رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸
  • کد خبر : 12764
  • مشاهده : 99 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : نیمی از دهیاران ورزش را فراموش کرده‌اند
رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان:

نیمی از دهیاران ورزش را فراموش کرده‌اند

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان گفت: بیش از نیمی از دهیاران ورزش را فراموش کرده‌اند! برخی از دهیاران فقط خانه‌های ورزشی را تحویل می‌گیرند و بعد از سررسی مشخص می‌شود که هیچ استفاده‌ای از خانه‌های ورزش روستایی نکرده‌اند.

وحید محمدی از جمله مدیران ورزشی و رؤسایی است که با اتکا به نیروی جوانی و روحیه جهادی توأم با خلاقیت، توانسته در مدت زمانی که سکان هدایت هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان را در دست گرفته از خود کارنامه قابل‌قبول و عملکردِ فوق‌العاده مثبتی به جای بگذارد. به سراغ او رفتم تا در مورد ساز و کار مجموعه تحت امرش، برنامه‌هایش و ایوِنت‌هایی که در این مدت برگزار کرده توضیح دهد.
در ادامه با خبرگزاری برنا همراه باشید و خواننده این گفت‌وگو باشید:

قبل از هرچیز بگویید چه شد که برای ریاست هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی نامزد شدید؟
حضور بنده تکلیفی بود، به واسطه سفری که حدودا ۲ سال پیش به مناطق محروم جنوب استان از جمله رودبار جنوب داشته‌ام.
وقتی اوج محرومیت را به چشم در روستا‌ها مشاهده کردم، با خود عهد بستم که در جهت محرویت زدایی خصوصا محرویت‌هایی که به واسطه توسعه‌ی ورزش در روستا‌ها مرتفع خواهد شد گام بردارم، چه بسا اصلاح این امر مهم با در دست داشتن سکان مدیریت هیئت روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی استان تا درصد چشمگیری با فعالیت مستمر و مفید، ساده‌تر و بهتر به نتیجه خواهد رسید.
شما در مدتی که ریاست هیئت ورزش‌های روستایی استان را برعهده داشتید، اقدامات شاخصی انجام دادید که یکی از شاخص‌ترینِ آن‌ها، برگزاری جام بین‌المللی قلعه‌قوسا بود. در خصوص برگزاری این جام توضیح دهید.
بازی قعله‌قوس شناسنامه‌ی بازی‌های بومی‌محلی استان پهناور کرمان میباشد، این بازی مهیج و جذاب بنام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در زمان مدیریت فرهاد نژادفصیحی در هیات استان ثبت‌ملی شده است، این بازی محبوب سردار، ترکیبی از شطرنج و تخته‌نعلد است که به شیوه‌ای رسم و تاکتیک‌های جنگی را نمایش میدهد.
در نهایت برای اولین بار در تاریخ بومی محلی کشور با سرپرستی بنده حقیر به عنوان سرپرست کل مسابقات، در طی ۶ ماه برنامه‌زیری و سیستم سازی با همراهی اعضاء هیات و همکاری تمامی ارگانها، خصوصا تربیت بدنی سپاه پاسداران، فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، اداره کل ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران استان این مسابقات با نام “جام بین‌المللی سردار قعله‌ی کریمان” در باغ موزه وریزی با حضور مسئولین کشوری و استانی و شرکت ۱۰ ملیت از اقصی نقاط دنیا برگزار شد.
انشاالله در تقویم ورزشی ثبت و همه ساله برگزار خواهد شد.
در حال تدارک برگزاری جام پرچم هستید. در این خصوص توضیح دهید. جام پرچم در ۳ رشته‌ی پرطرفدار کاراته، مینی فوتبال و پرتاب‌وزنه در حال پیگیریست، که در حال حاضر در مرحله‌ی شهرستانی و در نهایت استانی و تیم‌های قهرمان استان در هر ۳ رشته برای شرکت در مسابقات کشوری به صورت ویژه و کامل اعزام خواهند شد.
 تفاهم‌نامه خوبی با هیئت شطرنج منعقد کردید. در این خصوص بگویید.
در خصوص تفاهم با هیئت شطرنج استان، بایستی عرض کنم که در مرحله اول تفاهمی مبنی بر توسعه ورزش در روستا به شکلی مطلوب و منصفانه با هیئت شطرنج استان صورت گرفت، در ادامه مرحله دوم ثبت نام متقاضایان بود، که با استقبال چشمگیر ۱۰ هزار نفری به مرحله برگزاری رسید، اما با وجود تفاهم فی‌مابین با توجه به اتفاق نظر در کلیت موارد بین هیئت‌ها در برخی از ریز جزئیات نتیجه مطلوبی حاصل نشد، و خوشبختانه با توجه به قبول مسئولیت برگزاری به صورت یکطرفه از سمت هیئت شطرنج استان دو طرف از تفاهام خارج شدند. بنده قبلا هم برای هیئت شطرنج استان آرزوی موفقیت را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان: نیمی از دهیاران ورزش را فراموش کرده‌اند

