رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May
  • سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۳
  • کد خبر : 3925
  • مشاهده : 17 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : فرهنگ‌سرای «آفتاب» (بانوان شهیده) به بهره‌برداری رسید
در چهل‌وپنجمین هفته از پویش «افتتاح» شهرداری کرمان؛

فرهنگ‌سرای «آفتاب» (بانوان شهیده) به بهره‌برداری رسید

فرهنگ‌سرای «آفتاب» (بانوان شهیده)، در چهل‌و‌پنجمین هفته از پویش «افتتاح» شهرداری کرمان با شعار «هر هفته یک افتتاح» به بهره‌برداری رسید.

شهردار کرمان در آیین افتتاح فرهنگ‌سرای «آفتاب» (بانوان شهیده) که با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمان برگزار شد، به اضافه شدن 20 مرکز فرهنگی شهرداری کرمان در دورۀ اخیر مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سرای «آفتاب» (بانوان شهیده)، جنب پارک بانوان «آفتاب»، بیست‌ویکمین مرکز فرهنگی و آموزش شهروندی در شهر کرمان است.
سیدمهران عالم‌زاده ساخت پارک بانوان «آفتاب» و فرهنگ‌سرای«آفتاب» (بانوان شهیده) را حاصل تلاش شهرداری منطقه سه دانست و گفت: در تلاش هستیم پارک بانوان خیابان «مدیریت» نیز تا پایان این دوره از مدیریت شهری به بهره‌برداری برسد تا در هر منطقه از شهر کرمان، یک پارک ویژۀ بانوان داشته باشیم.
وی مساحت فرهنگ‌سرای بانوان «آفتاب» (بانوان شهیده) را حدود ۳۰۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: این فرهنگ‌سرا نیز همانند دیگر مراکز فرهنگی شهرداری کرمان، مکانی مناسب برای برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری است.
سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمان نیز در این آیین ضمن تشکر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به‌واسطه نام گذاری فرهنگ‌سرای «آفتاب» به نام «بانوان شهیده»، این اقدام را پسندیده دانست.
نرجس بحرآسمانی افزود: این نام‌گذاری در راستای برگزاری کنگرۀ ۱۷ هزار بانوی شهیده استان است؛ بنابراین، باید از شهردار کرمان به‌واسطه اهمیت دادن به این موضوع، قدردانی کرد.
رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این آیین ضمن تشکر از مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و شهرداری منطقه سه، به‌واسطه ساخت و فراهم آوردن امکانات لازم برای مجموعۀ فرهنگ‌سرای «آفتاب»(بانوان شهیده) و پارک بانوان مجاور آن گفت: نگاه ویژه به حوزۀ بانوان و پیگیری‌های مدیر امور بانوان و خانواده شهرداری کرمان برای تحقق فضایی مناسب ویژۀ بانوان، قابل تقدیر است.
زهرا لری، با بیان اینکه شهرداری کرمان در این دوره در راستای اهداف پیش‌بینی‌شده و شکل‌گیری خانه‌های مشارکتی و توسعۀ فضاهای فرهنگی، خوب عمل کرده است، به اهمیت شروع ساخت پارک بانوان در خیابان «مدیریت» اشاره کرد از شهردار کرمان خواست ساختِ پارک ویژۀ بانوان در خیابان «مدیریت» نیز سرعت پیدا کند و تا پایان دورۀ پنجم شورای اسلامی شهر، به بهره‌برداری برسد.
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز ضمن قدردانی از شهردار منطقه سه و سایر همکارانش به‌واسطه طراحی و اجرای این مرکز فرهنگی گفت: در ادامۀ برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و با هدف افزایش و توزیع عادلانۀ زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی شهروندان، فرهنگ‌سرای «آفتاب» جنب بوستان بانوان «آفتاب» با نام «بانوان شهیده» ویژۀ بانوان، به بهره‌برداری رسید.
محمد جهانشاهی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در این دوره به نیازهای فرهنگی شهر پاسخ دهیم و اهداف شهرداری را در این زمینه محقق کنیم، گفت: در شهر کرمان 30 مرکز فرهنگی نیاز داریم که تاکنون، 21 مرکز فرهنگی به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: امیدواریم تا پایان این دورۀ مدیریت شهری، به آمار حداقل 25 و حداکثر ۳۰ مرکز فرهنگی در شهر کرمان برسیم.
جهانشاهی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگ‌سرای «بانوان شهیده» گفت: این مرکز فرهنگی با ارایۀ خدمات متنوع فرهنگی و ورزشی، نه‌تنها بانوان محله، بلکه بانوان شهر کرمان را پوشش خواهد داد.
معاون شهردار کرمان بیان کرد: علاوه بر مراکز فرهنگی شهرداری که از گذشته وجود داشته، خانه‌های فرهنگ شهروندی «کودکان و نوجوانان»، «کارمانا»، «کارآفرینی و توانمندسازی»، «سالمند پویا»، «کتاب»، «مهربانوی شهر و سرای سلامت بانوان» و خانه «هنرمندان»، در دورۀ اخیر مدیریت شهری در قالب پویش افتتاح شهرداری کرمان به بهره‌برداری رسیده است.
جهانشاهی با اشاره به راه‌اندازی مراکز فرهنگ شهروندی مشارکتی گفت: تعداد دیگری مراکز فرهنگ مشارکتی نیز در حال طی مراحل قانونی و تجهیز جهت بهره‌برداری است.
لازم به ذکر است؛ فرهنگ‌سرای «بانوان شهیده» جنب بوستان بانوان «آفتاب» در کوچه 16 خیابان «شیخ‌احمد کافی شمالی» قرار دارد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200