رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
«فاطمه رشیدی» مربی جوان و موفق نینجا:

هنرجویانی دارم که با عشق تمرین می کنند

«فاطمه رشیدی » مربی جوانی که زحمت مسافت رفتن به جوپار را برای تمرین شاگردانش را با عشق و علاقه تحمل می کند و توانسته از نتایج عالی با شاگردان کسب کند برای آشنایی بیشتر با وی گفت گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید:

خودتان معرفی کنید؟
فاطمه رشیدی، متولد 1377 و حدود 7 سال است که نینجوتسو تمرین می کنم و تنواسته ام 12 مدال کسب کنم. با این که ساکن کرمان هستم 2 ساله در جوپار مربیگری می کنم.
ابتدا رشته نینجوتسو معرفی کنید؟
«نینجوتسو» تشکیل شده از دو کلمه «نین» به معنی بردباری و تحمل در عین قدرت و همچنین «جوتسو» به معنای هنر. این دو کلمه در کنار هم معنای سبکی از زندگی را یادآور می شوند که در آن عالوه بر تاکید بر مهارت‌های رزمی و تقویت قدرت بدنی، بر داشتن روح و روانی زلال و آزاد و فکر و اندیشه قوی یک جنگجو هم اصرار می‌ورزند. البته این هنر رزمی ژاپنی را در لغت به معنای «حرکت پنهانی» هم دانسته‌اند. این رشته رزمی در واقع شیوه‌های به وجود آمده برای دفاع از خویشتن و رسیدن به مهارت‌های ویژه رزمی برای غلبه بر دشمن است. در «نینجوتسو» همچنین راهبردها و تاکتیک‌های جنگ‌های نامتعارف و چریکی و روش‌های جاسوسی و پنهانکاری آموزش داده می‌شود. اجرای تکنیک‌های این رشته نیاز به سرعت، تعادل، تمرکز، قدرت و تنظیم زمان تنفس و کنترل آن دارد و بدون آن بی ارزش است.
از مربی‌تان بگوید؟
با افتخار خانم سنسی امجد که همیشه حامی و همراه بنده هستند.
چرا وارد عرصه مربیگری شده اید؟
به دلیل عشق و علاقه خیلی زیاد وارد عرصه مربیگری شدم.
از موفقعیت شاگردانتان بگوید؟
هنرجویان علاقه و تلاش زیادی دارند که با همت خودشان باید به هدفشان برسند و بنده هم دریغ نمی کنم.
نتایج شاگردانم در کاتا «جی مای» کشوری:
پارمیس ابراهیمی مقام اول در رده نونهالان
معصومه زندی مقام اول در رده نوجوانان
الهه پورجوپار مقام اول در رده نوجوانان
صهبا بلوچ نژاد مقام اول در رده نوجوانان
فاطمه قنبری مقام دوم در رده جوانان
پرنیا ابراهیمی مقام دوم در رده جوانان
مبینا میرزایی مقام دوم در رده جوانان
چه فاکتورهای برای پیشرفت در این رشته احتیاج است؟
تلاش، علاقه و همت.
آیا نینجوتسو ورزش گرانی است؟
اگر کمی تحقیق کنید، می‌بیند که همه ورزش‌ها گران هستند و دلیل هزینه بالا در نینجوتسو وجود سالح‌های زیادی است که هزینه تهیه آنها زیاد می باشد.
مشکلات و سختی‌های این رشته رزمی چیست؟
خود سبک نینجوتسو هیچ مشکلی و سختی ندارد ولی به دلیل حمایت نکردن و عدم وجود امکاناتی از جمله تشک، استپ، باکس… تمرین کردن سخت است.
مهمترین برنامه شما برای آینده چیست؟
یک کونوایچی (دختران سایه) موفق و توانمند باشم و قهرمانی هنرجویانم را در تمامی مراحل شاهد باشم.
و صحبت پایانی؟
سالن مناسبی در جوپار نه تنها برای این رشته بلکه برای فعالیت هیچ رشته ورزشی وجود ندارد . محل تمرین ما با توجه به اینکه ورزشکاران این رشته صاحب عنوان و افتخار آفرینان شهر خود هستند متاسفانه سال‌های سال فاقد سیستم گرمایشی، سرمایشی و مهم ‌تر از همه با توجه به اینکه بانوان در این سالن که متعلق به خود اداره ورزش و جوانان جوپار می‌باشد فاقد سرویس بهداشتی است و این یک معضل جدی برای ورزشکاران مخصوصا بانوان است که علیرغم پیگیری‌های مستمر برای احداث حتی یک سرویس بهداشتی در مجاورت سالن تمام مسئولین جوپار در برابر این مسئله بی تفاوت بودند. خوشحالم که نینجوتسو تمرین می کنم و هنرجویانی دارم که با عشق تمرین می‌کنند به امید موفقیت تمامی ورزشکاران.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200