رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۹
  • کد خبر : 4288
  • مشاهده : 19 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : شهروندان و رسانه‌ها کمک کنند تا انتخابات پُرشور و آگاهانه برگزار شود

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عصر روز گذشته با حضور رییس و سایر اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی مسایل ‌به‌دور از واقعیت را به مردم نگویند، گفت: به‌عنوان یک شهروند کرمانی با توجه به شناختی که دارم امیدوارم شهر بتواند از تجربیات شما اعضای فعلی همچنان بهره ببرد.
محمد فرشاد همچنین با بیان اینکه در خصوص بلوار ۱۶ کیلومتری سردار سلیمانی با استاندار محترم صحبت کردم، گفت: ایشان گفتند در سفر اول هیأت دولت مقرر شد ۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمران شهری اختصاص دهد که به‌دلیل شرایط اقتصادی کشور محقق نشد.
فرشاد افزود: از طرفی کرمان استان سردار دل‌ها و شهر کرمان محل مرقد مطهر این شهید بزرگوار است و این شهید هم متعلق به همۀ مردم ایران و جهان اسلام است؛ بنابراین، اگر از اعتبارات ملی برای تکمیل بلوار شهید سلیمانی استفاده شود، همۀ مردم ایران راضی خواهند بود.
وی ادامه داد: بنابراین، مقرر شد شهرداری با استاندار مکاتبه کند تا از اعتبارات ملی، این مبلغ اختصاص داده شود.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان همچنین شورا را پارلمان شهری دانست و گفت: مهمترین وظیفۀ شورا، انتخاب شهردار مناسب و کارآمد برای شهر است تا طرح مناسبی برای ادارۀ شهر ارائه کند.
فرشاد افزود: شورایی موفق است که وقتی شهرداری را انتخاب و برنامه‌های کارشناسی‌شدۀ او را تأیید و مصوب می‌کند، دیگر در امور اجرایی مداخله نکند؛ چراکه اگر دخالت کنند، سلیقه‌های متفاوت اعضا به کار شهرداری لطمه می‌زند.
رییس شورا تأکید کرد: حوزۀ فعالیت شورا در محدودۀ قانونی شهر است؛ اینکه برخی افرادی که برای شوراها ثبت‌نام می‌کنند، مسایلی را مطرح می‌کنند که اصلاً در اختیارات شورا نیست، رفتار مناسبی نیست.
فرشاد افزود: به مردم احترام بگذارید و مطالب واقعی و در حیطۀ اختیارات شورا و شهرداری را مطرح کنید.
وی ادامه داد: اصحاب مطبوعات و مردم کمک کنند تا در انتخابات اخیر، سره از ناسره مشخص شود.
فرشاد بیان کرد: به شورای شهر بعدی توصیه می‌کنم اول مدیر خوب انتخاب کنید و سپس روی ثبات مدیریت هم تأکید کنید؛ چون تغییرات پی‌درپی و بی‌مورد کار را دچار مشکل می‌کند.

حاشیه‌نشینی، اعتیاد و طلاق، سه معضل کلان‌شهرها
رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا نیز در این نشست با گرامی‌داشت و تسلیت ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد گفت: امیدواریم همواره از این ایام درس لازم را در جهت پیشبرد برنامه‌های دینی و مسائل انقلاب‌مان بگیریم و پیرو خوبی برای رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی رحمت‌الله‌علیه باشیم و پیرو رهبر معظم انقلاب، که ادامه‌دهندۀ برنامه‌های حضرت امام هستند.
احمد حسن‌زاده افزود: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که با تمسک به ولایت، خود را از ولایت جدا ندانیم که اگر دچار مشکل شویم، مسائل دیگر ما هم دچار مشکل می‌شود.
وی ضمن تشکر از همدلی و همراهی اعضای شورای شهر افزود: این همدلی و همراهی، خروجی خوبی برای توسعۀ شهر داشت‌.
رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا با بیان اینکه در حوزۀ اجتماعی، دردهای مشترکی بین کلان‌شهر‌ها وجود دارد، اما اگر سه نقطه را اصلاح کنیم، عمدۀ مشکلات حل می‌شود.
حسن‌زاده، بیکاری، حاشیه‌نشینی، اعتیاد و طلاق را سه معضل کلان‌شهرها دانست و گفت: به غیر از بیکاری که به حوزۀ اقتصادی و مسائل کلان کشور برمی‌گردد، سه مسالۀ دیگر در سه نقطۀ خانواده، مدرسه و رسانه قابل بررسی هستند.
وی افزود: اگر در هر یک از این سه نقطه خللی پیش آید، آسیب‌ها بیشتر می‌شوند؛ بنابراین، موضوع خانواده، مدرسه و رسانه باید به شکل جدی در برنامه‌های کاری قرار گیرد تا هیچ خللی به این موارد وارد نشود؛ چراکه خلل و آسیب در هریک از این سه حوزه، منجر به ایجاد مشکلات در جامعه خواهد شد.
حسن‌زاده ادامه داد: امیدوارم همدلی و هم‌فکری ما در شورا به‌گونه‌ای ادامه پیدا کند که در پایان این دوره به نتایج مطلوب رسیده باشیم.

