رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۲
  • کد خبر : 6747
  • مشاهده : 19 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : سه کیلومتر با «نفس»

چندی پیش مسابقات دوی صحرانوردی قهرمانی استان کرمان به میزبانی شهرستان جیرفت برگزار شد و در این مسابقات «نفس میرزازاده» با داشتن 6 سال سن توانست مسیر 3 کیلومتری را بدود و به مقام قهرمانی در رده نونهالان دست یابد، برای آشنایی بیشتر با این قهرمان کوچک گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می‌آید:

چطور شد ورزش دو را انتخاب کردید؟
از کودکی به دویدن علاقه داشتم و همچنین فیزیک بدنم برای رشته دو و میدانی متناسب بود و پدرم با چندین کارشناس ورزشی مشورت کرد که آنها هم دو و میدانی را پیشنهاد دادند.
روزانه چند کیلومتر می‌دوید؟
روزانه بین 1 تا 3 کیلومتر خیلی راحت می‌دوم.
از مربیانت بگوید؟
دوستانی که در امر ورزش با من در ارتباط بودند سرکار خانم جبریه را به من معرفی کردند، به وی مراجعه کردم و چندین تست از من گرفتند و من افتخار می‌کنم که خانم جبریه به عنوان اولین مربی حرفه ای من بسیار دلسوز، جدی و پر تلاش است.
از مسابقات دو صحرانوردی جیرفت بگوید؟
مسابقه صحرانوردی جیرفت، اولین مسابقه و تجربه من در ورزش بخ صورت جدی بود، گمان نمی‌کردم که بتونم از خط پایان عبور کنم، قبل از مسابقه بدلیل گرمی‌هوا کمی‌دچار خون دماغ شدم، اما روحی ام را از دست ندادم و سرکار خانم جبریه در کنارم بودند و خیلی به من کمک کرد، در طول مسیر مسابقه دیدم که چندین نفر سرفه می‌زنند و نمی‌توانستند ادامه بدهند اما من 3 هزار متر دویدم و اصلا خسته نشدم و حتی سرفه هم نزدم و تا خط پایان دویدم.

برخورد مسئولین هیات با شما چطور بود؟
تشکر از مسئولین هیات دو و میدانی که بسیار خونگرم و خوش اخلاق هستند.
آیا قهرمان جهان می‌شوید؟
قطعا همه تلاشم را می‌کنم تا به موفقیت‌های بیشتری برسم.
الگوهای ورزشی خاصی دارید؟
در یک خانواده ورزش دوست زندگی می‌کنم،که پدرم قهرمان چهار دوره مسابقات آمادگی جسمانی بودند و امیدوارم بتوانم در ورزش قهرمانی باعث افتخار خانواده باشم.
چه ورزش‌های دیگری انجام می‌دهید؟
دو و میدانی، دوچرخه سواری و کوهنوردی.
برای آینده چه برنامه ای دارید؟
علاوه بر درس خومندن که مهمتر هست امیدوارم که با برنامه ریزی سرکار خانم جبریه و حمایت‌های هیئت دو و میدانی بتوانم این رشته را حرفه ای ادامه بدهم و برای استان کرمان افتخار افرین باشم.
سخن آخر؟
از همه عزیزانی که در مسیر موفقیتم با من بوده و هستند بسیار سپاسگزارم و به امید موفقیت همه دختران ایران.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200