رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
  • کد خبر : 4803
  • مشاهده : 20 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : شهردار کرمان گزارش مختصری از عملکرد شهرداری در دورۀ شورای پنجم ارائه کرد
در نشست مشترک اعضای شورای پنجم و منتخبان شورای ششم؛

شهردار کرمان گزارش مختصری از عملکرد شهرداری در دورۀ شورای پنجم ارائه کرد

شهردار کرمان در نشست مشترک اعضای شورای پنجم و منتخبان شورای ششم، گزارش مختصری از عملکرد شهرداری و شورای پنجم ارائه کرد.

به گزارش یزدان کرمان، سیدمهران عالم‌زاده، دهم مردادماه، در نشست مشترک اعضای شورای پنجم و منتخبان شورای ششم، که پیش از نشست شورای عمومی برگزار شد، ضمن تشکر از حمایت و همراهی اعضای شورای پنجم، خاطرنشان کرد: اگر اتفاق خوبی در این دوره افتاده، به‌واسطۀ همراهی و حمایت اعضای شورای پنجم محقق شده است.
وی در ادامه، گزارشی از اقدامات انجام‌شده جهت رفع مشکل بهره‌برداری از آرامستان «بهشت کریمان» ارائه کرد و گفت: در سنوات گذشته، اداره‌کل راه‌ و شهرسازی، یک قرارداد واگذاری زمین به شهرداری کرمان داشته و زمین را به شهرداری واگذار کرده است.
شهردار کرمان افزود: شهرداری نیز در دوره‌های قبل، اقداماتی در حوزه‌های عمرانی، فضای سبز و آسفالت در این محدوده انجام داده بود و در دورۀ فعلی شهرداری، فعالیت عمرانی آرامستان به‌طور جدی آغاز شد.
عالم‌زاده ادامه داد: شهرداری یک سند قدیمی از آرامستان داشت و برای تبدیل آن به سند تک‌برگ، برای بخشی از زمین‌های این محدوده توسط ادارۀ ثبت اسناد و املاک به نام ارتش صادر می‌شود که ما در اجرا را با مشکل مواجه کرد.
وی خاطرنشان کرد: در جلسات متعددی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مقرر شد اداره‌کل راه و شهرسازی مابه‌ازای زمینی که به شهرداری داده بود و معارض پیدا کرده بود، زمینی به ارتش واگذار کند و شهرداری براساس توافقات قبلی که با ارتش داشت، علاوه بر اجرای دیواری به طول 2.5 کیلومتر در مرز آرامستان و میدان تیر ارتش، گواهی عدم خلاف خانه‌های سازمانی ارتش را نیز صادر کند.
شهردار کرمان ادامه داد: متأسفانه روال واگذاری زمین به ارتش طول کشید و در زمان آماده‌سازی آرامستان جهت افتتاح، ارتش به‌خاطر محقق نشدن توافقات، جلوی افتتاح را گرفت.
عالم‌زاده افزود: در جلساتی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و نمایندگان راه و شهرسازی و ارتش، موضوع را پیگیری کردیم و نهایتاً این مسئله در جلسۀ شورای تأمین که بعدازظهر امروز برگزار می‌شود، تعیین‌تکلیف خواهد شد.
وی یادآور شد: نهادهای مسئول، همراهی خوبی داشتند و امیدواریم با مصوبۀ شورای تأمین، دغدغۀ مردم درخصوص جلوگیری از تعرض به حریم کوه و جنگل قائم(عج) مرتفع شده و تدفین در آرامستان جدید آغاز شود.
شهردار کرمان درخصوص دفن تعدادی از اموات در مجاور بخشی از کوه صاحب‌الزمان(عج)، اعلام کرد: شهرداری با وجود همۀ محدودیت‌هایی که داشته، هیچ درختی را جهت دفن اموات قطع نکرده و در روزهای اخیر ناگزیر به دفن تعدادی از متوفیان در فاصلۀ بین درختان شدیم.
عالم‌زاده بیان کرد: امیدواریم با موافقت شورای تأمین، مشکل آرامستان جدید هرچه سریع‌تر مرتفع و عملیات تدفین اموات در آرامستان «بهشت کریمان» طی روزهای آینده آغاز شود.
وی در ادامه، گزارشی از عملکرد شهرداری و شورای پنجم ارائه کرد و گفت: در حوزۀ فنی و عمرانی، تکمیل شش پروژۀ تقاطع‌ غیرهم‌سطح «شهید بهشتی،» «شهید الله‌دادی»، «باغ‌ملی»، «آزادی»، «شهید بادپا» و «سربازان گمنام امام زمان(عج)»، ساخت 60 بوستان و پنج پیاده‌راه سلامت در مناطق پنج‌گانه، افزایش دوربین‌های نظارت شهری از 25 عدد به 413 عدد، راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ شهری، اجرای طرح ساماندهی و جمع‌آوری آب‌های سطحی و اجرای بیش از دو میلیون و 800 هزار مترمربع آسفالت در معابر شهری، بخشی از اقدامات انجام‌شده در این دوره از مدیریت شهری بوده است.