بزرگ‌ترین چالشی که در هیئت روستایی با آن مواجه شدید، چه بوده است؟
بزرگ‌ترین چالش عدم فعالیت مداوم و مستمر برخی از روسای هیئت‌های شهرستانی است، لازم به ذکر است بیش‌از یک‌سوم هیئت‌های شهرستانی استان کرمان در ورزش روستایی نیمه فعال هستند، که با توجه به مقاومت رئیس اداره‌های ورزش شهرستان‌ها تغییری در پست مدیریتی رؤسا حاصل نمی‌شود! متاسفانه این مقاومت ناشی از داشتن دسته‌چکی برای گذراندن امورات اداره ورزش شهرستان‌هاست!
آیا دهیاری‌ها و بخشداری‌ها با هیئت تعامل مثبتی دارند؟
بیش از نیمی از دهیاران ورزش را فراموش کرده‌اند! برخی از دهیاران فقط خانه‌های ورزشی را تحویل می‌گیرند و بعد از سررسی مشخص میشود که هیچ استفاده‌ای از خانه‌های ورزش روستایی نکرده‌اند! البته که از لیست خانه‌های روستایی حذف خواهند شد، اما از محضر این عزیزان خواهشمندم که به رونق و توسعه ورزش روستایی کمک کنند تا سلامت همگانی در روستا‌ها به واقعیت تبدیل و بیماری‌های غیر واگیر کاهش پیدا کنند.
در کوکو رشد قابل‌توجهی را شاهد بوده‌ایم. در این خصوص هم بگویید.
ورزش کوکو یا خوخو یک ورزش هندی است، که برگرفته از ورزش کبدی می‌باشد. با این تفاوت که آسیب‌ها را به حداقل رسانده است، غریب به ۸ ماه است تیم انجمن کوکو به مسئولیت حاج رضا مولا فعالیت ویژه و مستمر دارند و رشد قابل توجهی داشته است. در اولین مسابقات قهرمانی کشور تیم استان کرمان متشکل از نوجوانان آینده‌دار با میانگین سنی ۱۸ سال نایب قهرمان کشور شدند و شگفتی آفریدند. این تیم آینده‌دار در هفته گذشته به مسابقات کاپ آزاد زاهدان شهرستان زابل اعزام و در این تورنمنت سوم شدند و در این رویداد ۴ نفر از نوجوانان استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند. جای تقدیر و تشکر دارد از مسئول انجمن، مربیان و قهرمانان استان که الحق پرچم کرمان را با حداقل امکانات بالا نگه داشتند.
وحید محمدی در نیمه اول بهمن ماه ۱۴۰۱ بر کرسی ریاست یکی از مهم‌ترین هیئت‌های ورزشی استان تکیه زد. فکر می‌کنید چه نمره‌ای لایق او و مجموعه تحت امرش بوده است؟
این نمره را مردم روستا و عشایرین عزیز باید به بنده حقیر بدهند. انشالله خداوند متعال توانی برای خدمت بیشتر به جامعه‌ی روستایی و عشایرین بدهد.

کلام پایانی.
خدمت در حوزه روستایی و عشایری مانند اقیانوسی‌ست بیکران.
بنده حقیر از تمامی ارگان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان خواهشمندم با توجه به وسعت این هیئت با تعداد ۱۱هزار روستا در کل استان، هیئت را یاری و همراهی نمایید. بنده پیشاپیش دست تک تک شما عزیزانی که به کمک جامعه‌ی روستایی می‌آیید را می‌بوسم.
گفت‌وگو از: عرفان امیرخسروی

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200