رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 7 May
  • چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
  • کد خبر : 2476
  • مشاهده : 19 بازدید
  • اخبار » یادداشت
  • چاپ خبر : شهید سلیمانی نماد جهانی فرهنگ، ایثار و شهادت است

‌‌‌‌ محمد رسول جهانشاهی/سخنگو و مدیر ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان

شهید سلیمانی برجسته ترین الگوی ایثار و شهادت طلبی در مسیر کسانی است که قلبی وسیع و روحی بلند در کمک به هم نوعانشان دارند.
با نگاهی گذرا به ویژگی های اعتقادی بینشی و رفتاری شهید سلیمانی می توان او را نماد مثال زدنی از ایثارگران، مجاهدان و شهیدانی دانست که در برقراری امنیت جامعه نقش آفرینی ویژه داشته است شهیدی که همه ی زندگی خود را وقف جهاد و دفاع از میهن اسلامی و حفاظت از منافع و مصالح مردم و امت اسلامی کرد به گونه ای که آن سردار آسمانی تبدیل به نماد جهانی فرهنگ ایثار و شهادت شده است همان فرهنگی که برای کمک به همنوع باید ارتقاء یابد و وظیفه ما این است که با ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری همیشه پیرو آن شهید والا مقام باشیم.
آبادانی و نجات انسان­ها از عالی ترین اهدافی است که جز با فداکاری بزرگ از سوی انسان­های متعهد به دین و از خود گذشته محقق نمی­شود و اسلام که دین شهادت، جوانمردی، مردانگی، فداکاری وعزت است و حفظ این امور بخشی از ایمان است، بزرگ­­مردانی هم چون شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی در این مکتب پرورش می یابند که در راه تحقق این اهداف از همه وجود خود بگذرند و کسانی که در این راه با افتخار خود را فدا می­کنند در دنیا و آخرت عزتمند بوده و در خاطرات تاریخ جوامع اسلامی نامشان به دلیل الگو­های فداکاری، جوانمردی و شرافت همواره جاودانه و ماندگار است و همیشه در قلوب مردم جا دارند و هرچه از زمان بگذرد و نسل­های جدید بیایند مسلمانان و آزادگان آن­ها را به عزت و بزرگی یاد می­‌کنند.

در واقع ایثارگران و شهدای گلگون کفن خود را فدا کردند تا از مردم دفاع کنند وحقیقت­ها و ارزش­ها پایدار بماند.
او حمایت از مظلومان و دفاع از مردم، ایجاد عزت نفس و اعتماد در مردم، ایجاد امید و انگیزه در مردم، احساس توانایی مقابله با حوادث، را در دستور کار قرار داده بود تا از این رهگذر فرهنگ کمک به هم نوع و شهادت طلبی در جوامع اسلامی نهادینه شود.
آن شهید آسمانی با تقویت بنیان­های همگرایی، همکاری و همدلی و با اتحاد و وفاق عمومی شرایط لازم برای درک وضعیت حساس و حیاتی منطقه و جهان اسلام توسط مردم و جریان­های مردمی در جبهه مقاومت و حوادث فراهم نمود تا با تقویت جبهه­ی مقاومت برای امنیت جوامع اسلامی زمینه سازی شود.
سردار شهید سلیمانی در مکتب ایثار و شهادت طلبی که برخاسته از مکتب نبوی و قیام سید الشهدا است آن چنان اوج گرفت که نشان داد یک انسان تا چه حد می تواند فراتر از زمان و مکان در قلوب مردم ظاهر شود و الگوی همگان شود.
مجاهدت، ایثار و شهادت طلبی شهید سلیمانی در بردارنده حماسه ای بزرگ و جاودانه ای برای جمهوری اسلامی، امت اسلامی و بشریت است که امنیت امت اسلامی در محور این دستاوردها قرار دارد.
فرهنگ ایثار و شهادت از ویژگی های محوری دین اسلام است و از دیدگاه اسلام، فداکاری و از جان گذشتگی در راه احیای دین خدا، کمک به هم نوع و زنده کردن ارزش های معنوی و قیام برای اضمحلال ضدارزش ها نهایت سعادت و رستگاری انسان مومن قلمداد می شود.
شهید سلیمانی یکی از تقویت کننده های فرهنگ ایثار، نوع دوستی وشهادت طلبی بود که این فرهنگ کارکردهایی چون:‌ فداکردن خود برای حفظ ارزش ها، عزت بخشی به جامعه، تقویت همبستگی اجتماعی، تقویت قدرت دفاعی جامعه، حماسه آفرینی و الگوسازی درس مقاومت امیدآفرینی، کمک به انسانهای مظلوم و بی دفاع دارد.
امروزه که همه جا سخن از مکتب سلیمانی است و این سردار آسمانی تبدیل به نماد جهانی فرهنگ ایثار و شهادت شده است وظیفه همگانی نسبت به شهید سلیمانی که نماد عزت حکومت اسلامی و جبهه ی مقاومت بود این است که پرچم عزت جریان مقاومت و ایثارگری همیشه برافراشته باشد.
شهید سلیمانی که باعث ترویج فرهنگ از خود گذشتن و ایثارگری، مقاومت و شهادت طلبی در عرصه بین المللی شده است بهترین الگو نزد امدادگران و یاری رسان مردم در حوادث است و راه آن شهید والا مقام همیشه ادامه خواهد داشت زیرا شهدایی چون شهید سلیمانی الگوی تمام عیار زندگی همه ما خصوصا امدادگران و آتش نشانان که در حوادث به امداد مردم می شتابند هستند و ما همواره به آن ها مدیون هستیم.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200