رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
  • کد خبر : 4799
  • مشاهده : 20 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف مرتبط با خدمات‌شهری
معاون خدمات‌شهری شهرداری کرمان تأکید کرد:

ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف مرتبط با خدمات‌شهری

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، عملکرد این معاونت در دورۀ اخیر مدیریت شهری را تشریح کرد.

به گزارش یزدان کرمان، رامین امیرمداح، با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری، نرم‌افزارهایی ازجمله «سامانۀ مدیریت آرامستان‌ها» و «سامانۀ مدیریت تابلوهای شهری» در حوزۀ خدمات‌شهری، راه‌اندازی شد که نقش مهمی در تسریع خدمت‌رسانی به شهروندان داشته است، تأکید کرد: لازم است تمام خدمات حوزه‌های مختلف معاونت خدمات‌شهری، الکترونیکی و نرم‌افزاری شود.
وی به بازسازی و راه‌اندازی مجدد کارخانۀ بازیافت و تفکیک زباله از مبدأ و رونمایی از نرم‌افزار «شَمیز» و خرید و نصب باسکول 80 تنی در ورودی سایت لندفیل، اشاره کرد و گفت: احیا و توسعۀ مجموعۀ تولید گل‌وگیاه شهرداری کرمان، برگزاری چهارمین دورۀ سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی شهرداری کرمان و خلق 12 اثر هنری، سفارش و اجرای بیش از 50 اثر هنری در سطح شهر و راه‌اندازی «خانۀ هنرهای شهری» و برگزاری دو دوره رویداد «حافظۀ چوب» و دو دوره رویداد «هنرواره عاشورایی»، از دیگر اقدامات است.
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، تکمیل پروژۀ مطالعه و توسعۀ شبکه آب خام با بیش از 60 هزار متر طول لوله‌گذاری، به‌روزرسانی ناوگان سبک شهرداری با خرید 51 دستگاه خودرو، تجهیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به سیستم CBRN، کلنگ‌زنی ایستگاه آتش‌نشانی شماره یک جهت بازسازی و طراحی ایستگاه آتش‌نشانی شماره 11، خرید 22 دستگاه ست کامل تنفسی، تکمیل و توسعۀ سایت جمع‌آوری و جداسازی سگ‌های بلاصاحب سطح شهر و تهیۀ نقشۀ ممیزی ایمنی شهر کرمان، از دیگر اقدامات دانست و گفت: خریداری و نصب نرم‌افزار جامع مدیریت آرامستان‌ها، واگذاری ناوگان حمل میّت به بخش خصوصی، پیگیری ویژۀ راه‌اندازی آرامستان جدید، ساخت گلبرگ‌ها، آب‌رسانی و برق‌رسانی و ساخت و هم‌سطح‌سازی قبور طبقاتی و آماده‌سازی آرامستان «بهشت کریمان» جهت افتتاح، بخشی از مهم‌ترین اقدامات معاونت خدمات‌شهری شهرداری کرمان، هم‌زمان با پنجمین دورۀ شورای اسلامی شهر بوده است.

راه‌اندازی مجدد «کارخانۀ بازیافت پسماند» و تفکیک زباله از مبدأ
امیرمداح با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در این دوره پیگیری شد، راه‌اندازی مجدد تفکیک زباله از مبدأ و رونمایی از نرم‌افزار «شَمیز» بود، گفت: همچنین کارخانۀ بازیافت پسماند با تجهیزات کامل راه‌اندازی شد و هم‌اکنون در حال فعالیت است که از اقدامات مهم این دوره بود.
وی افزود: مطالعات مربوط به تفکیک از مبدأ، انجام و اسناد جهت برگزاری مزایده آماده شد و مزایده برگزار و مدیریت کارخانۀ بازیافت پسماند هم به مزایده گذاشته شده تا به بخش خصوصی واگذار شود تا فقط نظارت بر فعالیت‌های آن بر عهدۀ شهرداری باشد.
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان ادامه داد: در بخش موتوری سازمان مدیریت پسماند نیز در این دوره، خرید 51 دستگاه خودرو و به‌روزرسانی ناوگان سبک شهرداری، موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش امنیت نقلیۀ شهرداری شده است.
امیرمداح بیان کرد: از آنجاکه فرسودگی ناوگان ماشین‌های سنگین شهرداری، هزینۀ مضاعفی را تحمیل می‌کند و موجب زمان‌بر شدن اجرای پروژه‌ها می‌شود، درخصوص به‌روزرسانی ناوگان و خریداری ماشین‌های سنگین هم توافق‌نامه‌ای منعقد شده است.

