رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
  • کد خبر : 5611
  • مشاهده : 20 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : فعالیت دورۀ جدید مدیریت شهری کرمان آغاز شد
با برگزاری نشست شورای عالی مدیران شهرداری با حضور شهردار کرمان؛

فعالیت دورۀ جدید مدیریت شهری کرمان آغاز شد

«سعید شعرباف تبریزی»، شهردار منتخب شورای ششم، روز گذشته با دریافت حکم خود از وزیر کشور، به‌طور رسمی به‌عنوان شهردار کرمان منصوب شد و امروز به‌منظور آشنایی وی با مجموعۀ مدیران شهری، و آغاز دورۀ جدید مدیریت شهری جهت جلوگیری از ایجاد وقفه در کار شهرداری تا برگزاری آیین رسمی تودیع و معارفه، نشست شورای عالی مدیران شهرداری کرمان، با حضور رییس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، شهردار منتخب، سرپرست سابق شهرداری و معاونان و سایر مدیران شهرداری کرمان، برگزار شد.

سرپرست سابق شهرداری کرمان، بیست‌وپنجم مهرماه در نشست شورای عالی مدیران شهرداری گفت: وقتی در مردادماه امسال، هم‌زمان با تشکیل شورای اسلامی ششم شهر کرمان، اعضای محترم این شورا به بنده اعتماد کردند و مسئولیت سرپرستی شهرداری به عهدۀ اینجانب سپرده شد، طرح‌های متعددی ازجمله تکمیل آرامستان جدید «بهشت کریمان» و طرح ساماندهی خیابان «شهید تجلی»، توسط شهرداری در حال اجرا بود که نباید دچار وقفه می‌شد.
محسن پوراسماعیلی ادامه داد: از تمام همکارانم در شهرداری که در این مدت در راستای پیشبرد طرح‌های در حال اجرا و همچنین پیگیری مسایل درآمدی شهرداری، نهایت همکاری را داشتند، تشکر می‌کنم.
وی، کار در شهرداری را به‌شدت سخت و طاقت‌فرسا توصیف کرد و افزود: اگر همکاری مدیران و کارکنان شهرداری نبود، امکان انجام این امور میسر نمی‌شد و امیدوارم این تعامل همچنان ادامه داشته باشد.
سرپرست سابق شهرداری کرمان، ضمن تبریک به «سعید شَعرباف تبریزی»، شهردار جدید شهر کرمان، یادآور شد: شهر کرمان، مسایل و گرفتاری‌های خاص خود را دارد که امیدواریم در این دوره، این مسایل به حداقل برسد.

