رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
  • کد خبر : 3863
  • مشاهده : 7 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : نیروهای شهرداری ظرفیت بالایی در مدیریت دارند

شهردار کرمان گفت: نیروی انسانی پس از چند سال خدمت، ارزش مضاعف پیدا می‌کنند؛ بنابراین، باید از تخصص و تجربۀ آن‌ها در حوزه‌های دیگر استفاده شود.

سیدمهران عالم‌زاده، یازدهم اردیبهشت‌ماه، در جلسۀ شورای عالی مدیران شهرداری، نیروی انسانی را سرمایۀ شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: در مدتی که در کسوت شهردار فعالیت داشتم، هیچ‌گاه دغدغۀ انتخاب مدیر را در شهرداری نداشتم؛ به‌دلیل اینکه نیروهای شهرداری ظرفیت بالایی در مدیریت دارند.
شهردار کرمان بیان کرد: در ماه‌های پایانی این دوره از مدیریت شهری، از مدیران شهرداری انتظار جدیت و تلاش بیشتر دارم تا بتوانیم در حد امکان، ثمرۀ تلاش‌ها و طرح‌ها را در این دوره از مدیریت شهری، به ثمر بنشانیم.
عالم‌زاده با اشاره به اینکه کار یک مدیر، شناسایی افراد توانمند در واحد خود و پرورش آن‌هاست، افزود: در انتخاب افراد باید به تخصص و تجربۀ نیروها اعتماد کرده و بر توانایی‌ها و نکات مثبت افراد بیش از ضعف‌ها و نواقص آن‌ها تأکید شود.
وی ادامه داد: بزرگ‌نمایی ویژگی‌های منفی و نقاط ضعف همکاران، موجب ضعف سیستم می‌شود؛ باید با همدلی سعی کنیم زمینۀ پیشرفت همکاران خود را فراهم کنیم و اگر این تفکر در شهرداری ترویج شود، موجب بالندگی افراد و سازمان خواهد شد.
شهردار کرمان با بیان اینکه شاخصه‌های بررسی و انتخاب مدیر هر واحدی باید به فراخور جایگاه مربوط باشد، یادآور شد: شاخص‌های انتصاب مدیران، نسبی است و مدیران میانی را باید با مدیران هم‌ردۀ خود در خارج از شهرداری مقایسه کنیم نه با مدیران رده‌های بالاتر در شهرداری.
عالم‌زاده با تأکید بر اینکه نیّت کارکنان در هر جایگاهی باید خدمت به مردم باشد، به معارفۀ «محمدرضا کرامت» به‌عنوان «مشاور شهردار و سرپرست حوزۀ شهردار و امور شورای شهر» اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی از آقای «کرامت» دارم، ایشان دارای حسن اخلاق و منشأ تلاش و خدمت و پیگیری شبانه‌روزی است.
وی افزود: امیدوارم همۀ واحدها همکاری لازم را با حوزۀ شهردار و امور شورای شهر داشته باشند تا امور به نحو احسن پیگیری شود.
شهردار کرمان، ضمن قدردانی از خدمات «منصور کلماتیان»، در مدیریت امور پیمان شهرداری یادآور شد: به لحاظ مسایل مختلفی که همواره شهرداری با آن‌ها درگیر بوده، واحد پیمان و رسیدگی به قراردادهای شهرداری، حوزۀ پرچالشی است و ایشان تلاش کرد از میزان این چالش‌ها کم کند.
عالم‌زاده افزود: مهندس «کلماتیان» با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارد و تسلط بر قوانین و مقررات، از این پس، به‌عنوان مشاور شهردار در حوزۀ طرح‌های عمرانی از مشاورۀ ایشان بهره خواهیم برد.
وی با اشاره به صدور حکم معاونت برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایه انسانی شهرداری برای «علی سعیدی»، خاطرنشان کرد: مهندس «سعیدی» از زمان پذیرش سرپرستی معاونت برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایه انسانی شهرداری، اقدامات ارزنده‌ای به‌ویژه در حوزۀ سازمان فاوا و نیروی انسانی انجام داده و اقدامات خوبی در حال انجام است که نتیجۀ نگرش برنامه‌محور ایشان است.
شهردار کرمان با اشاره به صدور حکم مدیرکل بازرسی شهرداری برای آقای «محمدعلی علیزاده»، از روحیۀ تعامل و رویکرد پیشگیرانۀ ایشان در پیگیری موضوعات، تشکر و تأکید کرد: خودمان باید بر عملکرد خود نظارت داشته باشیم تا مورد مواخذۀ سایر دستگاه‌های نظارتی خارج از شهرداری قرار نگیریم.
عالم‌زاده بیان کرد: برای همۀ کسانی که در جایگاه‌های جدید، قبول مسئولیت کرده‌اند، آرزوی موفقیت دارم و از زحماتی که در جایگاه‌های قبلی کشیدند، تشکر می‌کنم.
مدیرکل حراست شهرداری کرمان نیز در این جلسه، با تأکید بر اینکه شهرداری کرمان، مدیرانی دارد که قابلیت مدیریت در سطح استان را دارند، خاطرنشان کرد: تلاش‌ها و اقدامات شهرداری معمولاً به‌درستی رصد نمی‌شود و تا زمانی که کسی از نزدیک در جریان امور نباشد، متوجه حجم کار و اهمیت آن نمی‌شود؛ چراکه نیروهای شهرداری با امکانات کم، اقدامات مؤثر و بزرگی انجام می‌دهند.
اسماعیل جهانشاهی افزود: شهرداری در حوزه‌های مختلف شهر با ارگان‌های مختلف در امور اجرایی مشارکت دارد و اقدامات ویژه‌ای انجام می‌دهد، اما نامی از شهرداری در این اقدامات برده نمی‌شود.
وی بیان کرد: امیدوارم پرسنل شهرداری به شایستگی‌ها و توانمندی‌های خود واقف باشند و از توانایی‌های آن‌ها در مسیر درست استفاده شود.
لازم به ذکر است؛ در این جلسه، حکم معاونت برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایه انسانی شهرداری به «علی سعیدی» و حکم مدیرکل بازرسی شهرداری به «محمدعلی علیزاده» اعطا شد.
همچنین، «محمدرضا کرامت» با حفظ سمت مسئول دفتر شهردار، به‌عنوان مشاور شهردار و سرپرست حوزۀ شهردار و امور شورای شهر منصوب شد.
«منصور کلماتیان»، مدیر سابق رسیدگی به امور پیمان شهرداری نیز به‌عنوان مشاور شهردار در حوزۀ طرح‌های عمرانی منصوب شد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200