تکمیل و توسعۀ سایت جمع‌آوری و جداسازی سگ‌های بدون صاحب
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که در این دوره در حوزۀ معاونت خدمات‌شهری شهرداری به‌طور جدی پیگیری و انجام شد، ساماندهی سگ‌های بدون صاحب بود که از مسایل جدی و مهم در سطح کشور و شهر کرمان بوده و است، گفت: پیش از این، پناهگاهی وجود داشت که به‌دلیل نبود برنامه‌ریزی و رسیدگی اصولی دچار مشکل شده بود؛ بنابراین، تکمیل و توسعۀ سایت جمع‌آوری و جداسازی سگ‌های بدون صاحب سطح شهر، ایجاد بخش‌های تخصصی ازجمله دام‌پزشکی و عقیم‌سازی و ایجاد سایت جدید جهت پوشش تعداد بیشتری از سگ‌های بدون صاحب، بخشی از اقداماتی است که در این زمینه انجام شد و در حال حاضر، سایت جمع‌آوری و جداسازی سگ‌های بدون صاحب شهر کرمان، جزو بهترین و منظم‌ترین پناهگاه‌های کشور است.

تجهیز ناوگان آتش‌نشانی
امیرمداح افزود: همچنین با توجه به نیاز جدی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان به تجهیزات و ماشین‌آلات، نسبت به خرید و بازسازی ماشین‌آلات اقدام شد که در این راستا، علاوه بر خرید 22 دستگاه ست کامل تنفسی و تجهیز سازمان آتش‌نشانی به سیستم CBRN، چهار دستگاه ایسوزو اطفای حریق و پیشرو، یک دستگاه شاسی بنز خودروی پشتیبان با ظرفیت 12 هزار لیتر، یک دستگاه شاسی رنو میدلام خودروی اطفای حریق سنگین و چهار دستگاه موتورسیکلت امدادی، تجهیز و به ناوگان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان اضافه شد.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های فراوانی که در این دوره صورت گرفت، ایستگاه شماره «یک» آتش‌نشانی به‌طور کامل تخریب شد و در حال بازسازی است؛ علاوه بر این، طراحی جهت ساخت ایستگاه آتش‌نشانی شماره «11» در شهرک «شهید مطهری» انجام شد و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، برگزاری مانورهای مختلف و آموزش بیش از 80 هزار نفر از شهروندان، دانش‌آموزان و کودکان، و آغاز ساخت سایت برگزاری مانور آتش‌نشانی جهت انجام مانورهای عملیاتی و آمادگی کامل آتش‌نشانان و داوطلبان را از دیگر اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در این دوره دانست.

اضافه شدن بیش از 20 هکتار به فضای سبز شهر کرمان
امیرمداح گفت: زیباسازی، روشنایی و نورپردازی، نصب اِلمان‌ها، تندیس‌ها و اجرای نقاشی‌های دیواری، بخشی از وظایفی است که در حوزۀ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قرار دارد.
وی افزود: در این دوره تلاش شد که اِلمان‌ها، مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری سطح شهر تا حد امکان ازطریق انتشار فراخوان و از بین آثار هنرمندان استانی و کشوری توسط هیأت داوران، انتخاب، نصب و اجرا شود؛ ضمن اینکه سفارش و اجرای بیش از 50 اِلمان و اثر هنری کارشناسی‌شده در سطح شهر، راه‌اندازی «خانۀ هنرهای شهری»، برگزاری دو دوره رویداد «حافظۀ چوب» با خلق 24 اثر هنری جدید، برگزاری دو دوره رویداد «هنروارۀ عاشورایی»، برگزاری چهارمین «سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی شهرداری کرمان» و خلق 12 اثر از سنگ و مس توسط هنرمندان مطرح استان و کشور، بخشی از اقدامات انجام‌شده در این دوره بوده است.
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، با بیان اینکه شهر کرمان در زمینۀ فضای سبز با مشکلاتی از قبیل کمبود منابع آبی، افزایش عمق چاه‌ها و بالا رفتن EC آب، مواجه است، گفت: در همین راستا، تکمیل پروژۀ مطالعه و توسعۀ شبکۀ آب خام با بیش از 60 هزار متر طول لوله‌گذاری، انتقال و جمع‌آوری آب‌های سطحی، افزایش سرانۀ فضای سبز شهری از 14.03 به 14.13 مترمربع، افزایش فضای سبز و گل‌کاری، احیا و فعال کردن مجموعۀ تولید گل‌وگیاه و واگذاری 53 درصد کل فضای سبز شهری به بخش خصوصی، در این دوره از مدیریت شهری انجام ‌شده است.
امیرمداح افزود: از ابتدای این دورۀ مدیریت شهری تا پایان اردیبهشت‌ماه 1400، تعداد 57 پارک و انواع فضای سبز ساخته شده است؛ در این دوره همچنین 204 هزار و 261 مترمربع معادل بیش از 20 هکتار به فضای سبز شهر کرمان اضافه شده و 42 هزار و 709 مترمربع از فضای سبز شهر نیز بهسازی شده است.

