رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
  • کد خبر : 5748
  • مشاهده : 98 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : سلامتی را در زندگی دست کم نگیرید
«محمدمهدی سعیدی» ورزشکار موفق کاراته و بدنسازی:

سلامتی را در زندگی دست کم نگیرید

در ادامه معرفی ورزشکاران موفق در این شماره گفت و گویی انجام داده ایم با ورزشکار موفق رشته‌های کاراته و نچرال بدنسازی که فرزند استاد سعیدی از مربیان با دانش و اخلاق مدار کاراته استان می‌باشد که در ادامه می‌آید:

ابتدا خودتان را معرفی کنید؟
محمدمهدی سعیدی هستم متولد سال ۱۳۷۷ دانشجوی ارشد فیزیولوژی ورزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان و مربی بدنساز تیم کاراته صنعت مس کرمان.
از چه سالي کاراته را شروع و چند سال است که به صورت حرفه اي در اين رشته فعاليت داريد؟
از سال ۱۳۸۴ تا به امروز در رشته رزمی کاراته فعالیت دارم و اینکه تا سال ۱۳۹۵ در مسابقات کومیته شرکت کردم. در سال ۱۳۹۳ در مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان کاراته مقام سوم را کسب کرده و به اردوی تیم ملی دعوت شدم و آخرین مسابقه ام، نایب قهرمانی دانشجویان کشور و دعوت به اردوی تیم ملی کاراته دانشجویان بود.

مشوقان اصلی شما در مسیر ورزش حرفه ای چه کسانی بودند؟
مشوق اصلی فعالیتم در کاراته پدر عزیزتر از جانم هستند و به واسطه مربیگری ایشان توانستم به این سطوح برسم. هر چه بدست آوردم از دعای خیر مادر و دست پاک پدر است. بدنسازی و پرورش اندام را از سال ۱۳۸۸ به واسطه نیاز عملکردی و فانکشنال رشته رزمی کاراته به بدنسازی و علاقه مندی به اسطوره های بدنسازی جهان از جمله آرنولد شوارتزنگر و رونی کلمن شروع کرده و تا اکنون در آن فعالیت دارم.
از اسفند ماه سال ۹۶ الی ۹۷ به مربیگری استاد مسعود ذات پرور توانستم مقام سوم، چهارم و اول استان را کسب کنم. از مهرماه نهایت اسفندماه سال ۹۸ به مربیگری استاد علی ایرانمنش توانستم مقام چهارم مسابقات بدنسازی نچرال کشوری را کسب کنم. از فروردین ماه سال ۹۹ تا اکنون با مربیگری و برنامه ریزی خودم به واسطه تحصیلات مرتبط با این رشته ورزشی تصمیم به ادامه مسیر قهرمانی گرفته و در نهایت به لطف خدا توانستم در مسابقات جهانی فیزیک نچرال ۲۰۲۱ مقام اول را کسب کنم.

چه ديدگاه هايي در مورد تداخل ورزش و تحصیل وجود دارد؟
در مورد تداخل ورزش و تحصیل تنها چیزی که می توانم بیان کنم این است که چیزی به معنای تداخل وجود ندارد غیر از بهانه آوردن و ذهن نا آرام. جسارت بنده را بپذیرید ولی تا وقتی که علاقه به چیزی وجود نداشته باشد، غیر از تلف کردن وقت و روزهای زندگی چیزی حاصل نخواهد شد. به قول یکی از بزرگان، آدم برای عشقش حساب کتاب نمی‌کند و آن چیزی را که در توانش هست را انجام میدهد.

 

رشته اصلی شما کاراته یا نچرال بدنسازی است؟
رشته اصلی ورزشی نمی توانم چیزی را بیان کنم چون که هیچ کدام از آن دو را رها نکرده و در نهایت فقط مسیرم عوض شده است. در کاراته مربی بدنساز فانکشنال هستم و در بدنسازی نچرال یک فیگوریست فیزیک.

نچرال چه فرقی با رشته های دیگر بدنسازی دارد؟
تعریف ورزش نچرال طبق تعاریف فدراسیون جهانی بدنسازی نچرال، دور بودن از مصرف هر گونه داروهای استروییدی و پپتایدی و مواد ممنوعه نیروزا حتی به مقدار اندک به مدت حداقل ۱۰ سال می باشد. فدراسیون جهانی بدنسازی نچرال (WNBF) از دو مرحله تست پلی گراف قبل از مسابقه و تست دوپینگ سازمان جهانی مبارزه با مواد نیروزا (WADA ) بلافاصله بعد از مسابقه بهره می برد.

شما به جوانان کاراته یا نچرال را پیشنهاد می کنید؟
پیشنهاد بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزشی ایران این است که سلامتی را به عنوان فاکتور اصلی زندگی به هیچ عنوان دست کم نگیرید. در هر مسیر ورزشی که قدم می‌گذارید یک نقطه وجود دارد به نام دوپینگ. شاید زمان رسیدن به اهدافتان را به حداقل برساند ولی آیا حاضر هستید عوارض جبران ناپذیری را که شاید در سال های پیش روی زندگیتان وجود آورد را بپذیرید. گزافه گویی نیست، می توانید در مورد هر چیزی که سوال برایتان پیش می آید تحقیق به عمل آورید و باز هم اگر مشتاق انجامش بودید و خطراتش را به جان خریدید آن را انجام دهید، تصمیم با خودتان و وجدان خودتان است و هیچ کس شما را نمی تواند به انجام کاری وادار کند. آگاهی داشتن و انجام دادن چیزی بهتر و پسندیده تر از ندانستن و تباه شدن در کاری است که نتیجه اش می تواند حتی قابل پیش بینی هم نباشد.

بزرگترین آرزوی ورزشی؟
بزرگترین آرزویم، دریافت کارت حرفه ای بدنسازی نچرال و شرکت در مسابقات حرفه ای نچرال لاس وگاس کشور آمریکاست.

و سخن پایانی؟
با آرزوی سعادتمندی و توفیق روزافزون برای همگی شما عزیزان و اینکه تنها چیزی که شما را از هدفتان دور می کند نا امیدی و فراموشی یاد خداست.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200