شهردار کرمان با اشاره به اینکه آغاز پروژۀ اجرای پیاده‌راه در میدان «توحید»(ارگ)، احیای بازار «قلعه‌محمود» و آماده‌سازی 1.5 کیلومتر از مسیر بزرگراه «سپهبد شهید سلیمانی»، بخشی از اقدامات مهم در حوزۀ عمرانی بوده است، افزود: بهره‌برداری از ساختمان جدید شهرداری کرمان و تجمیع معاونت‌ها و واحدهای مختلف شهری در یک ساختمان در این دوره، موجب ارتقای عملکرد شهرداری و تسریع در انجام امور شهروندان شده است.
عالم‌زاده خاطرنشان کرد: در حوزۀ حمل‌و‌نقل عمومی و ماشین‌آلات سبک و سنگین، با وجود مشکلات اعتباری، در سال 99، 15 دستگاه اتوبوس نوسازی شد و 20 دستگاه اتوبوس نیز در سال‌جاری در حال نوسازی است که تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: با خرید 20 دستگاه اتوبوس جدید به ارزش 63 میلیارد تومان، ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمان بعد از 10 سال نوسازی شد.
شهردار کرمان با اشاره به نوسازی ناوگان سبک شهرداری با خرید 57 دستگاه خودروی سواری و وانت، خاطرنشان کرد: خودروهای فرسوده در مزایده به فروش رسید و در حال تعامل با ایران خودرودیزل جهت خرید کامیون و ماشین‌آلات سنگین ازطریق تهاتر هستیم که موردنیاز شهرداری است و امیدواریم شورای جدید، این موضوع را پیگیری کند.
عالم‌زاده، ایجاد واحد یکپارچۀ خزانه‌داری کل را از اقدامات مهم و اساسی حوزۀ مالی و اقتصادی، بیان کرد و افزود: به‌روزرسانی حقوق تمام پرسنل قراردادی و شرکتی شهرداری، تعیین‌تکلیف و پرداخت بدهی پیمانکاران به میزان حدود 300 میلیارد تومان که معادل بودجۀ شهرداری در سال 1397 بود،‌ تسویۀ بدهی‌های تأمین اجتماعی از سال 87 و بدهی‌های مالیاتی از سال 83، بخشی از اقدامات حوزۀ مالی و اقتصادی شهرداری بوده است.
وی با اشاره به افزایش بودجۀ شهرداری از 320 میلیارد تومان در سال 97 به 820 میلیارد تومان در سال 98 و 1120 میلیارد تومان در سال 99، افزود: همۀ این پیشرفت در بودجه با وجود شرایط کرونا، تحریم و مشکلات اقتصادی کشور رخ داده و امیدواریم در سال‌جاری بودجۀ 1500 میلیارد تومانیِ برنامه‌ریزی‌شده، محقق شود.
شهردار کرمان با اشاره به به‌روزرسانی لوایح شورا پس از 12 سال در این دوره، خاطرنشان کرد: در این دوره همچنین حدود 100 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری با دستگاه‌های دولتی، ازطریق تهاتر وصول شد؛ ضمن اینکه هنوز شهرداری کرمان بیش از 400 میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب دارد که می‌توان با استفاده از ظرفیت تهاتر بخشی از این مطالبات را وصول کرد.
عالم‌زاده با بیان اینکه در حوزۀ برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایه انسانی، در این دوره، 530 نفر از مجموع 2500 نیروی شهرداری معادل 20 درصد از پرسنل اداری شهرداری بازنشسته شدند، افزود: با این حال، تمام فعالیت‌ها به روال قبل، انجام شد؛ ضمن اینکه سازمان سرمایه‌گذاری و شهرداری منطقه پنج نیز در این دوره تأسیس شد.
وی یادآور شد: راه‌اندازی سامانۀ شفافیت، اتوماسیون اداری، پیگیری اجرای چارت جدید شهرداری، اجرای پروژۀ فیبر نوری، رونمایی از سامانۀ جامع اداری مالی انعکاس، سامانۀ جدید شهرسازی و نوسازی با عنوان «سرا 8»، سامانۀ جدید 137، آیین‌نامۀ رفاهی کارکنان، تدوین بودجۀ 99 شهرداری بر مبنای بودجه‌ریزی عملکردی و بازنگری و تدوین برنامه راهبردی پنج‌سالۀ شهرداری کرمان، بخشی از اقدامات انجام‌شده در حوزۀ برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایه انسانی بوده است.
