه‌اندازی شبکۀ تعیین موقعیت مکانی» در دستور کار این سازمان قرار دارد، افزود: پنج منطقۀ شهری و معاونت‌های «حمل‌ونقل و امور زیربنایی» و «شهرسازی و معماری» شهرداری از طرح «شبکۀ تعیین موقعیت مکانی» با خرید 20 دستگاه GPS، بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یادآور شد: شهرداری کرمان نخستین شهرداری در جنوب‌شرق کشور است که شبکۀ تعیین موقعیت مکانی در آن راه‌اندازی می‌شود.
در ادامۀ این جلسه، شهرداران مناطق و معاونان آن‌ها گزارشی از روند اجرای پروژه‌های عمرانی در هر یک از مناطق ارائه کردند.
بر این اساس، ساخت پنج بوستان در منطقه یک شهری آغاز شده که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ از چهارراه «شهید رجایی» (خورشید) تا میدان «بسیج» در حال نورپردازی است؛ به‌سازی میدان «ابوالفضل(ع)» و احداث حوضچه و تندیس‌هایی در پارک «مشاهیر» در حال انجام است.
در منطقه دو شهری نیز چهار بوستان در حال ساخت است؛ ضمن اینکه ساختِ بوستان‌های «احمد هدایت» و «هاتف اصفهانی» تا پایان سال به پایان خواهد رسید. پارک کودک نیز تا پایان سال به مناقصه گذاشته می‌شود. همچنین نقاط مختلف سطح منطقه دو ازجمله در خیابان «شهید جمالی»، بلوار «امام حسن(ع)»، بلوار «هوانیروز»، بلوار «امیرکبیر» بلوار «کشاورز»، خیابان «هوشنگ مرادی‌کرمانی» و بلوار «جمهوری‌اسلامی» در حال جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی است.
در منطقه سه شهری، نیز ساخت دو پارک در خیابان «گلدشت» و ورودی «هفت باغ» آغاز شده و ساخت هفت بوستان در دستور کار قرار دارد؛ بلوار «قدس» و خیابان «خواجو» و بلوار «آیت‌الله صدوقی» در حال جدول‌گذاری و فرش‌موزائیک است و تا آخر اسفندماه به پایان می‌رسد. فرش‌موزائیک خیابان «آیت‌الله صالحی» نیز به پایان رسیده. فرهنگ‌سرای واقع در بوستان بانوان «آفتاب» نیز آمادۀ افتتاح است.
در منطقه چهار شهری نیز پنج بوستان در حال طراحی و ساخت است. طرح اصلاح هندسی جلوی دانشگاه «شهید باهنر» با 80 درصد پیشرفت در حال انجام است و تا آخر سال‌جاری به پایان می‌رسد. همچنین در آستانۀ سال نو، جدول‌گذاری، رنگ‌آمیزی جدول‌ها و به‌سازی و اصلاح روشنایی پارک‌ها و بلوار «22 بهمن»، به‌سازی ورودی بلوار «امام صادق» و ورودی هفت‌باغ و اصلاح فضای سبز در سطح منطقه چهار در حال انجام است.
منطقۀ پنج شهری نیز ساخت پنج بوستان را در دستور کار دارد؛ همچنین کف‌سازی بازار «قلعه‌محمود»، اصلاح روشنایی «قدمگاه» و خیابان «شریعتی» در حال انجام است. پروژۀ انتقال آب خام با 70 درصد پیشرفت در حال انجام است و خیابان «شریعتی» در سال آینده پیاده‌روسازی می‌شود.
در این جلسه، همچنین درخصوص آرامستان جدید بیان شد: یک‌چهارم گلبرگ 201 اجرا شده و باید جدول‌گذاری و بلوک‌چینی شود. پروژۀ ساخت غسالخانه نیز آمادۀ مناقصه است.
در مورد بازار قلعه‌محمود، بیان شد، کلیات طرح، مورد تأیید قرار گرفته و در انتظار تأیید نهایی میراث فرهنگی قرار دارد.
در این جلسه، همچنین گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های «هفت‌باغ»، به‌سازی بلوار «22 بهمن»، میدان «کوثر»، پارکینگ طبقاتی، ورودی شهرداری و پارک گردشگری ارائه شد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200