نتیجۀ چهار سال تلاش شهرداریِ خدوم در شهر مشهود است
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا نیز با گرامی‌داشت ۱۵ خرداد و تسلیت سالروز رحلت امام خمینی(ره) گفت: از پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری تشکر می‌کنم که نتیجۀ نزدیک به چهار سال تلاش آن‌ها را با همکاری شورای اسلامی شهر، در سطح شهر کرمان می‌بینیم.
محمدرضا معین‌زاده میرحسینی افزود: در این دوره، آثار خوبی در شهر ایجاد شده که از مهمترین آن‌ها تکمیل پروژه‌های نیمه‌کارۀ دوره‌های قبل است که مشکلات زیادی را برای مردم به‌وجود آورده بود، ولی امروز شاهدیم که بیشتر پروژه‌های تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: فقط یک پروژۀ نیمه‌کاره مانده که بخش عمده‌ای از کار آن نیز انجام شده است.
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا با بیان اینکه این نتایج، مرهون برنامه‌ریزی و همکاری خوب شورای پنجم و تلاش شبانه‌روزی همکاران شهرداری کرمان است که از همه تشکر و قدردانی می‌کنم، گفت: در کنار اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام، شهرداری کرمان در این دوره پروژه‌های دیگری را هم طرح‌ریزی کرد که تا پایان این دوره اجرا خواهد شد.
وی افزود: در قالب پویش «افتتاح» شهرداری کرمان، هر هفته پروژه‌هایی در نقاط مختلف شهر افتتاح می‌شود که جای تقدیر دارد؛ چراکه از نتایج آن‌ها مردم استفاده می‌کنند.
معین‌زاده میرحسینی ادامه داد: جای خرسندی است که در کنار پروژه‌های بزرگ، اقدامات و برنامه‌های طرح‌ریزی‌شدۀ شهرداری هم ادامه پیدا کرد.
وی در عین حال خواستار آزادسازی راستگردهای پل «9 دی» شد.
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا در خصوص گردشگری شهری هم با بیان اینکه به نظر من کرونا یک فرصت است، گفت: در این فرصت باید به کمبودهای گردشگری شهری توجه کرده و آن‌ها را برای دورۀ بعد از کرونا رفع و آماده کنیم.
معین‌زاده میرحسینی افزود: به اذعان همۀ متخصصان و مسئولان این حوزه، با توجه به‌ اقدامات و اتفاقات خوبی که رخ داده، در دورۀ بعد از کرونا، کرمان جزو شهرهای اول گردشگرپذیر کشور خواهد بود.
وی با اشاره به تبدیل شدن کرمان به یک شهر زیارتی به‌واسطۀ وجود مرقد مطهر سردار دل‌ها گفت: این مساله می‌طلبد که از الان با برنامه‌ریزی و پیگیری، زیرساخت‌های شهری را مهیا و سایر بخش‌های خدمت‌رسان را نیز ترغیب کنیم تا با جذب سرمایه‌گذاران، خانه‌های بوم‌گردی را آماده کنیم و بخش خصوصی را نیز تشویق کنیم تا بعد از کرونا، آمادگی پذیرش گردشگر را داشته باشیم.
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا افزود: باید کاری که در قالب کرمان باشکوه آغاز کردیم و معرفی کرمان از طریق شبکه‌های مجازی به سراسر دنیا را ادامه داده و پیگیری کنیم.
معین‌زاده میرحسینی ادامه داد: باید کرمان را در جایگاه خودش و در شأن نامش به دنیا معرفی کنیم.
وی همچنین بیان کرد: از همۀ اعضای شورا که کمک کردند تا بتوانیم اصناف را به‌عنوان یکی از محورهای اصلی در اداره امور شهر، به مشارکت بگیریم، تشکر می‌کنم.