شهردار کرمان با اشاره به اینکه بازسازی و راه‌اندازی کارخانۀ پسماند و احیا و توسعۀ مجموعۀ تولید گل‌وگیاه شهرداری، از اقدامات حوزۀ خدمات‌شهری بوده است، افزود: تکمیل و توسعۀ شبکۀ آب خام به میزان 160 کیلومتر که معادل کل شبکۀ آب خام اجراشده در دوره‌های قبلی شهرداری است، ساماندهی کودکان خیابانی و افتتاح مرکز نگهداری از کودکان خیابانی که به‌دلیل شیوع کرونا متوقف شده، تهیۀ نقشۀ ممیزی ایمنی شهر کرمان، برگزاری رویدادهای مختلفی در حوزۀ زیباسازی ازجمله رویداد «حافظۀ چوب» و برگزاری چهارمین دورۀ سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی شهرداری کرمان و اضافه شدن بیش از هشت دستگاه خودرو اطفای حریق و پشتیبان به ناوگان آتش‌نشانی، بخشی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در حوزۀ خدمات‌شهری بوده است.
عالم‌زاده با اشاره به تصویب اولویت‌های 20 گانۀ بازنگری طرح تفصیلی در حوزۀ شهرسازی و معماری، خاطرنشان کرد: اصلاح مادۀ 101 قانون شهرداری‌ها، اصلاح فرایندهای صدور پایان‌کار و پروانۀ ساختمانی، طراحی گذر گردشگری با رویکرد آیینی-مذهبی، طرح بازآفرینی محله و بازار «قلعه‌محمود»، طراحی پروژۀ بازآفرینی بلوار «22 بهمن»، انجام مطالعات طرح شش دروازه، طراحی و آغاز عملیات اجرایی پیاده‌راه میدان «توحید» و طراحی بهسازی میدان «کوثر» و «هفت‌باغ» و همچنین تدوین کتاب دوجلدی «از شار تا درایگاه» با حمایت شهرداری، از دیگر اقدامات حوزۀ شهرسازی و معماری شهرداری بوده است.
وی درخصوص اقدامات حوزۀ اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری، با اشاره به برگزاری جشنواره‌های شهروندی و فصلی متعدد در سال‌های 97 و 98، خاطرنشان کرد: از سال 99 به علت شیوع کرونا، این جشنواره‌ها به‌صورت مجازی برگزار شد.
شهردار کرمان افزود: در این دوره، مراکز فرهنگی و خانه‌های فرهنگ از هشت مرکز به 25 مرکز افزایش یافت و طرح خانه‌های فرهنگ مشارکتی شهرداری با هدف کاهش هزینه و نیرو در مدیریت خانه‌های فرهنگ تهیه و به تصویب شورا رسید.
عالم‌زاده با اشاره به تدوین اساسنامه و راه‌اندازی شوراهای اجتماعی محله و انتخاب شهردارمحله برای تعدادی از محله‌ها در این دوره، افزود: حمایت از ساخت فیلم سینمایی «شهر مهتابی»، ساخت مستندهای «پته» و «جنگل قائم»، برگزاری ارکستر خواجوی کرمانی به پاس خدمات کادر درمان، برگزاری همایش خواجوی کرمانی، تدوین سند برند شهر کرمان، برگزاری جشنواره‌های مجازی کرمونی‌شو، چاپ کتاب یک‌صدسالگی شهرداری کرمان به روایت عکس و متن به‌عنوان یادگار صدمین سالگرد تأسیس شهرداری کرمان و برگزاری نخستین دورۀ جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک، از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در حوزۀ فرهنگی، احتماعی و ورزشی شهرداری بوده است.
وی با اشاره به مشارکت و حمایت شهرداری از تمام برنامه‌های فرهنگی، ملی و مذهبی در سطح شهر، خاطرنشان کرد: آماده‌سازی شهر برای تشییع پیکر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و گرامیداشت نخستین سالگرد این شهید بزرگ، توسط شهرداری در این دوره انجام شده است.
شهردار کرمان خاطرنشان کرد: بیش از یک سال است که شهرداری کرمان پویش «افتتاح» را با شعار «هر هفته یک افتتاح» و براساس ایدۀ مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، جهت اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده و ایجاد شور و امیدواری در شهروندان، آغاز کرده و این روند تا پایان دوره ادامه خواهد داشت.
عالم‌زاده بیان کرد: از اعضای شورای جدید عذرخواهی می‌کنم که به‌خاطر معذوریت‌های شخصی نتوانستم در خدمت آن‌ها باشم؛ اگر محدودیت‌های شخصی نبود، با همۀ دشواری‌های مسئولیت شهرداری، حاضر بودم بار دیگر در این کسوت خدمت‌رسانی کنم و خدا را شاکرم که این توفیق به من داده شد که مدت چهار سال خدمت‌گذار همشهریان گرانقدر باشم.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200