رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
  • کد خبر : 5400
  • مشاهده : 16 بازدید
  • اخبار » یادداشت
  • چاپ خبر : شهرْ معلول است، نه افراد!

حمید شیردل
معاون جوانان ائتلاف وحدت ملی

حمید شیردل معاون حزب وحدت ملی به مناسبت روز و هفته جهانی ناشنوایان گفت: وقتی یک معلول نمی تواند از پل هوایی استفاده کند، و یا وارد پارک یا اداره ای شود، به این معنی است که شهر معلول است؛ چراکه قادر نیست این امکانات را -که حق شهروندان است- در اختیار آنها قرار دهد

این فعال سیاسی اجتماعی هدف از بزرگداشت روز و هفته ناشنوایان ، تعمیم شناخت جوامع و اقشار مردم از نیازها و فعالیت‌های معلولان و نیز، آشنا شدن معلولان با حقوق مادی و معنوی خود و چاره‌اندیشی برای رفع موانع و آسیب‌ها عنوان کرد.

حمید شیردل تصریح کرد: برای داشتن یک شهر خوب و ارائه خدمات شهری به همه شهروندان و رعایت حقوق آنان نیاز است همه ی زوایای شهرسازی مورد توجه قرار گیرد متاسفانه طی سالیان گذشته توجه به نیاز های معلولان و توانخواهان مورد غفلت واقع و شرایط زندگی در جامعه برای آنان سخت شده است.

معاون جوانان حزب وحدت ملی استان بیان داشت: استانداران بسیاری در کرمان استاندار شدند ولی حتی یکی از آن ها به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان دستگاههای متولی را مکلف نکرد تا به نیاز های معلولان و توانخواهان توجه جدی شود.

مناسب سازی محیط، گشودن درهای جامعه روی معلولان - ایرنا

 

وی تاکید کرد: اکنون که شواری جدید روی کار آمده و شهردار جدید به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد انتظار است در طرح‌ها، پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌ها، توجه جدی به وضعیت معلولان و افراد کم توان جسمی صورت پذیرد، تا این بخش جامعه نیز، بتوانند از فضاهای عمومی شهر حداکثر استفاده را داشته باشند.

مهندس شیردل افزود: موضوع مناسب سازی محیط شهری برای معلولان، سالمندان و کودکان، از سال‌ها قبل در دستورکار شهرداری‌ها قرار گرفته و اقداماتی هر چند کم و ناقص-در این زمینه صورت پذیرفته است، اما به نظر می‌رسد این ضرورت در جامعه بیش از پیش احساس می شود.

وی اذعان داشت: در نهایت، دستگاههای متولی می توانند کیفیت خدمات و میزان محدودیت‌های آنها را از معلولان و کم توانان در محیط شهر بپرسند و نه افراد سالم در جامعه.

کاندیدای ششمین دوره شورای شهر کرمان خاطر نشان ساخت: نخستین شرط حضور افراد معلول در جامعه، مناسب سازی محیط شهری است، اما ورود افراد معلول برای انجام فعالیت های اداری در دستگاه‌های اجرایی غیرممکن است.حمید شیردل با اشاره به اینکه مناسب‌سازی یک وظیفه عمومی است و فقط بر عهده سازمان بهزیستی نیست، تاکید کرد: باید همه اقشار جامعه از جمله نهادها، انجمن‌های معلولین، سازمان های غیردولتی و همچنین همه سازمان های دولتی در این خصوص همکاری های لازم را انجام دهند. معابر، علایم راهنمایی و رانندگی، مبلمان شهری، حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی از جمله مواردی است که باید برای دسترسی آسان معلولین مناسب سازی شود.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200