رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
  • کد خبر : 9740
  • مشاهده : 17 بازدید
  • اخبار
  • چاپ خبر : میراث‌فرهنگی به وعده‌اش دربارۀ قلعه‌دختر و اردشیر عمل نکرد
شهردار کرمان در جمع خبرنگاران مطرح کرد

میراث‌فرهنگی به وعده‌اش دربارۀ قلعه‌دختر و اردشیر عمل نکرد

شهردار کرمان با بیان اینکه فاز اول ساماندهی ترافیکی میدان بیرم‌آباد انجام شد، گفت: «در این میدان، پروژه‌ای جنجالی اجرا شد و رسانه‌ها هم ورود کردند. در فاز اول که مصوبۀ شورای ترافیک را داشت، هدف جلوگیری از بروز تصادفات در میدان بود. پیش از اجرای طرح ساماندهی، هر ماه یک تصادف فوتی داشتیم تا اینکه براساس نظر متخصصان و جمع‌بندی شورای ترافیک ساماندهی اولیه انجام شد».

سعید شعرباف‌تبریزی افزود: «این طرح، میزان تصادفات منجر به فوت را به صفر رسانده است».

وی ادامه داد: «جالب است بدانید برخلاف هیاهوی تبلیغاتی که انجام شد، براساس داده‌های دقیق، به طور میانگین، میزان افزایش ترافیک ایجادشده بعد از کاهش عرض معبر در این میدان، حداکثر پنج درصد در ایام پیک بوده است».

وی اضافه کرد: «کاری ندارم در چند روز اول اجرای طرح، برخی ماشین‌ها در میدان جایابی و کلیپ دربارۀ افزایش ترافیک تهیه شد که بعد گزارش آن را دوستان به ما دادند».

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، وی 12 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران در ادامۀ این اظهارات خود که در پاسخ به پرسشی مبنی بر کم‌کاری شهرداری در این میدان مطرح شد، گفت: «فضاسازی روبه‌روی مجتمع برلیان جزو تعهدات مجتمع است که باید کار را انجام دهد».

شعرباف‌تبریزی ادامه داد: «کار اصلی میدان بیرم‌آ‌باد توسط دکتر صفارزاده و در طرح جامع ترافیک در حال انجام است و به نظر می‌رسد کار پیچیده‌ای باشد».

وی بیان کرد: «پیشنهاد احداث تقاطع غیرهمسطح داده شده اما مشکلاتی برای اجرای آن وجود دارد و پیشنهاد نهایی هنوز قابل ارائه نیست و فعلا برای جلوگیری از تصادفات، ساماندهی اولیۀ میدان انجام شد».

شهردار کرمان گفت: «بخشی از کار هم، بستن ورودی سرآسیاب و ایجاد ورودی جدید بود که اجازه ندادند و با مصوبۀ دوستان استانداری این بخش از کار را متوقف کردیم».

 

فلکۀ مشتاق معطل طرح جدید

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در پاسخ به پرسشی دیگر دربارۀ طرح ناتمام بدنه‌سازی فلکۀ مشتاق گفت: «طرح میدان مشتاق، چند سال قبل، با اصرار استاندار وقت اجرا شد و بسیاری از مسیرهای اداری برای آن طی نشده است».

شعرباف‌تبریزی افزود: «البته کلیت طرح قابل دفاع است اگرچه متخصصان انتقاداتی دربارۀ آن دارند ولی چون مسیر در طرح تفصیلی و راه و شهرسازی طی نشده است، مشکلاتی با آن داریم به عنوان مثال، یکی دو کوچه، در صورت تکمیل طرح مشتاق بن‌بست می‌شوند ولی در طرح تفصیلی باز هستند».

وی با تاکید بر اینکه این مسائل باید تعیین‌تکلیف شود، ادامه داد: «طرح چند عیب جدی دارد و از دوستان راه و شهرستان خواسته‌ایم که یک طرح موضعی برای این محدوده تعریف شود».

وی اظهار کرد: «تا زمانی که طرح موضعی فلکۀ مشتاق از سوی راه و شهرسازی ارائه نشود، کاری را شروع نخواهیم کرد».

بی‌توجهی به قلعه‌های باستانی

شهردار کرمان در این جلسه در پاسخ به سوالی دربارۀ بی‌توجهی شهرداری به قلعه‌دختر و اردشیر نیز گفت: «دربارۀ این قلعه‌های تاریخی به طور کلی اشکال به مجموعۀ مدیریت استان وارد است».

وی سپس توضیح داد: «مدیریت متمرکز قلعه‌ها که منحل شده بود، الان در شهرداری احیا شده و متمرکز بر تملک املاک است. الان کارها برای تملک هفت قطعه در قلعه دختر و 130 قطعه در قلعه اردشیر در حال انجام است. راه و شهرسازی وقت حدود پنج سال پیش تعهدی داده که 50 هکتار زمین را برای تملک املاک این محدوده در اختیار شهرداری قرار بدهد اما بعد از تخصیص حدود 28 هکتار دیگر زمینی در اختیار ما قرار نگرفته است».

وی اظهار کرد: «زمین‌هایی که باید به عنوان معوض به مردم بدهیم را نداریم و دوستان می‌گویند شهرداری از زمین‌های خودش این کار را انجام بدهد».

شهردار کرمان گفت: «خواهش می‌کنم مصوبۀ قبلی احیا و زمین‌ها از سوی راه و شهرسازی اختصاص یابد».

وی ادامه داد: «یک‌سری طرح‌های جانبی برای این محدوده داریم از جمله اینکه زمین‌هایی در خیابان شهدا کنار مجموعۀ کلیاس در سمت راست پشت این منطقه داشتیم که با حضور مشاور داریم آن را به زمین‌های با کاربری فضای سبز و پارک تبدیل می‌کنیم».

وی افزود: «مشاور شهرداری مشغول کار است تا بتوانیم بخشی از معوض‌ها را بدهیم».

وی بیان کرد: «میراث‌فرهنگی قول داده بود احیای قلعه‌ها را امسال شروع می‌کند اما این اتفاق نیفتاده است».

شهردار کرمان گفت: «حتی برای جابه‌جایی دکل صداوسیما که وظیفۀ شهرداری نیست، پذیرفتیم هزینه‌ها را بپردازیم در حالی که هیچ ربطی به شهرداری ندارد».

وی در عین حال اعلام کرد: «اصلا هزینه‌ها و تلاش‌های ما قابل قیاس با نیاز مجموعۀ قلعه‌دختر و اردشیر نیست و این فرصت در شهر روی زمین افتاده و دارد به آن بی‌توجهی می‌شود».

شعرباف‌تبریزی در پاسخ به سوالی دیگر دربارۀ کشف تخلف در این دوره از شهرداری گفت: «هیچ تخلف ثابت شده‌ای که سازمان بازرسی به ما نامه زده باشد برای ما هنوز ارسال نشده است».

وی افزود: «البته لطف ویژه‌ای دوستان بازرسی در این دوره به ما دارند که قطعا این لطف را نسبت به ادوار گذشته نداشتند و میزان پیگیری و حضور بیش‌تر شده و ما هم از این وضعیت استقبال می‌کنیم». 

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200