رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
  • کد خبر : 10752
  • مشاهده : 9 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : مدال افتخار آتش نشانان نجات جان مردم در حوادث است

ابراهیم کریمی مدیرکل دفتر پدافند غیر عامل استانداری کرمان ضمن اجرای مانور ایمنی و آتش نشانی از تعدادی از ایستگاه های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بازدید نمود.

به گزارش امور ارتباطات و اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ابراهیم کریمی ضمن بازدید از ایستگاه های آتش نشانی شهر کرمان گفت : به طور کلی ایستگاه های آتش نشانی از مهمترین ابنیه در شهر ها محسوب می‌شوند چرا که در حوادث احتمالی از قبیل زلزله و بلایای طبیعی ساختمان ایستگاه های آتش نشانی باید دارای استحکام و مقاومت لازم جهت حفظ آتش نشانان که وظیفه اصلی نجات شهروندان در حوادث را دارند باشد

کریمی بیان کرد: وظیفه اصلی آتش نشانان به عنوان متولی ایمنی شهری و بازوی دفتر پدافند غیر عامل استانداری نجات جان انسان‌ها است و ایستگاه های آتش نشانی در حفظ سلامت روحی و جسمانی آتش نشانان که وظیفه اصلی آنها نجات جان انسان‌ها است از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. وی تاکید کرد: کار حوزه آتش نشانی و نجات مردم شغلی سخت است اما به دلیل روحیه ایثارگری و از جان گذشتگی آتش نشانان و توکل بر خداوند این مدال افتخار که همواره نجات جان شهروندان است بر گردن آتش نشانان خود نمایی می‌کند.

انجام مانور “پدافند غیر عامل ” توسط آتش نشانان همچنین در این بازدید مانور پدافند غير عامل با هدف سنجش توان عملیاتی آتش‌نشانان در حوادث طبیعی و غیرطبیعی انجام شد. مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل استانداری ضمن تقدیر از آتش نشانان در اجرای صحیح و رعایت اصول امدادی و عملیاتی افزود: یکی دیگر از اهداف انجام این مانورها ضمن اجرای اصولی و استاندار عملیات ایمن ، دشمن‌شناسی است و باید تلاش شود با عملیات‌های فرضی، خسارت‌های احتمالی را به حداقل برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگ سازی  در حوزه  ایمنی و پدافند غیرعامل  اضافه  کرد : بهره گیری از ظرفیت های مستند سازی در ارائه نقاط قوت و کمبودهای احتمالی در مانورها و عملیاتهای درون سیستمی در بخش آگاهی بخشی در جامعه و آمادگی پرسنل را مهم و ضروری دانست .

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200