وی اظهار کرد: «این در حالی است که در گذشته استقبال خوبی از مزایده‌ها و مناقصه‌ها می‌شد».

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، وی سوم مهرماه در صحن علنی شورا در ادامۀ این اظهارات بیان کرد: «دلیل اصلی عدم استقبال پیمانکاران شرایط اقتصادی است اما از طرف واحدهای شهرداری هم در این خصوص چاره‌اندیشی نشده است».

وی گفت: «به نظر می‌رسد بیش از 99 درصد معاملات از طریق سامانه انجام می‌شود و ضوابط و شرایط خاصی دارد. دوستان در شهرداری وظایفی که در ارتباط با ضوابط سامانه دارند را به‌خوبی انجام می‌دهند ولی در عمدۀ مزایده‌ها و مناقصه‌هایی که برگزار می‌کنیم یا شرکت‌کننده نیست یا یک نفر شرکت می‌کند».

وی با تاکید بر اینکه چنین وضعیتی به صرفه و صلاح شهرداری نیست، افزود: «شرایط اقتصادی فعلی خاص است و بخش‌هایی در شهرداری که مسئول اجرای پروژه‌ها هستند باید فعال شوند و پیمانکاران و افراد واجد شرایط را دعوت کنند».

وی ادامه داد: «اگر شرایط نقدینگی خیلی مشخص نیست اما شهرداری سرمایه‌های مناسبی دارد و بخشی از کارها را می‌توان در قالب تهاتر انجام داد».

چناریان اضافه کرد: «بنده فکر می‌کنم مسئولین شهرداری که تقاضای اجرای معاملات را می‌دهند در حد مکاتبۀ اداری با بخش معاملات اکتفا می‌کنند و اقدام دیگری انجام نمی‌دهند که این رویه باید تغییر کند».

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر کرمان در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به شهردار گفت: «دربارۀ قرارداد روشنایی رینگ شهر بررسی بیش‌تری انجام شود».

وی بیان کرد: «به نظر می‌رسد اجرای قرارداد با کسی که برنده شده دارد حاشیه‌ساز می‌شود».

وی افزود: «اگر پیمانکاری که برنده شده، ضابطۀ لازم و توان اجرای کار را ندارد شرایط به گونه‌ای نشود که مشکل‌ساز شود».