رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
با معرفی مسئول «سایت شفافیت شهرداری»؛

شهردار کرمان بر ضرورت شفافیت اطلاعات در شهرداری تأکید کرد

شهردار کرمان تأکید کرد: آگاهی مردم از ضوابط و مقررات ازجمله ضوابط دریافت مجوز و مسایل مرتبط با حقوق شهروندی و فراهم آوردن دسترسی آسان، آزاد و برابر همۀ شهروندان به اطلاعات اداری، مالی، معاملاتی شهرداری کرمان بسیار ضروری است.

سیدمهران عالم‌زاده، در شورای مدیران شهرداری کرمان، با بیان اینکه آموزش حقوق شهروندی، از دغدغه‌های شهرداری کرمان است، گفت: «سایت شفافیت» شهرداری کرمان در همین راستا راه‌اندازی شده تا مردم در جریان اطلاعات امور مربوط به شهرداری قرار گیرند.
وی افزود: شفافیت، موجب افزایش کارایی در شهرداری و همچنین جلب اعتماد شهروندان می‌شود؛ ضمن اینکه علاوه بر افزایش پرسش‌گری مردم، باعث بهبود مشکلات می‌شود و پاسخ‌گویی مسئولان را نیز به‌همراه خواهد داشت و درنهایت، به کاهش فساد منجر می‌شود.
شهردار کرمان ادامه داد: هرچه شفافیت اطلاعات بیشتر باشد، احتمال وقوع فساد کمتر می‌شود و امکان دستیابی مردم به حقوق‌شان افزایش می‌یابد.

عالم‌زاده با بیان اینکه ضوابط طرح تفصیلی نیز باید در معرض دید عموم باشد و هر شخص بنا به نیاز خود بتواند از این اطلاعات بهره ببرد، گفت: در حال حاضر، شهروندان به اطلاعات حقوقی املاک خود دسترسی دارند؛ همچنین سامانۀ شهرسازی شهرداری که در حال راه‌اندازی است، امکان مشاهدۀ اطلاعات تمام املاک شهر را بدون افشای اطلاعات مالک آن، به شهروندان می‌دهد.
وی یادآور شد: در قدم اول سعی کردیم درخصوص خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد، اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق داشته باشیم که این اقدام در کاهش زمان انجام امور اداری شهروندان در مجموعۀ شهرداری هم اثر دارد.
عالم‌زاده همچنین با بیان اینکه گاهی عدم اطلاع از حقوق شهروندی، موجب متضرر شدن شهروندان می‌شود، گفت: آگاهی شهروندان از حقوق خود، موجب افزایش سطح مطالبه‌گری و ارتقای کیفیت خدمات‌دهی به آن‌ها خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست، با حکم شهردار کرمان، «مهدی آذین»، به‌عنوان مسئول «سایت شفافیت» شهرداری کرمان معرفی شد.
در حکم سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان آمده است:
«جناب آقای مهدی آذین
با سلام
با عنایت به اینکه شهرداری کرمان جهت فراهم آوردن دسترسی آسان، آزاد و برابر همۀ شهروندان به اطلاعات اداری، مالی، معاملاتی و …. مدیریت شهری شهرداری، تارنمای شفافیت شهرداری را رونمایی و در معرض دسترسی عموم قرار داده و با توجه به لزوم درج اطلاعات مورد نظر و به‌روزرسانی آن در وبگاه مذکور و نظر به تعهد، تجربه، کارآیی و شناخت کافی که از جنابعالی دارم، به موجب این حکم با حفظ پست سازمانی، به‌عنوان «مسئول سایت شفافیت شهرداری» منصوب می‌شوید.
اطلاع‌رسانی از قوانین، مقرارت و ضوابط ملاک عمل شهرداری، درج فرآیندهای کاری در سایت شفافیت، استقرار بودجه، متمم و عملکرد بودجه سنواتی، درج تعرفه‌های عوارض درآمدی، اطلاع‌رسانی از نحوۀ محاسبه عوارض، استقرار اطلاعات مقایسه‌ای میزان درآمد و هزینه جهت قیاس درآمد و هزینه ماهانه، اولویت‌های به‌روزشده طرح تفصیلی، اطلاع‌رسانی خرید کالا و ملزومات مورد نیاز، اطلاع‌رسانی خرید خدمات و مناقصه و مزایده‌ها، اجرای المان‌های زیباسازی مناطق، مدارک و مستندات مربوط به تقاطع‌های غیرهم‌سطح کرمان، اطلاعات مربوط به کلیۀ پروژه‌های سرمایه‌گذاری، لیست کلیۀ بده‌کاران عمده، لیست کلیۀ بستان‌کاران عمده، لیست مشخصات فردی و تخصصی پرسنل شهرداری، اطلاعات مورد نیاز شهروندان محترم و جامعه رسانه‌ای شهر کرمان (که واجد ارزش و قابلیت انتشار داشته باشد) و ارائه گزارش مستمر به اینجانب، از اهم وظایف جنابعالی است.
امید است با اتکال به خداوند متعال و بهره‌گیری از همدلی و همکاری پرسنل، در پیشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف یادشده، ضمن رعایت قوانین و مقررات موفق و مؤید باشید.»

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200