برای انتخاب شهرداری کوشا و توانا، تلاش و دقت زیادی کردیم
رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در ادامۀ این نشست گفت: شهردار منتخب، شهردار همۀ مردم شهر با همۀ سلیقه‌ها، گرایش‌ها و طرز فکرهاست.
علیرضا نادری با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت رسول اکرم(ص) افزود: قرار گرفتن معرفی شهردار و شروع یک کار و خدمت در آستانۀ میلاد با سعادت اشرف مخلوقات حضرت محمد مصطفی (ص) را به فال نیک می‌گیریم.
نادری خاطرنشان کرد: کار در شهرداری بسیار سخت است؛ چراکه کارهای متنوع، طاقت‌فرسا و سختی وجود دارد که تلاش شبانه‌روزی افراد را می‌طلبد؛ بنابراین، برای انتخاب شهرداری کوشا و توانا، تلاش و دقت زیادی کردیم.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: در این راستا به همۀ اعضای شورای شهر تأکید کردیم که شهردار منتخب، شهردار همۀ مردم شهر با همۀ سلیقه‌ها، گرایش‌ها و طرز فکرهاست؛ یعنی شهردار، شهردارِ یک گروه به خصوص نیست؛ بلکه شهردار و خدمتگزار همۀ مردم است.
وی با بیان اینکه شهرداری یک گروه سیاسی نیست، اظهار داشت: همۀ افراد شاغل در شهرداری، می‌توانند گرایش خاص سیاسی خود را داشته باشند، اما وقتی در مجموعۀ شهرداری کار می‌کنند، باید خدمتگزار همۀ مردم شهر از هر دسته و سلیقۀ سیاسی باشند.
نادری گفت: سرپرست شهرداری و شهردار را با این دیدگاه انتخاب کردیم؛ در این زمینه فراخوان عمومی دادیم و از مردم خواستیم که هر کس هر شخصی را که مناسب شهرداری می‌داند، معرفی کند و هیچ محدودیتی در این زمینه قایل نشدیم.
وی افزود: به این شیوه 126 نفر برای تصدی شهرداری کرمان معرفی شدند که طی جلسات متعدد و پس از بررسی دقیق و تبادل نظر، این تعداد به پنج نفر رسید و از این پنج نفر که مورد تأیید اعضای شورا بودند، یک نفر شهردار منطقه 12 تهران، یک نفر شهردار اهواز و یک نفر هم شهردار منطقه 14 تهران شده است.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: اینکه این افراد اکنون در این سمت‌ها فعالیت می‌کنند، نشان می‌دهد این روش، روش خوبی برای انتخاب شهردار کرمان بوده است که می‌تواند در کشور به‌عنوان الگو برای انتخاب تمام مدیریت‌ها استفاده شود.
نادری افزود: درنهایت از این پنج نفر، به دو نفر رسیدیم که «محسن پوراسماعیلی» را به‌عنوان سرپرست و «سعید شعرباف» را به‌عنوان شهردار کرمان انتخاب کردیم.
وی با بیان اینکه هیچ‌گونه قرابت، خویشاوندی و آشنایی با این افراد نداشتیم و فقط به توان آن‌ها تکیه کردیم، گفت: قصد همۀ ما خدمت کردن است و در خدمت کردن هیچ حد و مرزی وجود ندارد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان بیان کرد: مهندس «پوراسماعیلی» از نظر 11 عضو شورای اسلامی شهر کرمان، شایسته‌ترین فرد برای سرپرستی شهرداری کرمان بود که در دورۀ سرپرستی عالی و شبانه‌روی شهرداری را اداره کرد؛ چراکه نیت وی، خدمت و کار برای شهر و مردم بود.
نادری با بیان اینکه در دورۀ سرپرستی مهندس «پوراسماعیلی»، هیچ کار شهرداری روی زمین نماند و بهتر هم انجام شد، از زحمات وی تشکر کرد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: امروز موضوع جایگزینی و انتخاب بین دو نفر نیست؛ بلکه اضافه کردن یک نفر دیگر است؛ چراکه در شورا مقرر شد این دو نفر را در کنار هم قرار دهیم و امیدواریم این مهم محقق شود.
نادری ادامه داد: دست این دو برادر بزرگوار برای خدمتگزاری در دست یک‌دیگر است و امیدواریم توفیق خدمت داشته باشند.
وی بیان کرد: همۀ ما در شورا و شهرداری برای پیشبرد کارهای شهر، در خدمت این دو بزرگوار خواهیم بود تا کاری ماندگار و مثال‌زدنی در کل کشور انجام شود.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان خطاب به مدیران شهری حاضر در جلسه نیز گفت: ما در شورا، مستأجران چهارسالۀ این مکان استیجاری هستیم، اما بدنه و کارکنان شهرداری کرمان، ماندگار هستند و رشد و افتخار و یا عقب‌ماندگی شهر، به‌دست شماست.

 

 