نگذارید بدون رعایت انصاف حق شورای پنجم شهر ضایع شود
رییس کمیسیون خدمات‌شهری شورا نیز با گرامی‌داشت و تسلیت ۱۴ و ۱۵ خردادماه گفت: خداوند را شاکرم که توفیق خدمت به مردم را داد و از همۀ اعضای شورا تشکر می‌کنم؛ به‌خصوص رییس شورا که با سعه صدر مسائل شورا را دنبال کردند و هیچ حاشیه‌ای در این چهار سال در شورا نداشتیم.
علی خدادای افزود: از همۀ اعضای شورا چه آن‌ها که کاندیدا هستند و چه کسانی که کاندیدا نشدند، می‌خواهم در دفاع از شورای پنجم کوشش کنند و نگذارند حق این شورا ضایع شود؛ چراکه این شورا خوب کار کرده و آمار و ارقام کارها وجود دارد.
وی ادامه داد: متأسفانه این روزها برخی از افرادی که کاندیدای شورا شدند و آگاه هم نیستند، مسائلی را به شورا نسبت می‌دهند که حق شورای پنجم نیست.
رییس کمیسیون خدمات‌شهری شورا با بیان اینکه در طول شورای پنجم، شهرداری کرمان به مدیریت آقای عالم‌زاده خیلی خوب کار کرد، گفت: وظیفۀ ماست که از این عملکرد دفاع کنیم؛ ضمن اینکه مردم با دیدن عملکرد، خودشان قضاوت خواهند کرد.

شورای پنجم و شهرداری کار اساسی انجام داد
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا نیز با تسلیت و گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خردادماه گفت: امیدواریم مردم ما با حضور میلیونی خود در انتخابات 28 خردادماه، روح شهدا را شاد و زمینۀ استمرار نظام مقدس الهی جمهوری‌اسلامی را فراهم کنند.
حسین چناریان ادامه داد: از مردم که به ما اعتماد کردند تا در این دورۀ شورا و در ادامۀ فعالیت شوراهای قبل، همه در کنار هم بدون حساسیت‌های صنفی و سیاسی تلاش کنیم، سپاسگزارم.
وی با بیان اینکه متأسفانه در فضای تبلیغاتی اخیر برخی قضاوت‌های نادرست و به‌دور از واقعیت می‌کنند، گفت: این در حالی است که شورای پنجم با تلاش و نظرات مشورتی و کارشناسی اعضا، اقدامات قابل قبولی انجام داد.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا افزود: اینکه برخی در فضای تبلیغاتی یک‌شبه حاشیه شهر را آباد یا تمام معابر آسفالت می‌کنند، به‌دور از واقعیت است و مردم آگاه هستند.
چناریان ادامه داد: شورای پنجم در ادامۀ فعالیت شوراهای قبلی، تلاش کرد شهر کرمان را در حد بضاعت منابع مالی، تخصصی و انسانی، به یک رشد نسبی برساند؛ شاید برخی کاستی‌ها هم به‌دلیل شرایط وجود داشته باشد، ولی مردم مطمئن باشند اعضای شورای پنجم به‌دور از هرگونه حساسیت و درجهت صرفه و صلاح شهر، کار اساسی انجام دادند.
وی بیان کرد: به‌عنوان کسی که در کمیسیون بودجه مسئولیت چهارساله داشتم، مشاهده کردم همکاران شهرداری و اعضای شورا تلاش درجهت تغییر ساختارها و تحول زیربنایی منابع شهرداری، تلاش کردند و موفق شدیم منابع شهرداری را در این دوره به بیش از سه برابر افزایش دهیم.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا افزود: شهرداری در این دوره حداقل قادر است هزینه‌های ضروری خود را پوشش دهد، حقوق کارکنان خود را به‌موقع بپردازد و پیمانکاران به‌خصوص پیمانکاران بومی را به آیندۀ شهر کرمان دلگرم کند.
چناریان ادامه داد: امیدواریم خداوند به برکت خون شهدا به‌خصوص سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی که افتخار جهان اسلام است، مردم کرمان را کمک کند تا در انتخاب افراد شایسته برای شهر موفق باشند.
وی در عین حال با بیان اینکه در این دوره فرصت نشد به‌دلیل کمبود منابع و انجام اولویت‌ها، برخی انتظارات مردم را برآورده کنیم، گفت: یکی از این مسائل که مطالبۀ مردم است، تعیین‌تکلیف پسماند شهری است.

