رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
  • کد خبر : 11474
  • مشاهده : 36 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : ممنوعیت ورود وسایل نقلیه سنگین به کرمان

رئیس پلیس راهور مرکز استان کرمان از اجرای طرح ممنوعیت ورود وسایل نقلیه سنگین به کرمان خبر داد و گفت: در صورت ورود این خودروها به محدوده کامیون ممنوع شهری توقیف می‌شوند.

به گزارش یزدان کرمان، سرهنگ امین پاک‌ایزدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه توقف و تردد وسایل نقلیه و خودروهای سنگین خسارت‌های جبران‌ناپذیری به ابنیه و تاسیسات روزمینی و زیرزمینی و آسفالت معابر وارد می‌کند، اظهار داشت: به علت بزرگ بودن این خودروها، هنگام تردد در بین وسایل نقلیه سبک و در صورت بروز هر گونه تصادف خسارات زیادی به وسایل نقلیه سبک وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه اکثر این خودروها دیزلی هستند و تردد این وسایل نقلیه در سطح شهر از لحاظ زیست محیطی تبعات وحشتناکی را به دنبال دارد، ادامه داد: این وسایل نقلیه یکی از آلاینده‌های محیط زیست محسوب می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان کرمان ابراز داشت: در پی اعتراض و شکایت تعداد زیادی از شهروندان از مزاحمت‌های کامیونی در اثر توقف و تردد این وسایل نقلیه سنگین در کوچه‌ها و معابر شهری کرمان، این موضوع به مقامات قضایی ارجاع و دستور قضایی در این ارتباط صادر شده است.

وی از اجرای طرح ممنوعیت ورود و توقف کامیون و وسایل نقلیه سنگین بدون مجوز به مرکز استان کرمان خبر داد و گفت: در مرحله اول هر وسیله نقلیه سنگینی که بدون مجوز در محدوده شهری کرمان وارد شود و یا توقف داشته باشد ضمن اعمال قانون به مالک، متصرف و یا راننده آن اخطار داده ‌می‌شود.

پاک‌ایزدی ادامه داد: در صورتی که مالک، متصرف و یا راننده این خودرو حضور نداشته و وسیله نقلیه سنگین، پارک شده باشد این اخطار پشت برفپاک‌کن این خودرو الصاق می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت تکرار توقف کامیون ممنوع از سوی این خودرو سنگین و ورود آن به محدوده کامیون ممنوع شهری و یا توقف آن در این محدوده، برابر دستور قضایی این خودرو سنگین در سیستم توقیف شده و توقف فیزیکی آن ممکن است هر جای کشور انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه پس از توقیف این خودرو؛ مالک، متصرف و یا راننده به مراجع قضایی فرستاده شده و پس طی مراحل قضایی که در دادسرا انجام می‌شود و با دستور رفع توقیف قضایی وسیله نقلیه سنگین از پارکینگ ترخیص می‌شود، تصریح کرد: هر گونه تبعات ناشی از توقیف این خودرو متوجه فرد خاطی خواهد بود.

وی افزود: از تمامی رانندگان، مالکین و متصرفین خودروهای سنگین درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر از توقف و تردد بدون مجوز در سطح شهر کرمان جداً خودداری کرده و برای شب‌خواب وسایل خود از کوچه‌ها و معابر عمومی استفاده نکنند.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200