رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۳
  • کد خبر : 1800
  • مشاهده : 50 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : نيازمند يك خانه كاراته هستیم
«منصور انجم شعاع» رييس انجمن كاراته ‌كارگری استان کرمان در گفت گوی اختصاصی با «یزدان کرمان»:

نيازمند يك خانه كاراته هستیم

«منصور انجم شعاع» از کاراته کاها موفق و بی‌حاشیه سال های نه چندان دور که در کسوت مربیگری در حال فعالیت است و از مهرماه سال گذشته در پست اجرایی رییس انجمن کاراته کارگری استان مشغول به خدمت‌رسانی به جامعه کارگری استان می‌باشد گفت و گویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌آید:

ابتدا از سابقه خود بگوید؟
٤٦ سال سن دارم و كاراته را از ٧ سالگی زیر نظر استاد «مسعود غفاری نژاد» در سبك كان ذن ريو شروع كردم ودر سال ١٣٦٦ به سبك گوجوريو كوجوكای رفته و تا سال ١٣٩٤ فعاليت داشته ام و از سال ٩٤ در سبك شيتوريو اينويی‌ها به فعاليت پرداختم. در سال ١٣٧٢ به مسابقات جهانی اعزام و موفق به كسب مقام دوم تيمی‌در اين مسابقات شده ام از سال ١٣٧٠ مربيگری خود را به صورت رسمی‌شروع و هم اكنون در باشگاه الماس مربی تيم الماس می‌باشم كه مدت هشت سال قهرمان كشور بوديم و دارای مربيگری درجه يك ملی و درجه داوری ممتاز ملی هستم.

از فعاليت خود در هيات كارگری استان بگويد؟
از سال ١٣٧٦ در هيات كارگری فعاليت خود را شروع و در مسابقات كارگری در سمت بازيكن، مربی و سرپرست در اين چندين سال فعاليت داشته مقام‌هايی را در انفردی و تيمی ‌در مسابقات كارگری كشوری بدست آورده ام از سال ١٣٩٢ تا سال ١٣٩٨ به عنوان دبير انجمن كاراته‌ كارگری استان در خدمت جامعه كارگری بودم و از مهر سال ١٣٩٨ بعنوان رييس انجمن كاراته‌ كارگری استان درحال خدمت می‌باشم.
تعامل انجمن كاراته‌كارگری با هيات كاراته استان چگونه است؟ آيا مقابل هم هستند.
انجمن كاراته‌كارگری استان زير نظر هيات ورزشی كارگری استان با مديريت «مسعود نخعی» می‌باشد و هيات كارگری با اداره ورزش و جوانان استان كرمان همكاری لازم را دارد و انجمن كاراته‌كارگری هم در اين زمينه نيز برای توسعه ورزشی كاراته‌كارگری استان نيز همكاری بسيار خوبی با اداره ورزش و جوانان داشته است و برای برگزاری و تامين كليه مسابقات و فعاليت آموزشی همكاری لازم را با هيا ت كاراته استان داشته ايم.

آيا حمايت مالی خوبی هم می‌شويد؟
هيات ورزشی كارگری استان هم از لحاظ سخت افزاری و هم نرم افراری انجمن‌های خود را به خوبی حمايت می‌كند.

از برنامه آينده انجمن كاراته ‌كارگری استان کرمان بگويد؟
با جلسات متعددی كه با رييس هيات كارگری استان برگزار شد برای رشد ورزشی كارگری و فرزندان كارگر استان فعاليت‌های انجمن در تمامی ‌شهرستان‌ها در سبك‌های كنترلی و آزاد آقايان و خانم‌ها انجام گرديده و بنا بر اين چارت سازمانی كاراته‌كارگری شهرستان‌ها با موافقت روسای هيات شهرستان‌ها اعلام شود كه در اين زميـنه انجـمـن كـاراتـه‌ كـارگـری شهرستان‌های سيرجان، رفسنجان و زرند اعلام و احكام داده شده است. هم اكنون انجمن در حال برگزاری كلاس مربيگری درجه ٣ می‌باشد و به اميد خدا با تاييد فدارسيون كاراته جمهوری اسلامی‌كلاس‌های داوری نيز برگزار خواهد شد.

