رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
  • کد خبر : 12170
  • مشاهده : 103 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : ورزش هزینه نیست سرمایه‌گذاری است
«فتانه صالحی» موسس و مربی باشگاه «آیسا»:

ورزش هزینه نیست سرمایه‌گذاری است

ورزش برای تمام زنان مهم است و سلامت جامعه را تضمین می‌کند؛ چرا که نبود آن در سبد روزمرگی، باعث افزایش بیماری‌ها، تنش‌های عصبی، اجتماعی و اختلالات ارتباطی می‌شود که درمانی هزینه بر به دنبال دارد.

البته ورزش استانداردهایی دارد که باید رعایت شوند تا مفید واقع شده و عوارضی برای سلامتی ایجاد نکند. ورزش در کاهش چربی‌های مضر هم موثر است و به ویژه میزان تری‌گلیسیرید خون با ورزش روزانه به طور واضح کاهش می‌یابد. از اثرات مفید دیگر ورزش، کمک به تنظیم قند خون است که با سوزاندن قند اضافی موجود در خون اتفاق می‌افتد، اما در زنان، ورزش اهمیت خاص دیگری دارد و آن درمان و پیشگیری از بیماری پوکی استخوان است. این بیماری که در زنان شایع‌تر از مردان و با عوارض خطرناکی مثل شکستگی مکرر همراه است، با ورزش در سنین مختلف از زیر ۱۸ سال تا سنین بالا قابل پیشگیری و درمان است، به ویژه ورزش‌هایی که با فشار بر استخوان به خصوص پاها همراه می‌شود که همانند پیاده روی و دویدن در کاهش روند پوکی استخوان بسیار موثر است. برای آشنایی با باشگاه اختصاصی بانوان «آیسا» گفت و گویی با «فتانه صالحی» موسس و مربی این باشگاه انجام داده ایم که در ادامه می‌آید:


لطفا خودتان را معرفی کنید؟

فتانه صالحی هستم کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکات اصلاحی و مدیر باشگاه ورزشی آیسا
از سابقه ورزشی‌تان بگویید؟
چهار سال است در رشته‌های بدنسازی و ایروبیک مربیگری می‌کنم.
چه مدارک و مسئولیت‌هایی دارید؟
مدرک مربیگری بدنسازی از آکادمی بین المللی ifpe  آلمان.
مسئول کمیته برای تونیک هیات انجمن‌های ورزشی استان کرمان.
مسئول شهرستان انجمن پنچاک سیلات و عضو هیئت رئیسه استان انجمن پنچاک سیلات.
مسئول کمیته مسابقات انجمن بدن‌سازی و پرورش اندام بانوان هیئت کارگری استان کرمان.
هدف شما از تاسیس باشگاه چیست؟
جذب علاقه‌مندان و استعدادهای شهر کرمان به رشته‌های ورزشی.
برتری باشگاه شما نسبت به بقیه باشگاه‌ها؟
باشگاه آیسا به صورت تخصصی و یک سره از ساعت  ۷ صبح الی ۲۱ در رشته‌های بدنسازی و هوازی ویژه بانوان فعالیت دارد.
شما باشگاه را با چه رشته‌های ورزشی شروع کردید؟
بدنسازی، برای تونیک و پنچاک سیلات، تی آر ایکس، جامپینگ، ایروبیک فیتنس، کیک بوکسینگ، نینجا، یوگا، کراس فیت، بانجی و ایروبیک کودکان می‌باشد.
برای تونیک: رشته‌ای ایرانی است که هر فردی با هر شرایط جسمانی، در هر جنس و در هر صنفی می‌تواند در این رشته فعالیت کند. این رشته نزدیک به ۴۰ سبک زیرمجموعه دارد. بر مبنای کدگذاری حروف الفبای بین المللی بوده است. در هر زبانی، حروف الفبا یک کد عددی دارند. با الهام از این کد‌های عددی و با الهام از بازی‌ها و حرکات آئینی و سنتی ایران و سایر کشور‌ها به خصوص بازی لی لی ایرانی، برای تونیک ابداع شده است.
پنچاک سیلات: واژه‌ای‌ست که به هنرهای رزمی کشور اندونزی اشاره دارد. این نام در سال ۱۹۴۸ به عنوان یک اصطلاح واحد برای توصیف سبک‌های مختلف رزمی اندونزی ابداع شد و از دو بخش پنچاک واژه مرسوم برای هنرهای رزمی در جا شرقی و مرکزی و سیلات واژه مرسوم در سوماترا تشکیل شد. در کاربرد امروزین اما معمولاً پنچاک به بخش‌های نمایشی این هنرهای رزمی و سیلات به جوهره جنگی و دفاع شخصی آن اشاره دارد.
بدنسازی بانوان: بدن‌سازی یا زیبایی‌ اندام ورزشی است که در آن فرد بدن‌ساز با انجام تمرین‌های مختلف قدرتی و استقامتی بر روی عضلات خود، همچنین تغذیه مناسب و استراحت کافی به ساخت بدنی حجیم، کات شده و متناسب مبادرت می‌ورزد.
تی آر ایکس: به معنای «تمرینات مقاومتی کل بدن» یک ورزش نسبتا نوین است. چند دهه‌ای بیشتر نیست که این بندهای بلند و محکم در دنیای فیتنس محبوب شده‌اند و حالا تقریبا در همه باشگاه‌ها هم دیده می‌شوند.

