رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۷
  • کد خبر : 10184
  • مشاهده : 24 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : هدف اجرای قانون در مجامع انتخاباتی می‌باشد
«مرتضی بلوردی» رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان:

هدف اجرای قانون در مجامع انتخاباتی می‌باشد

بیش از دو دهه است که تعیین رئیس هیأت‌های ورزشی با برگزاری انتخابات انجام می‌شود.

بعد از اینکه آیین نامه انتخابات هیأت‌های ورزشی ترسیم و ابلاغ شد در ابتدا با ۱۹ نفر انتخابات هیأت‌های ورزشی استان‌ها برگزار می‌گردید، اما از آذرماه 1400 با تغییراتی که در آیین نامه هیأت‌های ورزشی صورت گرفت تعداد نفرات در انتخابات هیأت‌های ورزشی افزایش پیدا کرد و با اضافه شدن ۱۵ شهرستان برای هیأت‌هایی که بیش از ۲۱ هیأت شهرستانی فعال دارند و همچنین پنج باشگاه در کنار حضور نمایندگان هیأت‌های دانش آموزی، کارگری، بسیج، شهرداری و دانشگاه همچنین چهار بازیکن، دو مربی، دو داور و رئیس فدراسیون، مدیر کل، رئیس و نایب رئیس هیأت در صورتی که وارد فاز سرپرستی نشده باشند و اعضای مجمع انتخاباتی هیأت ورزشی هستند که رئیس یک هیأت را انتخاب می‌کنند.
روند برگزاری انتخابات هیأت‌های ورزشی به این صورت است که ۷۰ روز قبل از اینکه دوره ریاست رئیس هیأت به پایان برسد فراخوان ثبت نام از کاندیداها برای هیأت مربوطه بر اساس آیین نامه انتخابات هیأت‌های ورزشی در رسانه‌ها و سایت‌های ورزشی اعلام می‌گردد و پس از اینکه در فرصت 10 روزه اداری کاندیداها ثبت نام نمودند مدارک آنها در کمیته تطبیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت و کاندیداهایی که شرایط احراز ریاست هیأت را داشته باشند و پس از انجام کارهای قانونی و اعلام تأیید صلاحیت آنها فرآیند برگزاری انتخابات انجام می‌گردد.
در این راستا پس از یک پروسه زمانی هفت روز قبل از برگزاری مجمع باید به کاندیداها و اعضای مجمع اطلاع رسانی شود و با حضور رئیس فدراسیون و مدیر کل یا نمایندگان آنها انتخابات برگزار و هر کاندیدایی که بتواند نصف به علاوه یک رأی اعضای مجمع را به دست بیاورد به عنوان رئیس هیأت انتخاب خواهد شد.
اساسنامه هیأت‌های ورزشی همه چیز را مشخص کرده است و همه افرادی که به عنوان اعضای مجمع انتخاب می‌شوند بر اساس چهارچوب قانون و شرایطی که در اساسنامه اعلام شده انتخاب می‌گردند.
در آیین نامه کاندیدای رییس هیات باید سابقه مدیریت اجرایی حداقل پنج سال (با ارائه مدارک مثبته)، التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ‌ایران، دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسي (ليسانس)، دارا بودن حداقل سن 30 سال و حداکثر 65 سال، دارا بودن کارت پایان دوره ضرورت (خدمت سربازی) یا معافیت، فاقد تابعیت مضاعف بوده و عدم سوء پیشینه کیفری موثر و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی که بر اساس احکام قضایی صادر شده باشد، بازنشستگان نمی‌توانند شرکت نمایند (به استثناء جانبازان بالای 50 درصد)، رئیس هیات استان تنها برای سه دوره (چهار) ساله متوالی یا متناوب می‌تواند انتخاب شود، ارانه استعلام مثبته جهت افتتاح حساب بانکی داشته باشد.
کاندیدا همچنین باید به صورت کتبی اسامی ‌داوطلبان پست‌های هیات رئیسه (خزانه دار – خبره ورزشی- نائب رئیس دو نفر عضو هيات رئيسه) و ارائه مدارک و تکمیل فرم‌های استعلام اعضای پیشنهادی هیات رییسه هر یک از داوطلبان احراز پست ریاست هیات استان در زمان ثبت نام و در زمان مجمع رای بیاورند، روسای سایر هیأت‌های استانی تا زمانی که از سمت قبلی خود در هیأت استعفاء نداده باشند، نمی‌توانند در انتخابات سایر هیأت‌های استانی شرکت نمایند، حضور داوطلبانی که در دوره‌های قبلی ریاست هیأت، مستعفی یا برکنار شده اند منوط به موافقت رئیس و نایب رئیس مجمع می‌باشد، معرفی نامه كتبی پرسنل نیروهای مسلح از سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح، حضور داوطلب یا وکیل قانونی با ارائه وکالت نامه رسمی‌جهت ثبت نام الزامی‌است.
دبیر هیات باید سابقه یا مقام آور رشته مرتبط باشد و خزانه دار هم باید تجربه یا مدرک مرتبط با رشته‌های حسابداری را داشته باشد. همچنین هر 45 روز یکبار باید اعضای هیات رئیسه هیات برای تصمیمات و تغییرات تشکیل جلسه بدهند.
رییس هیات باید در دوره 4 ساله خود حداقل سه مجمع عمومی‌ برای ارائه تراز مالی و برنامه‌های آتی هیات تشکیل دهد.
عزل و نصب های مسئولین شهرستان‌ها، کمیته‌ها و دبیر هیات بایستی حتما در جلسات هیات رییسه مصوب و توسط رییس هیات ابلاغ شود.
ابلاغ دبیر هیات توسط رییس هیات و ابلاغ اعضای هیات رییسه، خزانه دار و نایب رییس توسط اداره کل ورزش و جوانان استان صادر می شود.
انتظار داریم که برای برگزاری انتخابات سالم همه عزیزان کمک نمایند و به قانون احترام بگذارند. هدف اجرای قانون در مجامع انتخاباتی می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200