رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
  • کد خبر : 4417
  • مشاهده : 19 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : فرهنگ سازی کار و تلاش نیاز عمومی و اولویت استان است
معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

فرهنگ سازی کار و تلاش نیاز عمومی و اولویت استان است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه با ورود تکنولوژی به بازار کار، سهم نیروی انسانی کمتر می شود، گفت: اگر بخواهیم آینده شغلی فرزندانمان تامین شود باید تلاش کنیم اکثریت دانش آموزان در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش مهارت های تخصصی را فرا بگیرند و وارد بازار کار شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه با ورود تکنولوژی به بازار کار، سهم نیروی انسانی کمتر می شود، گفت: اگر بخواهیم آینده شغلی فرزندانمان تامین شود باید تلاش کنیم اکثریت دانش آموزان در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش مهارت های تخصصی را فرا بگیرند و وارد بازار کار شوند.
«سیدمحمد حبیب اللهی» 31 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسانه ابزار مهمی برای توسعه ارتباطات و مناسبت ها در جامعه است و می تواند عامل مهمی در تغییر ساختارهای یک جامعه و تقویت ظرفیت های آن باشد.
وی با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای رسانه، آموزش است، افزود: ما در آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور ماموریت های مختلفی داریم و یکی از ماموریت هایی که به توسع و آبادانی کشور گره خورده، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش است که بدون ایفای نقش رسانه در این موضوع، شاید نتوانیم در این حوزه موفق باشیم.
حبیب اللهی تصریح کرد: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش می تواند نقش بسار مهمی در رفع دغدغه مهم خانواده ها و مسئولان که اشتغال است، ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی یکی از نیازهای اصلی کشور در امر توسعه و پیشرفت است، بیان کرد: آموزش های حرفه ای مهارتی کوتاه مدت را با عنوان طرح «ایران مهارت» با ظرفیت کلاس های فوق برنامه با همکاری فنی و حرفه ای در دبیرستان های دوره اول، طرح «بوم» برنامه درسی ویژه مدرسه که یکی از کارکردهایش آموزش مهارت های حرفه ای و شغلی از پایه چهارم تا نهم است و همچنین طرح آموزش مهارت های حرفه ای و شغلی در مدارس شبانه روزی با عنوان طرح های خوداتکائی را اجرای می کنیم و همه تلاش می کنند شناختی در حوزه های مختلف مهارت، صنعت، هنر، کشاورزی و خدمات ارائه دهند تا دانش آموزان بتوانند در هدایت تحصیلی انتخاب آگاهانه ای داشته باشند.
معاون آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۴۳ هزار و ۵۸ هنرجو در در رشته های مختلف فنی و حرفه ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: هشت مرکز تخصصی تربیت کارآفرین در استان کرمان فعال است و براساس برنامه ششم توسعه که باید ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه در رشته های فنی و کار دانش تحصیل کنند، این عدد را در پایه دهم به ۳۸.۷ دهم رسانده ایم و نسبت به متوسط کشور جلوتر است.
حبیبی اللهی تصریح کرد: سهم بخش غیردولتی ما در آموزش های فنی حرفه ای و کار و دانش اندک است که باید تقویت شود و بخش خصوصی باید در این راستا سرمایه گذاری کند.
وی با بیان اینکه با ورود تکنولوژی به بازار کار، سهم نیروی انسانی کمتر می شود، گفت: اگر بخواهیم آینده شغلی فرزندانمان تامین شود باید تلاش کنیم اکثریت دانش آموزان در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش مهارت های تخصصی را فرا بگیرند و وارد بازار کار شوند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: یکی از چالش های مهم ما انجام فرهنگ سازی لازم درمورد نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش به عنوان نیاز عمومی و اولویت استان است که در این بخش رسانه ها می توانند کمک خوبی باشند.
وی چالش دوم را سرمایه گذاری بخش خصوصی در مدارس غیردولتی در حوزه هنرستانی عنوان کرد و افزود: این بخش 3.6 درصد از توسعه را به خود اختصاص داده که دلیلش همان تب کنکوری است که امروز در جامعه وجود دارد.
حبیب اللهی در ادامه اظهار کرد: ثبت نام هنرجویان از اول تیر ماه در هنرستان های استان کرمان آغاز می شود و رسانه ها می توانند ظرفیت هنرستان ها و نیاز موجود را به جامعه منتقل کنند.
وی تصریح کرد: مهارت های شغلی و حرفه ای در قالب ۱۱۱ رشته هنرستانی با هدف کارآفرینی و تربیت نیروی کارآفرین برای راهیابی به بازار کار است که این مهم می تواند به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت ختم شود.
حبیب الهی افزود: رشد اقتصادی و توسعه پایدار از طریق انسان های کارآمد محقق می شود که خروجی آموزش و پرورش هستند و قبل از انجام سرمایه گذاری در اشتغال، تربیت نیروی انسانی متخصص اولویت اول ما است.
معاون آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ماموریت مهم آموزش و پرورش هدایت تحصیلی دانش آموزان است که از پایه نهم اتفاق می افتد و ما امروز نیاز داریم در بخش های ایجاد فضا و تامین تجهیزات هنرستان ها و تامین نیروی انسانی کار انجام دهیم تا دانش آموزان به طور آگاهانه انتخاب رشته کنند و در آینده پاسخگوی نیاز جامعه باشد.
وی گفت: در دوره متوسطه دوم سه شاخه نظری، فنی حرفه ای و کاردانش وجود دارد که در دو شاخه کار دانش و فنی و حرفه ای آموزش های تخصصی مهارت آموزی را داریم و در حال حاضر ظرفیت استان کرمان ۳۷۴ هنرستان فعال است که ۱۷۱ مرکز آموزش فنی و حرفه ای و ۲۰۳ مرکز آموزش های کار و دانش را ارائه می دهند.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200