شورای اسلامی شهر کرمان؛ جوان، فهیم و متخصص
شهردار کرمان نیز در انتهای این نشست، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) و تبریک پیشاپیش فرارسیدن میلاد رسول اکرم(ص) و هفتۀ وحدت، شروع به‌کار این دوره از مدیریت شهری را در این ایام، به فال نیک گرفت و گفت: در ماه‌های اخیر، بازدیدهایی به‌صورت غیررسمی از سطح شهر داشتم و به وضوح دیدم که فضای شهر فقط در حد ادارۀ شهرداری نبود و هر جا نیاز به تغییر و اصلاح بود، انجام می‌شد که جا دارد از زحمات مهندس «پوراسماعیلی» که با روحیۀ جهادی و بسیجی در این مدت هر جایی که نیاز بود، وارد عمل شدند، تشکر کنم.
سعید شَعرباف تبریزی، با بیان اینکه شهر کرمان، ویژگی‌های خاصی دارد، یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها را در مقیاس مدیریت شهری، وجود شورای شهر کم‌نظیر آن دانست و افزود: ششمین دورۀ شورای اسلامی شهر کرمان، ترکیبی از تخصص، تجربه و جوانی با حضور افرادی با تخصص‌های مختلف است و در یک مقایسۀ تطبیقی با حداقل پنج کلان‌شهر کشور، می‌توانم ادعا کنم که این شورا کم‌نظیر است.
وی ادامه داد: شورای شهر جوان، فهیم و متخصص از بهترین داشته‌های شهر کرمان و شهردار این شهر است که اعضای آن در میدان عمل هستند و وظیفۀ خطیر نظارت را به‌خوبی انجام می‌دهند.
شهردار کرمان، شهرداری‌ها را در نخستین ردۀ مواجهۀ مردم با حاکمیت‌ دانست و تأکید کرد: بسیاری از اعتقادات مردم در وهلۀ اول ممکن است متأثر از رفتار ما در شهرداری‌ها باشد تا رفتار مسئولان در سایر سطوح نظام.
شعرباف تبریزی ادامه داد: یک رفتار سادۀ نیروهای شهرداری در مورد سدّ معبر، یک مورد عدم توجه به فضای سبز یا بی‌توجهی به یک قرارداد در سطح شهرداری، ممکن است شهروندان را نسبت به کل حاکمیت جمهوری اسلامی بدبین و بی‌اعتماد کند و ما درخصوص عملکرد خود باید در مقابل پیشگاه الهی پاسخ‌گو باشیم.
وی، شهرداری را یک چاقوی دولبه توصیف کرد که فرصت‌ها و تهدیدهای بزرگی در اختیار دارد و افزود: ازسوی دیگر، جایگاه شهرداری می‌تواند یک فرصت باشد؛ یک اقدام کوچک و کاری که رفاه و آسایش را به جامعه تزریق کند، به‌سرعت اثر می‌گذارد و می‌تواند سرمایۀ اجتماعی نظام و حاکمیت را بالا ببرد.
شهردار کرمان یادآور شد: کرمان، مانند سایر شهرها نیست؛ کرمان فقط پایتخت بزرگ‌ترین استان ایران نیست؛ امروز کرمان، به روایت آمار، یک جهان‌شهر بین‌المللی است.
شَعرباف تبریزی ادامه داد: جهان‌شهر بودن کرمان در حد کلمه نیست؛ بلکه تصویر واقعی امروز این شهر در فضای عمومی است؛ همچنان که خود سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، چهرۀ بین‌المللی مقاومت است.
وی خاطرنشان کرد: بنا به گفتۀ استاندار کرمان، سال گذشته، از 53 کشور برای زیارت مرقد سردار مقاومت به کرمان سفر کرده‌اند و این یعنی امروز گردشگری زیارتی در کرمان با محوریت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، به لحاظ تنوع در زائران، حتی متنوع‌تر از مشهد مقدس است.
شهردار کرمان بیان کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی، جایگاه و حیطۀ وظایف شهرداری کرمان نیز نسبت به قبل از زمان شهادت ایشان، فارغ از موضوع اعتقادی، به‌لحاظ مدیریت شهری هم متفاوت شده است.
شَعرباف تبریزی افزود: در حال حاضر، درخصوص مدیریت شهر کرمان، دو رویکرد باید لحاظ شود؛ از طرفی این شهر داشته‌های تاریخی بزرگ و فرهنگ عمومی غنی دارد و از طرف دیگر، امروز به‌لحاظ گردشگریِ مبتنی بر زیارت مرقد مطهر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، فرصت‌های فراوانی برای شهر کرمان به‌وجود آمده است.
وی با بیان اینکه برخی جاها قوانین عادی کارگشا نیست و حل مسایل نیازمند کار جهادی ویژه‌ای است، ادامه داد: در چنین شرایطی لازم است با همکاری نیروهای شهرداری و با نگاه جهادی، از شورا و مردم کمک بگیریم و با وجود همۀ محدودیت‌ها و موانع، راه‌هایی را برای برون‌رفت از مسایل باز کنیم.
شهردار کرمان در خاتمه یادآور شد: در این دوره از مدیریت شهری، سعی می‌کنیم با نگاه تخصصی و علمی از همۀ پتانسیل‌های شهرداری و استان استفاده کنیم و فارغ از رده‌بندی‌های سیاسی، با یک مجموعۀ جوان، چابک و باتجربه در شهرداری، شهر کرمان را اداره کنیم.
لازم به ذکر است؛ «سعید شعرباف تبریزی»، روز گذشته با حکم وزیر کشور، به‌طور رسمی به‌عنوان شهردار کرمان منصوب شد.
آیین رسمی تودیع و معارفۀ شهردار کرمان، در روزهای آینده و با حضور مسئولان عالی‌رتبۀ استان کرمان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200