رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳
  • کد خبر : 6400
  • مشاهده : 18 بازدید
  • اخبار » تیتر سوم
  • چاپ خبر : نیاز ضروری شهرداری کرمان به خودروهای فوماتیک آتش‌نشانی
شهردار کرمان با اشاره به حادثه آتش‌سوزی مجتمع «صالح‌المهدی» تأکید کرد:

نیاز ضروری شهرداری کرمان به خودروهای فوماتیک آتش‌نشانی

شهردار کرمان گفت: اطفای حریقِ مجتمع «صالح‌المهدی» در کمترین زمان ممکن و به‌صورت اصولی انجام شد.

سعید شَعرباف، در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی مجتمع تجاری «صالح‌المهدی»، از اقدام به‌موقع نیروهای آتش‌نشانی تشکر کرد و گفت: آتش‌نشانان در کمتر از پنج دقیقه در محل حاضر شدند و در کمتر از ۱۲ دقیقه کار اطفای حریق را به پایان رساندند.
وی افزود: با در نظر گرفتن ترافیک خیابان «شریعتی»، این اقدام در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شده است.
شهردار کرمان درخصوص تجهیزات مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی ازجمله نردبان بلندمرتبه گفت: از سال ۹۸ توسط شهرداران پیشین مکاتبات زیادی برای تأمین اعتبار نردبان بلند ۵۶ متری انجام داده‌اند که برآورد قیمت در آن دوره حدود ۱۵ میلیارد تومان بوده است.
شَعرباف با بیان اینکه در حال حاضر برای خرید این نردبان، حدود ۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: این هزینه طبق قانون باید از اعتبارات استانی تأمین شود.
وی با تأکید بر اینکه از مسئولان استان برای خرید نردبان بلندمرتبه کمک می‌خواهیم، گفت: برای جلوگیری از پیشروی آتش در ساختمان‌های بلندمرتبه، این نردبان نیاز است.
شهردار کرمان افزود: البته با در نظر گرفتن سرعت رسیدن نردبان بلند و سرعت باز شدن آن، بیش از نردبان بلند، به خودروهای آتش‌نشانی فوماتیک نیاز داریم.
شَعرباف با اشاره به اینکه 20 سال از عمر خودروی فوماتیک آتش‌نشانی گذشته و این خودرو دچار فرسودگی شده است، گفت: لازم است خودروی فوماتیک دیگری که بتواند آب و فوم را به صورت عمودی تا ۱۵۰ متر پرتاب کند، خریداری شود.
وی افزود: این خودرو به‌صورت اتوماتیک هدف‌گیری دقیقی دارد و جلوی پیشروی آتش را می‌گیرد.
شهردار کرمان، تجهیزات پشتیبانی مخازن آب و تنفسی را نیز بسیار ضروری‌تر دانست و افزود: نیاز فعلی و فوری ما خودروی فوماتیک است؛ ضمن اینکه نردبان بلند آتش‌نشانی نیز باید تهیه شود.
شَعرباف درخصوص حادثه دیروز گفت: مجتمع تجاری «صالح‌المهدی» علاوع بر اینکه سیستم اطفای حریق نداشته، به تذکر کارشناسان آتش‌نشانی نیز بی‌اعتنا بوده است.
وی افزود: نمای این ساختمان با کامپوزیت و آلومینیوم ساخته شده و بسیار مستعد آتش‌سوزی بوده است.
شهردار کرمان، با اشاره به مصوبه کمیسیون ماده پنج در رابطه با ضوابط سیما و منظر مبنی بر ممنوع بودن استفاده از نمای کامپوزیت در ساختمان‌ها تصریح کرد: نمای کامپوزیت، مستعد آتش‌سوزی است و در این خصوص باید سخت‌گیری شود.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200