رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 9 May
  • دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
  • کد خبر : 6097
  • مشاهده : 53 بازدید
  • اخبار
  • چاپ خبر : طرح جامع شهرک «شهید همت» اجرا خواهد شد
در دیدار شهردار با شورای اجتماعی شهرک شهید همت اعلام شد:

طرح جامع شهرک «شهید همت» اجرا خواهد شد

عصر دیروز، شهردار کرمان به‌همراه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و شهردار منطقه چهار، در محل «مسجد جوادالائمه‌(ع)» شهرک «شهید همت» حضور پیدا کرده و با اعضای شورای طرح «کرامت» و شورای اجتماعی محله «شهید همت» و نمایندگان محله‌های مختلف این محدوده، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش کرمان‌آنلاین، شهردار کرمان در این نشست با تبریک هفته بسیج و اشاره به فرموده امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه) درخصوص این نهاد گفت: اگر تفکر بسیجی بر جامعه حاکم شود، چشم طمع جهان‌خواران و مستکبران نیز برداشته می‌شود و از رخدادهای بد و حوادث جلوگیری می‌شود.
سعید شَعرباف تبریزی افزود: خوشبختانه در این منطقه افراد داوطلب با داشتن تفکر بسیجی و بدون کمک‌های دولتی کار می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص وضعیت این منطقه چندین بار از زمان انتخاب به‌عنوان شهردار به این محله سر زده و مشکلات آن را بررسی کردم.
شهردار کرمان با بیان اينکه وضعیت این ناحیه مناسب و قابل دفاع نیست، خاطرنشان کرد: با کمک‌های شورا، نیروهای شهرداری، شهرداران محله و دیگر دوستان، نهایت سعی خود را در رفع مشکلات شهرک «شهید همت» به‌کار خواهیم گرفت.
شَعرباف تبریزی گفت: این منطقه به یک طرح جامع نیاز دارد که خوشبختانه با تلاش دکتر پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مجموعه‌ی بنیاد مسکن، طرح جامع محله «شهید همت» در سطح کشور و وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی و تهیه است.
وی افزود: طرح محله «شهید همت» در بالاترین سطح وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود و طرحی که بنیاد مسکن برای این منطقه دارد، مستقیما به‌عنوان طرح تفصیلی اعمال می‌شود و دیگر نیازی به طی بسیاری از مراحل قانونی نیست.
شهردار کرمان ادامه داد: درواقع وزارت راه‌ و شهرسازی مستقیما اختیارات خود را در طرح تفصیلی به بنیاد مسکن برای بررسی طرح محله «شهید همت» تفویض کرده و طرحی که بنیاد مسکن برای این منطقه دارد، به‌عنوان طرح تفصیلی اعمال می‌شود و دیگر نیازی به طی بسیاری از موارد قانونی نیست.
شَعرباف تبریزی با بیان اینکه با اجرای این طرح، محله «شهید همت» در پنج سال آینده بسیار متحول خواهد شد، افزود: اولویت در این طرح، سابقه‌ اسکان نسبتاً طولانی است و به‌عنوان مثال افراد دارای سابقه سکونت بیش از پنج سال، در این منطقه باقی خواهند ماند.
وی ادامه داد: البته این یک فرایند میان‌مدت است که طی آن، این محله متحول خواهد شد؛ البته به دلیل برخی مسائل به‌وجودآمده ممکن است برخی مردم به این موضوع بدبین باشند، ولی مطمئن باشند طرح اجرا خواهد شد.
شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در خصوص بقیه موارد مطرح‌شده در این نشست، شهرداری با محدودیت امکانات روبه‌روست.
شعرباف تبریزی با بیان اینکه در حوزه‌ آسفالت، مشکلات جدی در سطح شهر داریم، افزود: در حال حاضر، در شهر کرمان به چهار میلیون مترمربع آسفالت نیاز داریم که منظور روکش آسفالت نیست.
وی با اشاره به وجود مشکل آسفالت در تمام معابر شهر کرمان، تصریح کرد: این میزان آسفالت به هیچ عنوان در توان شهرداری کرمان نیست و به همین دلیل، از آسفالت معابر با اولویت بالا و محله‌های هدف در قالب «نهضت آسفالت» شهرداری کرمان طی شش ماه آینده اقدام خواهیم کرد.
شهردار کرمان یادآور شد: اولویت اصلی طرح «نهضت آسفالت» با محله «شهید همت» و تمام معابر خاکی خواهد بود و بعد از آن آسفالت محله‌هایی مانند «فیروزآباد» را انجام خواهیم داد.
شعرباف تبریزی ادامه داد: همچنین به نظر می‌رسد طرح‌هایی مانند بخشودگی عوارض و شرایط اقساط و مشوق‌های معمول برای مناطق کم‌برخوردار کرمان، کارایی لازم را نداشته باشند؛ بنابراین، لازم است شهرداری و شورا به‌گونه دیگری در این مورد تصمیم بگیرند.
وی بیان کرد: اعضای شورای محله و اهالی شهرک «شهید همت» باید نیازهای منطقه و محله را با ذکر هزینه و اولویت به شهرداری ارائه دهند تا شهرداری براساس امکانات و توان خود، آن‌ها را به ترتیب اولویت اجرا کند.
شهردار کرمان با بیان اینکه مشکلاتی مانند نام‌گذاری معابر در اسرع وقت پیگیری و حل خواهد شد، افزود: در خصوص مشکلات دیگر در زمینه آب، برق و گاز این محله به‌زودی با مسئولان این نهادهای خدمت‌رسان و نیز نمایندگان مردم این محله برای رفع مشکل، نشستی برگزار خواهیم کرد.
لازم به ذکر است، در این نشست، همچنین خانم اخلاقی شهردارمحله شهرک «شهید همت»، خانم بهاآبادی نماینده بلوار «شهیدان محمدی»، کیوان زارع نماینده شهرک «میلاد نور»، فاطمه ملازم‌پور نماینده شهرک «حجتیه» و فاطمه رحیمی شهردارمحله شهرک «امام حسن عسکری(ع)» به نمایندگی از اهالی این محله‌ها، به بیان مشکلات، خواسته‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200