مردم عوارض خود را برای آبادانی بیشتر شهر به‌موقع بپردازند
رییس کمیسیون حقوقی شورا هم با تسلیت و گرامی‌داشت ۱۴ و ۱۵ خرداد و با تشکر از همۀ اعضای شورا، شهردار و پرسنل خدوم شهرداری گفت: تقاضا دارم در پایان دورۀ شورای پنجم که خدمات ارزشمندی به مردم ارائه شد، درخصوص برخی مصوباتی که شاید برای برخی شهروندان نارضایتی ایجاد کرد، تجدید نظر شود.
فتح‌الله مؤیدی افزود: در دوره‌های قبل شورا از متقاضیانی که وضع مالی خوبی نداشتند و می‌خواستند عوارض خود را تقسیط کنند، چهار درصد کارمزد دریافت می‌شد، اما در این دوره، این مبلغ افزایش پیدا کرد؛ بنابراین، اگر همکاران صلاح بدانند، این مورد کاهش پیدا کند تا در این دوره و شرایط اقتصادی، به قشر ضعیف کمک شود.
وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد می‌دهم در حد مقدورات شورای شهر، عوارض صدور پروانه ساختمانی زیر ۱۰۰ مترمربع را رایگان شود.
رییس کمیسیون حقوقی شورا تأکید کرد: از شهروندان هم تقاضا می‌کنم عوارض شهرداری خود را همه‌ساله و به‌موقع پرداخت کنند تا شهرداری بتواند خدمات بهتر و بیشتری به شهر ارایه دهد.

کارهای فرهنگی زیادی در این دوره‌ انجام شد

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز با گرامی‌داشت و تسلیت سالروز ۱۴ و ۱۵ خرداد، با بیان اینکه اختلاف نظر و سلیقه در شوراها همواره وجود دارد، گفت: خیلی خوشحالم که در این دوره در جمع کسانی بودم که دارای توانمندی و تجربۀ گران‌قدر برای نیازِ ساختن یک شهر زیبا، توسعه‌یافته و امن برای مردم هستند.
زهرا لری افزود: همۀ شهرداران و اعضای شورای شهر در ادوار مختلف، سعی کردند شهر کرمان را به آن جایگاه آرمانی و ایده‌آل برسانند؛ حال اینکه شرایط مختلف بوده و مسایل اقتصادی در سطح کلان، روی برخی موضوعات اثر گذاشته که طبیعی است.
وی همچنین آسفالت و اصلاح معابر شهر را ازجمله اولویت‌ها دانست و گفت: از رییس شورا می‌خواهم با اخذ اعتبارات ملی توسط شورا، به شهرداری کمک کنند تا معابر شهر هرچه سریع‌تر آسفالت شود.
رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا بر تسهیل و روان‌سازی ترافیک شهری نیز تأکید کرد و گفت: مبلمان شهری و زیباسازی شهر هم در شأن مردم کرمان و شهر سردار دل‌ها باید بهبود یابد.
لری توجه شورا و شهرداری به میراث فرهنگی شهر را نیز ضروری دانست و گفت: احیای موزۀ «بانو حیاتی» که از دوره‌های قبل شروع شده و هنوز ادامه دارد، احیای مجموعۀ «خواجه‌اتابک»، احیای حمام «باغ‌لـله» و گنبد «جبله» که تداوم دارند، همه از کارهای شورا و شهرداری است.
وی افزود: اگرچه شاید وظیفۀ ذاتی شهرداری ورود تخصصی به این موارد نیست، ولی با حساسیتی که شهردار و اعضای شورا داشتند، این کارها انجام شد.
رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا با اشاره به ارایۀ مهمترین برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به کمیسیون فرهنگی گفت: براساس پیشنهادات اعضای شورا، آغاز مرمت «خانه یزدانی»، مرمت «خانه شهر»، ساخت فیلم «جنگل قائم(عج)»، انعقاد تفاهم‌نامۀ همکاری موزۀ «بانو حیاتی» با سایر موزه‌های کشور و ساماندهی «قلاع دختر و اردشیر» در برنامه‌های این سازمان وجود داشت.
لری با بیان اینکه در این دوره بیشترین فعالیت را در بخش فرهنگی دیدیم، گفت: از رییس شورا می‌خواهم از شهردار خواسته شود در قالب تفاهم‌نامه و تدوین آیین‌نامۀ بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی شهر، مسایل و مشکلات کمرنگی هم که در این مسیر به‌وجود می‌آید، رفع شود و با همراهی و همدلی، در راه توسعۀ شهر گام برداریم.