برگزاری «چهارمین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی شهرداری کرمان»
وی، ساماندهی تابلوهای شهری را یکی دیگر از مسئولیت‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری دانست و گفت: در این دوره اقدامات خوبی در زمینۀ ساماندهی تابلوهای شهری انجام شده و نرم‌افزاری‌شدن اقدامات این حوزه ضروری است.
امیرمداح افزود: یکی از مهم‌ترین رویدادهایی که در این دوره از مدیریت شهری برگزار شد، «چهارمین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی شهرداری کرمان» بود که با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم و دعوت از هنرمندان مطرح کشور و استان، پس از 10 سال وقفه به نحو مطلوبی برگزار شد.

آماده‌سازی آرامستان جدید کرمان با عنوان «بهشت کریمان»
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، با اشاره به خریداری و نصب «نرم‌افزار جامع مدیریت آرامستان‌ها»، واگذاری ناوگان حمل میّت به بخش خصوصی، ساخت و هم‌سطح‌سازی قبور طبقاتی و پیگیری ویژه جهت راه‌اندازی آرامستان جدید، گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان قبلی و اینکه ادامۀ دفن اموات در آرامستان فعلی، موجب آسیب به جنگل قائم(عج) که از سرمایه‌های ارزشمند و تکرارنشدنی شهر کرمان است، می‌شود، مقرر شد آرامستان جدید «بهشت کریمان» که مدت‌ها پیش، نقشۀ آن تهیه شده بود، راه‌اندازی شود.
امیرمداح افزود: به همین جهت، پیگیری‌های لازم جهت آب‌رسانی و برق‌رسانی و ساخت گلبرگ‌ها و تهیۀ قبور پیش‌ساخته انجام شد و اکنون آرامستان جدید کرمان با عنوان «بهشت کریمان» آمادۀ افتتاح است.
وی ادامه داد: اقداماتی ازجمله خریداری و نصب 5000 قبر پیش‌ساخته، ایجاد سکّو و سایبان برای مراجعه‌کنندگان، طراحی و اجرای فضای سبز، آسفالت مسیر دسترسی به آرامستان، حصارکشی، نماکاری و سنگ‌کاری نیز، جهت آماده‌سازی نهایی آرامستان جدید انجام شده است.

تعیین‌تکلیف دست‌فروشان با احداث بازارچه‌های محلی
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، طراحی و استقرار نرم‌افزار جهت پیگیری امور و ارائه خدمات در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری را ضروری دانست و گفت: تعیین‌تکلیف دست‌فروشان با احداث بازارچه‌های محلی و اختصاص مکانی جهت استقرار آن‌ها در میدان «شهدا»(مشتاق) و بلوار «22 بهمن» و تعیین‌تکلیف دکه‌های سطح شهر که در حال حاضر، 80 دکه با مجوز سازمان ساماندهی مشاغل شهری در حال فعالیت هستند، بخشی از اقداماتی است که در این دوره توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان انجام شده است.
امیرمداح افزود: راه‌اندازی بازارچه‌های محلی، یکی دیگر از مواردی بود که در این دوره به‌طور جدی پیگیری شد و در این راستا مذاکرات متعددی با سرمایه‌گذاران انجام شد و طی آن بازارچۀ محلی «ابوذر» پس از تعطیلی چندساله مجدداً راه‌اندازی شد؛ همچنین، جهت راه‌اندازی حداقل دو بازارچه در هر منطقۀ شهری با هدف توزیع عادلانه‌تر و با قیمت مناسب کالاهای موردنیاز مردم و کاهش بار ترافیک، برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه مدیریت خدمات و تأسیسات شهرداری نیز در این دوره تلاش جدی در ساخت مبلمان شهری مورد نیاز شهرداری داشته و در حال حاضر، شهرداری در بسیاری از زمینه‌ها از خرید لوازم و تجهیزات و نیازهای روزمره بی‌نیاز شده‌ است، گفت: علاوه بر اقدامات و پروژه‌های ذکرشده، برخی اقدامات ازجمله تنظیف و جمع‌آوری اصولی زباله‌های شهری و عفونی که روزانه 300 تن زباله شهری و 8 الی 10 تن زبالۀ عفونی در شهر کرمان جمع‌آوری می‌شود.

ضرورت الکترونیکی شدن خدمات در سازمان‌های زیرمجموعۀ معاونت خدمات‌شهری
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، هوشمند شدن کامل شهرداری و شهر کرمان را جزو اقدامات ضروری دانست و با بیان اینکه در این دوره گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است، گفت: در تمام سازمان‌های زیرمجموعۀ معاونت خدمات‌شهری هم با توجه به گستردگی خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود، لازم است زیرساخت‌های لازم جهت ارائه خدمات به‌صورت الکترونیکی و نرم‌افزاری فراهم شود که در این رابطه اقداماتی انجام شده و نرم‌افزارهایی استقرار یافته، اما باید تقویت و به‌روزرسانی شوند.
امیرمداح افزود: فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف مرتبط با خدمات‌شهری ازجمله تفکیک زباله از مبدأ بسیار ضروری است و می‌تواند زمینۀ ایجاد درآمدهای پایدار را برای شهرداری فراهم کند.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200