رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 15 May
  • شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
  • کد خبر : 7102
  • مشاهده : 18 بازدید
  • اخبار » یادداشت
  • چاپ خبر : فراتر از توهم توطئه!

سعید قرایی

این روزها بدترین اخبار از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای تیم های فوتبال استان کرمان صادر می شود و پس از اینکه گل گهر سیرجان با تائید سنگین ترین حکم انضباطی خود در پرونده بازیکن گابنی خود روبرو شد، تیم فوتبال مس کرمان نیز با یک حکم سنگین انضباطی روبرو گردید و علاوه بر کلی محرومیت و جریمه نقدی از میزبانی یک بازی خود نیز محروم شد.

برای اهالی استان هشت صدور این رای ها وقتی حساسیت برانگیز می شود که کلی ابهام بابت صدور آن ها به سمت خود می بینند… آن ها از خود و دیگران سوال می کنند برای صدور رای سنگینی مثل کسر 7 امتیاز از گل گهر باید تمامی شبهات و ابهامات رفع شود تا این دسته آرا یک داستان طولانی و ادامه دار در فوتبال کشور نشود اما این اتفاق هرگز رخ نمی دهد و نه تنها جزئیات صدور رای مثل توضیحات پلیس فتا و تقصیرات فدراسیون در این رای مطرح نمی شود بلکه حاشیه های تاریک آن مثل انتشار فایل صوتی مقامات فدراسیون هم نادیده گرفته می شود تا صدور این رای نه فقط پرونده را در فوتبال ایران به درستی نبندد که ابهامات آن را برای فوتبال استان کرمان و شهر سیرجان و باشگاه گل گهر نیز تا همیشه باز بگذارد…

تداوم این رای های ابهام آمیز بلافاصله به تن مس کرمان می خورد و در حالی که هیچ مستند دقیقی وجود ندارد سنگین ترین رای ممکن برای تیم دیگر استان کرمان صادر می شود و در حالی که یک پنالتی مسلم مس کرمان در بازی 6 امتیازی برابر خیبر خرم آباد به گواه چند کارشناس برجسته داوری نادیده گرفته می شود، اما در پی این بازی مس کرمان با محرومیت های سنگین روبرو می شود…!

پیام های شبهه آمیز این اتفاقات و آرا زمانی برای اهالی استان کرمان به گونه ای دیگر صادر می شود که پس از احکام سنگین علیه مس کرمان، موعود بنیادی فر داور مسابقه مس و خیبر که پنالتی واضح را برای کرمانی ها اعلام نکرده است نه تنها محروم نمی شود که به نوعی پاداش این استباه را هم می گیرد و قضاوت بازی پخش مستقیم استقلال و تراکتور بلافاصله پس از آن اشتباه به وی سپرده می شود…

این ها همه سوالات زیادی در ذهن کرمانی ها ایجاد می کند و آن اینکه… آیا قدرت گرفتن فوتبال این استان در کشور تبعاتی برای دیگران داشته است که اینگونه پیام برایش صادر می شود؟! آیا انتقال مرکزیت فوتبال از تهران، اصفهان و… به کرمان زنگ خطر برای دیگران به صدا درآورده است که سختگیرانه ترین رفتارها با آن ها می شود؟! آیا قرار است از قدرت گیری فوتبال این استان با رفتارهایی صریح و غیرصریح جلوگیری شود؟! آیا قرار است این روند برای تیم های استان کرمان تکرار شود و این رفتارها برای گل گهر، مس کرمان و در ادامه برای مس رفسنجان و حتی مس شهربابک ادامه داشته باشد؟! این ابهامات و سوالات نه زائیده یک ذهن متوهم در کرمان که حاصل رفتارهای چند وقت اخیر با تیم های این استان می باشد!

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200