جامپینگ فیتنس: ورزش جامپینگ فیتنس را می‌توان نوعی تمرین تناسب اندام پویا تعریف نمود که مجموعه ای از حرکات ریتمیک و پرهیجان را در خود جای داده که حرکات تمرینی آن به وسیله ترامپولین انجام می‌شود. امروزه این ورزش در جهان به صورت علمی و آکادمیک در باشگاه‌های مخصوص این ورزش به علاقمندان ورزش‌های پر هیجان آمورزش داده می‌شود. تمرینات جامپینگ فیتنس همانند بسیاری از ورزش‌ها به صورت گروهی و همراه با موزیک‌های ریتمیک و هیجان بر انگیز انجام می‌شود.
ایروبیک فیتنس: نوعی ورزش ایروبیک است، اما کمی بیشتر با وزنه‌ها و دمبل‌ها سروکار دارد! اگر شما ورزش بدنسازی را دوست ندارید یا علاقه‌ای به کار با دستگاه‌ها و وزنه‌های سنگین ندارید و از طرفی نمی‌خواهید فقط تمرین هوازی انجام دهید، این ورزش بهترین گزینه برای شماست.
کیک بوکسینگ: ترکیبی از رشته‌های کاراته و مشخصاً فول کنتاکت کاراته با بوکس تایلندی است. کیک بوکسینگ ورزشی رزمی است که پیشینۀ آن به دهه ۱۹۶۰ در ژاپن بازمی‌گردد. به‌طور کلی هدف از تمرینات کیک بوکسینگ، دفاع از خود و به‌دست آوردن آمادگی جسمانی، هم‌چنین استفاده به‌عنوان ورزش رزمی است.
نینجا: نینجا نام فرد یا گروهی است که از دوره کاماکورا تا دوره ادو در ژاپن در خدمت دایمیو (ارباب اراضی ژاپن) یا ارباب فئودال برای انجام فعالیت‌های اطلاعاتی، جاسوسی و ترور بوده‌اند. نینجا نه تنها در ژاپن که در کل جهان به خوبی شناخته شده است. عمدتاً به گروهی اطلاق می‌شد که برای اربابان فئودال عملیات‌های پنهانی انجام می‌دادند. موقعیت آن‌ها با سامورایی و آشیگارو (سرباز پیاده) متفاوت بود. مطالعات اخیر نشان‌ می‌دهند که نینجا گروهی از مهندسان زبده‌ای بودند که دانش فراوانی در مورد حیوانات و گیاهان و شیمی داشتند و همچنین گروهی از مأمورهای ویژه با توانایی‌های بدنی فوق‌العاده و نظمِ سخت‌گیرانه.
یوگا: مجموعه‌ای از فعالیت‌های جسمی، ذهنی، و روحانی است که در هند باستان پدید آمده‌است. یوگا همچنین یکی از شش مکتب فلسفی آستیکه (ارتدکس) در فلسفه سنتی هندو است. ریشه یابی دقیق این ورزش که توسط چه شخصی و دقیقاً چگونه به‌وجود آمده کمابیش ناممکن است. چرا که تاریخ شکل‌گیری یوگا به سال‌های بسیار دور برمی گردد. حرکات بدنی یوگا نقش به سزایی در سلامتی و خواص فراوانی برای بدن انسان دارد.
کراس فیت: کراس فیت یک رشته ورزشی همه جانبه است و تمام ابعاد ورزشی را در بر می‌گیرد. هدف از خلق این رشته ورزشی، افزایش تواناییِ کلی بدن مثل قدرت تحمل، استقامت، انعطاف‌پذیری، سرعت، هماهنگی و تعادل است. در حقیقت، این ورزش ترکیبی از رشته‌های مختلف ژیمناستیک، وزنه‌برداری، تمرینات اینتروال شدت بالا، هوازی، تمرین سرعت و استقامت است.
ایروبیک کودکان: ورزش کردن رشد مغز را تحریک کرده، کارایی ادراکی را افزایش داده و در تمرکز کردن به کودک کمک می‌کند. همچنین، ایروبیک کودکان می‌تواند یادگیری و موفقیت را برای کودکان آسان تر کند. به همین دلیل، هنگامی که افراد بالغ محیط‌هایی را می‌سازند که مانع فعال بودن کودکان می‌شود، نه تنها سلامت آن‌ها تخریب گشته، بلکه کسب موفقیت کودکان در مدرسه نیز دشوار تر می‌گردد.
بانجی فیتنس: بانجی فیتنس در عین شباهت‌هایی که به بانجی جامپینگ دارد یک ورزش متفاوت از آن می‌باشد. برخلاف سایر ورزش‌ها که طناب‌ها برای سخت تر کردن ورزش استفاده می‌شود اما در بانجی فیتنس طناب‌ها هرچند برای بعضی حرکات نقش مقاومت را دارد و برای سخت تر شدن حرکت استفاده می‌شوند، اما به طور عمده آسان کننده حرکت می‌باشند.

از امکانات باشگاه بگوید؟
سالن بدنسازی دارای تمامی دستگاهای تمرینی ویژه بانوان، سالن هوازی و رزمی ما دارای تمامی امکانات رشته‌های هوازی و رزمی می‌باشد و کافه آیسا که نه تنها در باشگاه بلکه به صورت بیرون بر نیز فعالیت می‌کند.
علاقمندان برای ثبت نام به کجا مراجعه کنند؟
از بانوان عزیز که  علاقه‌مند به رشته‌های ورزشی هستند به بلوار شیراز، خیابان بوستان، نبش کوچه ۲ به باشگاه آیسا مراجعه کنند تا با دریافت مشاوره رایگان استعدادیابی و با کمترین هزینه نسبت به سایر باشگاها شروع به فعالیت کنند.
و صحبت پایانی؟
ورزش هزینه نیست سرمایه گذاری است، لطفا برای آینده فرزندان و دوران میانسالی خودتان سرمایه گذاری کنید.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200