شورا باید از شهردار انتخابی هر دوره به‌خوبی حمایت کند
رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا هم با تسلیت و گرامی‌داشت سالروز ۱۴ و ۱۵ خرداد، ضمن تشکر از همکاری اعضای شورا، به تجربۀ طولانی‌اش در حوزۀ پروژه‌های عمرانی به‌خصوص در سطح شهر و استان کرمان اشاره کرد و گفت: یکی از جاهایی که خدمت در آن بسیار حساس است، شورای اسلامی شهر است.
محمدجواد کامیاب ادامه داد: شاید برای یک دستگاه عمرانی، یک‌سری پروژه‌های عمرانی تعریف شده و بودجه بیشتری هم داشته باشد، اما شورای شهر جایگاه خاصی دارد.
وی با بیان اينکه حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند، گفت: اگر بتوانیم به‌گونه‌ای عمل کنیم تا رضایت‌مندی مردم فراهم شود؛ یعنی رضایتمندی نظام فراهم شده است؛ بنابراین، از این لحاظ حساسیت زیادی وجود دارد که حتماً همۀ دوستانی که به شورا می‌آیند، باید این حساسیت را در نظر داشته باشند.
رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا افزود: مصوباتی که در کمیسیون‌ها بررسی و تأیید می‌کنیم، توسط همۀ ما که یا در کمیسیون‌ها عضو و یا مسئول هستیم، تایید و رد می‌شوند؛ بنابراین، باید مصلحت همۀ مردم را در نظر بگیریم، نه فرد را.
کامیاب افزود: به هر حال وقتی مصوبه‌ای در شورا تأیید می‌شود، توسط شهرداری اجرا می‌شود؛ بنابراین، باید از تک‌تک کارکنان شهرداری تشکر کنم که در خط مقدم هستند و کارهای اصلی را آن‌ها انجام می‌دهند.
رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا همچنین تأکید کرد: شورای ششم هر کسی را که به‌عنوان شهردار انتخاب می‌کنند، باید با همۀ توان از او حمایت کنند؛ چراکه کسی که در خط مقدم جبهه با انتخاب ما کار را بر عهده می‌گیرد، اگر حمایت و همراهی ما را نداشته باشد، با شکست و کم‌کاری مواجه می‌شود.
کامیاب ادامه داد: همچنین از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم که اطلاعات را به‌روز، به‌موقع و بدون چشم‌داشت در اختیار مردم می‌گذارند.

شورای شهر باید به جایگاه واقعی خود برسد
منصور ایرانمنش، از دیگر اعضای شورا نیز با گرامی‌داشت و تسلیت ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد گفت: از همۀ اعضای شورای شهر به‌خصوص رییس شورا که مدبرانه، حکیمانه و برادرانه شورا را مدیریت کردند، تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: امیدورام وقتی به عقب و اول کار برمی‌گردیم، دچار خسران نباشیم و هم خداوند و هم مردم راضی باشند.
ایرانمنش گفت: از شهردار و کارکنان شهرداری هم به‌خاطر زحماتی که در جای‌جای شهر کشیده‌اند، سپاسگزارم.
وی ادامه داد: در مجموع شورای پنجم کارنامۀ قابل قبولی داشته و یکی از کارهای خداپسندانه‌ای که شورای پنجم انجام داد، به سرانجام رساندن پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمامی است که از دوره‌های قبل شروع شده بود.
ایرانمنش افزود: در این دوره، همت خوبی گذاشته شد که جا دارد از مهندس کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا تشکر کنم؛ چراکه زحمت زیادی کشیدند تا پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام برسد.
وی با تأکید بر اینکه از همۀ شهروندان می‌خواهم در انتخابات پیشِ رو فعال و حضور پُررنگ داشته باشند، گفت: حضور در انتخابات فارغ از پیروزی هر فرد و جناحی، حافظ منافع ملی ماست.
ایرانمنش بر انتخاب افراد اصلح توسط شهروندان نیز تأکید کرد و گفت: اگر فرد اصلح انتخاب نشود، بر زندگی روزمره مردم تأثیر می‌گذارد.
وی افزود: اگر شورای قوی تشکیل و شهردار توانمند انتخاب شود، خدمات بهتری در سطح شهر ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200