رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
  • کد خبر : 3800
  • مشاهده : 17 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : شروع عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در فضای سبز شهری
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان خبر داد:

شروع عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در فضای سبز شهری

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، از شروع عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در فضای سبز شهری خبر داد.

یدالله علیزاده، با اشاره به شرایط خشک‌سالی و عدم بارندگی مناسب در سال گذشته و اوایل بهار امسال، گفت: متأسفانه به دلیل بارندگیِ کم، آفات و بیماری‌ها در فضای سبز رشد تصاعدی پیدا کرده و در بسیاری نقاط، حالت طغیانی داشته‌اند.
وی از شروع گستردۀ عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در فضای سبز شهری کرمان خبر داد و گفت: امسال با رویکرد تأکید بر کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی، قبل از رسیدن به آستانۀ خسارت، از روش‌های غیرشیمیایی شامل روش‌های زراعی و مکانیکی استفاده شده است.
علیزاده افزود: در صورتی که خسارت افزایش یابد، از روش‌های شیمیایی استاندارد نیز در برابر آفات و بیماری‌های گیاهی استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: برای مقابله با آفات و بیماری‌های گیاهی، علاوه بر استفاده از امکانات مناطق پنج‌گانۀ شهری، در معابر اصلی، فرعی و بلوارها، از امکانات شرکت‌های تحت پیمان نیز در ۱۵ ناحیۀ مختلف شهری استفاده می‌شود.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان بیان کرد: تاکنون، فضای سبز نقاط مختلف شهر ازجمله بلوار «شیراز»، بلوار «جمهوری‌اسلامی»، بلوار «فارابی»، بلوار «امام حسین» علیه‌السلام، خیابان «بهمنیار» و خیابان «شهید مطهری» جهت کنترل آفات غالب بر فضای سبز، سمپاشی شده است.
علیزاده افزود: همچنین بیشتر پارک‌های شهر ازجمله پارک‌های «شهید مطهری»، «ریحانه»، «نسترن»، «مادر»، «پدر»، «وحدت»، «ابوذر»، «شهید باهنر»، «جبلیه»، «شهید»، «مشاهیر»، «۱۷ شهریور»، «انقلاب»، «شهر»، «پهلوان» و «ایرانیان» سمپاشی شده است.
وی با اشاره به سمپاشی فضای سبز پل‌های «فجر»، «معلم»، «دانش»، «ایثار» و «شهید رجایی» گفت: این نقاط با انواع سموم حشره‌کش، کنه‌کش و قارچ‌کش مورد سمپاشی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200