رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
  • کد خبر : 10633
  • مشاهده : 20 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : قطعی برنامه ریزی شده برق در کرمان نداریم
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان:

قطعی برنامه ریزی شده برق در کرمان نداریم

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: با برنامه ریزی های انجام گرفته توسط وزارت نیرو، تابستان امسال قطعی برنامه ریزی شده برق در استان کرمان نخواهیم داشت.

حمیدرضا حبیبی امروز همزمان باهفته مدیریت مصرف در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه، باعث خوشحالی است که شما خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستید، گفت: اگر مطلب و موضوعی در حوزه کاری ما برای برطرف شدن مشکل و آسوده خاطری مشترکان وجود داشته باشد، کاملا پذیرا هستیم و پاسخگو خواهیم بود.

او افزود: برق یک میلیون و ۳۰۰ مشترک در کرمان از طریق نیروگاه‌های حرارتی، برق آبی و تجدید پذیر تامین می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه ۳ هزار مگاوات مصرف استان است، تصریح کرد: از این آمار، ۴۵ درصد آن مصرف صنعتی و مابقی در سایر بخش‌ها اعم از خانگی، کشاورزی و… است.

او گفت: وضعیت شبکه و تولید مصرفی برق استان مناسب است و مشکلی نداریم؛ ولی در کشور ۱۳ هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد که در بحث مدیریت مصرف چند جنبه را در بخش اداری، کشاورزی، صنعت و خانگی را اعمال کرده ایم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان بیان داشت: در طول تابستان، علیرغم گرمای شدید به هیج وجه برنامه خاموشی نداشتیم، ولی در جهت کاهش بار مصرف مشترکان، ۲ برنامه را دنبال می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه پاداش مصرف کسانی که مصرف برق آن‌ها نسبت به پارسال کم بوده، تا ۲۰ برابر قیمت مصرفی تخفیف داده می‌شود، افزود: اصلاح الگوی مصرف برای مشترکان پر مصرف که اصرار به مصرف بیش از الگوی مصرف دارند نیز به منظور برقراری عدالت در دستور کار برای انجام است.

حبیبی گفت: تعییر ساعات کاری در ادارت و کاهش ۳۰ درصد مصرف برق ادارات در ساعت اداری و ۶۰ درصد در ساعات بعد از زمان اداری نیز برای سازمان‌ها لازم دانسته شده است.

او با بیان اینکه در بخش کشاورزی متناسب با هر میزان پروانه برداشت برقشان تامین می‌شود، گفت: به ازای هر ۵ ساعت قطعی برق و استفاده نکردن، عمدتا چاه‌های کشاورزی زیر ۱۹ ساعت برق مجانی دریافت می‌کنند.

حبیبی افزود: در برق صنعت در ۳ بخش صنایع کوچک و کارگاه‌ها محدودیت برق نگذاشتیم، ولی در شهرک‌های صنعتی تنها یک روز درهفته نیز مدیریت برقی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه در کل استان ۲۷ صنعت از ۱۲ شب تا ۸ صبح بدون محدودیت مصرفی، برق استفاده می‌کنند، افزود: در تنظیم بار مشترکان استان کرمان، تاکنون مشکلی نداشتیم.

او تصریح کرد: علیرغم فشار‌های مصرفی برق که هست، سعی کردیم فشاری به برق مشترکان وارد نباشد؛ باتوجه به اینکه تلفات شبکه‌ای در کرمان کمتر از ۲ درصد است.

حبیبی با بیان اینکه درکرمان نیروگاه بادی وجود ندارد؛ ولی درنظر داریم در جازموریان و بم این امر را محقق سازیم، گفت: در سفر آینده رییس جمهور به کرمان، نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان طرح نیز افتتاح خواهد شد.

او عنوان کرد: نیاز مصرفی مشترکان ۸ درصد افزایش داشته باتوجه به اینکه این میزان مصرفی در پارسال ۲ و ۳۰۰ مگاوات بوده، ولی امسال به ۲ هزارو ۹۰۰ مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان با بیان اینکه متناسب به نیاز شبکه در شهرستان‌ها آن را توسعه می‌دهیم، افزود: طی سال اخیر توسعه خوبی در جنوب استان را شاهد بوده ایم.

حبیبی گفت: استفاده‌های غیر مجاز، آسیب شدیدی به زیرساخت‌ها می‌زنند؛ لذا به کسانی که رمز ارز‌ها را شناسایی کرده و اطلاع دهند، بدون ذکر نام و شناسایی شخص، به آن‌ها پاداش داده خواهد شد.

او افزود: با وجود تمامی مشکلات در تامین مالی صنعت برق، از ابتدای دولت سیزدهم یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان پروژه برق در این استان به بهره برداری رسیده است.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200