رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد:

ضرورت افزایش سهم دختران در رشته های هنرستانی در استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم آغاز به کار چهاردهمین المپیاد فرش هنرجویان بر ضرورت افزایش سهم دختران در رشته های هنرستانی تاکید کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی گفت: در زمینه تجهیزات هنرستان ها اعتبارات خوبی از سوی وزارت آموزش و پرورش تخصیص داده شده که ضرورت دارد عدالت توزیع هم در نظر باشد و هر جا که فعالیت های بیشتر و خدمات بهتری ارائه شود، اعتبار بیشتری تعلق می گیرد.

وی افزود: رشته های هنرستانی نیاز به فعالیت های گسترده ای دارند و زمان بر هستند، ضرورت هنرستان ها از این جهت بسیار مهم است که در آینده ای نزدیک با کمبود شغل مواجه می شویم و بعضی از رشته های دانشگاهی کاربردی نیستند، جامعه ما به چه تعداد دانش آموخته علوم پایه و…نیاز دارد؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در زمینه رشته های هنرستانی هیچ وقت زمانی نمی رسد که بگوییم مثلا به تولید فرش یا تاسیسات یا مکانیک خودرو و…بی نیاز هستیم.

رضایی اظهار داشت: با تقویت و توسعه هنرستان های استان به ویژه در زمینه هنرهای بومی و صنایع دستی می توانیم با بازارهای روز دنیا رقابت کنیم، قالی کرمان در جهان اعتبار و جایگاه ویژه ای دارد به نحوی که حتی در ادبیات و ضرب المثل های ما هم وارد شده است.

وی تصریح کرد: قالی کرمان هنوز هم قابلیت ارتقا دارد و نمی توان گفت در رشته های هنرستانی به همین اندازه بسنده می کنیم، قطعا در هنرهای مختلف راه برای پیشرفت وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر موضوع ساخت هنرستان جدید در استان تاکید کرد و گفت: ارتقای سهم دختران در رشته های هنرستانی به ویژه هنرها و رشته هایی مانند فرش ضرورت دارد و امیدواریم راه اندازی مجتمع های آموزشی مجهزی مانند مجتمع “حیات طیبه” با محوریت توسعه آموزش های هنرستانی بتواند گامی در راستای اعتلای فرهنگ و هنر این سرزمین و ترویج کارآفرینی باشد

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200