رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
  • کد خبر : 4036
  • مشاهده : 18 بازدید
  • اخبار » یادداشت
  • چاپ خبر : فراهم آوردن زیر ساخت های مناسب زائرین سردار دلها

*✍️ محمدعلی سعادتی (دانشجوی دکتری مدیریت)

بیش از یک سال از شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و آرام گرفتن ایشان در دیار کریمان میگذرد. در حالی که بعد از رفتن سردار حتی دنیا هم لحظه ای روی آرامش و آسایش را ندید و هر روز درگیر ویروس منحوس کرونا بود و قرنطینه جزء جدا نشدنی برای مهار این ویرویس بود ، ما در کرمان میزبان تعداد زیادی زائر از شهر ها و حتی کشور های مختلف بودیم.
آری ما سردار سرافراز اسلام را از دست دادیم و ایشان به آرزوی دیرینه ی خود رسیدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و اما شهادت پایان راه حاج قاسم نبود. شهادت سردار برای ما بجاماندگان مصادف شد با شروعِ مکتب حاج قاسم آن هم نه تنها در ایران بلکه در تمام نقاطی از دنیا که انسانیت معنا و مفهوم دارد. مکتبی که پا نهادن در آن جز سعادت و عاقبت بخیری در پیش نخواهد داشت. حال میخواهیم بدانیم با شروع این مکتب و آرام گرفتن جسم اِرباً اِربا شده ی حاج قاسم در کرمان ، شهرمان چقدر خود را برای پذیرایی از زوار این شهید بزرگوار آماده کرده است؟!
آیا این وضعیت کنونی مناسب زوار است؟
یقینا میتوان گفت ؛ نه مناسب نیست.
شهادت سردار سلیمانی کرمان را تبدیل به شهر چهارم زیارتی ایران کرده است‌. آیا امکانات و خدمات رویارویی با این موضوع در نظر گرفته شده است؟ هنگامی که در آینده ی نزدیک ، ان شاءالله ویروس منحوس کرونا به پایان برسد ، جمعیت زیادی از نقاط مختلف ایران و حتی خارج از ایران برای زیارت سردار دلها راهی کرمان میشوند و این نیازمند آمادگی و ایجاد یک سری امکانات برای زوارِ این شهید بزرگوار میباشد.
خدمات مختلف فرهنگی ، رفاهی برای آسایش و آرامش زوار باید در نظر گرفته شود.
هم اکنون که مراسمات خاص با وجود شرایط حاکم بر جامعه (کرونا و قرنطینه ی آن) برگزار میشود و بیشترین جمعیت همشهریان خودمان هستند که به گلزار شهدا می آیند ، به سختی میتوانیم جایی برای پارک خودرو پیدا کنیم و به زیارت گلزار شهدا و آرامگاه سردارِ شهید برویم .با توجه به وضع شیب این مکان بوی لنت ماشین در مراسمات خاص بوی جدانشدنی از اینجاست و این حتما به خودرو ها آسیب هایی وارد میکند . آیا تدبیری اندیشیده شده است که بعد از پایان کرونا این موضوع چگونه کنترل میشود یا این موضوع نیز به بعد از کرونا موکول شده است ! بنظر می آید هر چه سریعتر باید اقدام کرد. به عنوان یک شهروند دغدغه مند ، با نگاهی کلی به این مکان متوجه نیاز هایی شده ام که لازم میبینم بیان کنم .ساماندهیِ مکانِ پارکِ وسایلِ نقلیه و ایجاد پارکینگ های طبقاتی و مسطح برای استفاده در اینجا از جمله واجبات است .از طرفی میتوانیم با در نظر گرفتن سرویس حمل و نقل عمومی در روز های خاص برای این مکان تعداد خودرو های شخصی را به حداقل برسانیم و محیطی قابل استفاده تر داشته باشیم . از جمله نیاز های دیگر این مکان اقامتگاه ها و استراحتگاه های چند منظوره است که در مراسمات خاصِ طول سال بتواند پذیرای زوار گرامی از سراسر این مرز و بام باشد .
مسئله یِ مهم ِ دیگر فرهنگِ مکتبِ حاج قاسم میباشد این موضوع چه میزان در دستور کار قرار گرفته است؟دیار کریمیان چقدر خود را با فرهنگ مکتب حاج قاسم همراه کرده است بنظر می آید مکانهای فرهنگی ، تجاری به سرعت باید احداث و احیا شوند زواری که به کرمان می آیند هم فرهنگ کرمان و هم سوغات کرمان را با خود به همراه ببرند.
برای حل مشکلات این مکان نیاز به همکاری و همتی دسته جمعی از سوی مسئولین شهرمان داریم ، دست به دست هم دهند و مکانی بهتر برای استفاده شهروندان ایجاد کنند .
ان شاءالله این مهم به زودی زود به سرانجام برسد .

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200