رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
  • کد خبر : 2649
  • مشاهده : 19 بازدید
  • اخبار
  • چاپ خبر : پارک‌های ویژۀ کودکان در مناطق پنج‌گانه شهری ساخته می‌شود

مشاور اجرایی شهردار کرمان از طراحی و ساخت پارک‌های ویژۀ کودکان در مناطق پنج‌گانه شهرداری کرمان خبر داد.

ایمان سیف‌الهی افزود: در دنیای امروز و در عصر جدید به پارک‌های موضوعی و تخصصی نگاهی ویژه‌ شده و طراحی پارک با هدف خاص و جهت مخاطب خاص، انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: به‌خصوص این مهم در شهرهایی که به‌عنوان شهرهای دوستدار کودک انتخاب شده‌اند، باید به‌صورت ویژه اجرا شود.
مشاور اجرایی شهردار کرمان با بیان اینکه شهر دوستدار کودک، شهر یا اجتماعِ محلی است که در آن نظرها، نیازها، اولویت‌ها و حقوق کودک، بخشی جدایی‌ناپذیر از سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیم‌های عمومی باشد، گفت: چشم‌انداز شهر دوستدار کودک، این است که همۀ کودکان و نوجوانان باید بتوانند از کودکی و نوجوانی خود لذت ببرند و از طریق احقاق برابر حقوق خود در شهر و اجتماع محلی خودشان، توانایی بالقوه خود را به‌طور کامل به فعل درآورند.
سیف‌الهی با بیان اینکه شهر دوستدار کودک، شهری است که در آن تأمین خواسته‌های کودکان در اولویت قرار می‌گیرد، ادامه داد: وضعیت اجتماعی، فرهنگی و معماری شهر دوستدار کودک، همسو با نیازهای کودکان است و حقوق کودکان در سیاست‌ها، قوانین، برنامه‌ها و بودجه منعکس می‌شود.
مشاور اجرایی شهردار کرمان، افزود: شهر دوستدار کودک، مبتنی بر یک حاکمیت محلی است، پارک‌‌های موضوعی دارد و به کودکان اجازه می‌دهد آزادانه به بیان عقاید خود بپردازند؛ بنابراین، شهرداری کرمان به‌عنوان شهر دوستدار کودک، بر آن شده تا در پنج منطقه شهری کرمان، پارک‌های موضوعی با مخاطب کودک ایجاد کند تا والدین بتوانند با خیالی آسوده و امنیت خاطر، از فضاهای ایجاد شده علاوه بر نشاط و شادی کودکان، جهت تعلیم و تربیت و گذراندن اوقات فراغت کودکان خود بهره بگیرند.
سیف‌الهی ادامه داد: به همین منظور، در این دورۀ مدیریت شهرری، پارک‌‌های با مخاطب کودک در مناطق پنج‌گانه شهری کرمان، طراحی شده و یا در حال ساخت است.
وی بیان کرد: یکی از این پارک‌ها در منطقه یک در انتهای خیابان «سجادیه» (ضلع غربی بزرگراه شرقی) با مساحت تقریبی 8000 مترمربع طراحی شده است.
سیف‌الهی به طراحی و ساخت پارک کودکان در حاشیۀ بلوار «جمهوری‌اسلامی» (بین خیابان ناظم‌الاطبا و پارک ایرانیان) با مساحت تقریبی ۲۱ هزار مترمربع اشاره کرد و گفت: پارک کودک در بزرگراه غربی بین سه‌راه «سیلو» و بلوار «ابوالفضل» علیه‌السلام (واقع در منطقه سه) نیز با مساحت تقریبی ۱۷ هزار مترمربع در آیندۀ ساخته خواهد شد.
مشاور اجرایی شهردار کرمان گفت: همچنین پارک کودک با مساحت تقریبی 5000 مترمربع در خیابان «شهدا» (جنب پارک پدر و زریسف) در منطقه‌ چهار و طراحی پارک کودک با مساحت تقریبی ۴۸۰۰ مترمربع در خیابان «انقلاب» (جنب پارک انقلاب) در منطقه پنج شهر کرمان، طراحی شده است.
سیف‌الهی به طراحی فضای سبز مناسب و زیبا در این پارک‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری نیز با کاشت و نگهداری فضای سبز این پارک‌ها، در ایجاد فضای با نشاط، مفرح و مناسبِ سن کودکان تلاش خواهد کرد.
وی با بیان اینکه ساخت پارک‌‌های مذکور با مشکلاتی مواجه است که شهردار محترم درصدد برطرف کردن این مشکلات است، گفت: امیدواریم این پارک‌ها در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.
مشاور اجرایی شهردار کرمان افزود: با تلاش شهرداران و همچنین معاونان حمل‌ونقل و امور زیر بنایی مناطق، شهروندان کرمانی در سال آینده شاهد پارک‌‌های زیبا و متفاوتی با موضوع و مخاطب کودکان خواهند بود تا بخشی از نیازها و ملزومات شهر دوستدار کودک در شهر کرمان به‌عنوان شهر پایلوت دوستدار کودک اجرا شود.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200