تمامی‌سبك‌های رسمی‌كاراته در انجمن كارگری فعال هستند؟
بله، در بخش كنترلی و آزاد هم آقايان و خانم‌ها كارگران و فرزندان كارگر زير نظر انجمن كاراته ‌كارگری در حال فعاليت و خدمت رسانی می‌باشند.

 

 

شرايط حضوردر انجمن چگونه است؟
براساس قانون كار هر كسی كه دارای دفترچه تامين اجتماعی باشد تحت پوشش هيات ورزشی كارگری قرار می‌گيرد.

چگونه مربی يا ورزشكاران می‌توانند زيرنظر انجمن كارگری فعاليت كنند و آيا با هيات به مشكل نمی‌خورند؟
تمامی‌مربيانی كه كارگران و فرزندان كارگر خانم و آقا را آموزش می‌دهند و عضو انجمن كاراته‌ كارگری استان می‌باشند و در اين زمينه هيات كاراته استان همكاری لازم را داشته است.

چرا كرمانی‌ها در اين سال‌ها هيچ كرسی اجرايی در فدراسيون نداشته اند؟
اگر منظورتون در بخش اداری فدراسيون است بخاطر بعد مسافت كرماني‌ها وارد نمي‌شوند ولی در سازمان ليگ كرمانی‌ها فعاليت دارند و در حال حاضر سر مربی تيم‌های ملی كاتا در رده آقايان «محسن رشيدی» و «محمد محمدخانی» عضو شورای داوران ايران می‌باشند.

علت كمرنگ شدن كاراته در بزرگسالان استان را در چه می‌بينيد؟
در رده بزرگسالان بيشتر بحث حمايت مالی است در اين زمينه اگر كسی خودش وضع مالی خوب داشته و يا اينكه از طرف خانواده حمايت بشه مي‌تواند پا به عرصه قهرمانی بگذارد و گرنه باتوجه به به مشكلات زيادی مثل دانشگاه و خدمت سربازی و از همه مهمتر تشكيل خانواده نياز به حمايت مالی دارد كه متاسفانه هيچ گونه پشتوانه‌ای وجود ندارد و دوره قهرمانی ورزشكاران كاراته كرمانی‌ها كوتاه و محدود شده است و بهتر اينكه مسئولين استان، شركت‌های صنعتی را موظف كنند تا تيم‌ها و قهرمانان را كه در ليگ‌های بزرگسالان حضور دارند حمايت مالی کنند.

با تجربه‌ای كه داريد چه پيشنهادی به رييس بعدی كاراته استان داريد؟
كرمان پتانسيل‌های خيلی خوبی در زمينه مربی كاراته‌كاها در سبك‌های كنترلی و آزاد دارد كه نيازمند يك خانه كاراته است، پس بايد هر چه سريعتر ساخته شود تا جوابگوی ورزش اول استان باشد، همچنين در زمينه كاتا و كوميته قهرمان بسيار ارزشمندی در تمامی‌سبك‌ها وجود دارد كه برای حمايت از اين ورزشكاران نيازمند است تا پشتوانه مالی خوبی داشته باشند تا بتوانند در مسابقات كشوری و ليگ‌ها شركت كنند، به شهرستان‌ها نگاه ويژه داشته باشند تا همانند گذشته بتوانند به دوران طلای خودشان باز گردنند و تيم‌های قوی به كشور معرفی كنند و يكی از كارهای مهمی‌كه بايد انجام دهند جدی گرفتن بخش آموزش و شركت در كلاس‌های استانی، كشوری و برون مرزی می‌باشد.

صحبت پایانی؟
برای خدمت به جامعه ورزش استان به ويژه جوانان كاراته‌كا نياز به آرامش همفكری و همدلی است و اينكه حضور فعال پيشكسوتان محترم و استفاده از تجربيات اين عزيزان كه در كنار هم در زمينه قهرمانی و هم پهلوانی جوانان برومند را تحويل ايران عزيز بدهيم، به اميد خدا .

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200