رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
  • کد خبر : 12837
  • مشاهده : 49 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : قاچاق سوخت یک خودرو و ساختمان را در کرمان به آتش کشید

ابراهیم بابایی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی مهیب یک دستگاه خودرو و بخش‌های یک ساختمان به علت سوخت قاچاق گفت: این حادثه یک مصدوم برجای گذاشت و آتش‌سوزی با تلاش آتش‌نشانان مهار و از سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری شد.

به گزارش یزدان کرمان، ابراهیم بابایی افزود: یک دستگاه خودرو در حیاط یک ساختمان در خیابان امام حسن مجتبی (ع) کرمان در حال سوختگیری با پمپاژ از درون زیرزمین بوده که دچار آتش سوزی می شود.

وی با اشاره به اینکه در زیرزمین این منزل مسکونی ۱۰ بشکه سوخت قاچاق وجود داشت گفت: آتش به بخش هایی از ساختمان نیز سرایت کرده بود و در صورتی که زیرزمین دچار آتش سوزی می‌شد می توانست تا شعاع ۲۰۰ متری را از بین ببرد اما خانه های اطراف با ورود به موقع و سریع تیم های امدادی و اطفای حریق سالم ماندند به طوری که این ساختمان ها حتی دود زدگی هم ندارند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان عنوان کرد: آتش نشانان به سرعت آتش را مهار کرده و ساکنان این ساختمان نیز از نورگیر کنار ساختمان خارج شدند اما یک نفر از این افراد مصدوم شده است.

وی ادامه داد: بیش از یکهزار لیتر بنزین در زیرزمین این واحد مسکونی انبار شده بود که اگر آتش نشانان دیرتر عمل کرده بودند، این حادثه می توانست ضمن خسارت خانه های اطراف، تلفات جانی هم داشته باشد.

بابایی در پایان با اشاره به حضور مسئولان در این حادثه به دلیل شدت و حساسیت آتش سوزی گفت: ۲ خودروی آتش نشانی و ۲۰ نیرو اطفای حریق و امداد و نجات سازمان آتش نشانی در این حادثه مشارکت فعال داشتند.

به گزارش امور ارتباطات و اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی وضعیت قاچاق سوخت در استان کرمان به ویژه در مناطق جنوبی و شرق این استان که به مرزها نزدیک هستند در شرایطی است که با اجرای طرحی برای ساماندهی وضعیت سوخت گیری در این مناطق، به نظر می رسد شرایط قاچاق سخت تر شده باشد اما روی دیگر این پدیده، نگهداری بنزین و گازوئیل در مخازن واقع در منازل، مغازه ها و باغ های کشاورزی است تا عده ای از افراد دخیل در این کار بتوانند میزان ذخیره بنزین را برای فروش به قاچاقچیان بالا ببرند.

قاچاق سوخت البته روی دیگری هم دارد که هر از چندگاهی خودش را نمایان می کند و آن هم آتش گرفتن و انفجار این مخازن که هر از چند یک بار شاهد سوانح مربوط به آنها هستیم.

این درحالی است که آمار سوانح مربوط به خودروهای قاچاق‌بر هم در بحث سوخت و هم اتباع بیگانه نیز در استان کرمان بالا و هزینه هایی که برای خود شهروندان و کشور بار می کنند نیز زیاد است.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200