رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
  • کد خبر : 12577
  • مشاهده : 83 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : سالانه ۸۷۰ هزار ایرانی تصادف می‌کنند

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به مصدوم شدن سالانه ۸۷۰ هزار ایرانی در تصادفات جاده‌ای گفت: حدود یک درصد از مصدومان تصادفات در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

سعید کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در وزارت بهداشت درباره تعداد مصدومان حوادث ترافیکی اظهار کرد: سالانه حدود ۸۷۰ هزار مصدوم ترافیکی داریم. از این تعداد، ۲۰ هزار نفر فوت می‌کنند. از این ۲۰ هزار نفر، تقریباً نیمی از افراد در صحنه فوت می‌کنند که به علت شدت حادثه است.

به گزارش یزدان کرمان و به نقل از تسنیم، وی افزود: از نیم دیگر حدود ۶ تا ۷ درصد در مسیر فوت می‌کنند که نشان می‌دهد شدت حادثه بالا بوده است و ۴۲ تا ۴۳ درصد نیز در بیمارستان فوت می‌کنند که یک‌سوم بلافاصله در بدو ورود به بیمارستان عملیات احیا برایشان انجام می‌شود که نشان‌دهنده وخامت حال مصدومان است.

وی ادامه داد: تعداد کل مصدومان ترافیکی که در بیمارستان فوت می‌کنند حدود ۸۰۰۰ نفر است؛ در واقع ۹۹ درصد مصدومان ترافیکی در بیمارستان‌ها درمان و مرخص می‌شوند و از کل مصدومان، تنها یک درصد فوت می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت مبنی بر این که “تأخیر اورژانس در رسیدن بر بالین مصدومان ترافیکی به دلیل مسائلی نظیر ترافیک و یا کمبود پایگاه‌ها، چه تأثیری بر آمار مرگ و میر مصدومان دارد؟ ” بیان کرد: ما یک کار پژوهشی انجام دادیم که براساس شاخصی مبنی بر شدت آسیب وارد شده به بیماران بود. نتایج پژوهش نشان داد که مهم‌ترین عامل در زنده ماندن افراد مصدوم در تصادفات، شدت آسیب بوده است. در عین حال زمان رسیدن اورژانس اهمیت دارد، اما آمار‌های مدت زمان رسیدن اورژانس در ایران، مطابق با آمار‌های جهانی است؛ البته ممکن است در مواردی نیز اورژانس در مدت زمانی بیش از میانگین جهانی یا کشور، بر بالین بیمار حاضر شود که نمی‌شود این مدت زمان را به همه مأموریت‌های اورژانس تعمیم داد.

کریمی گفت: ما همواره می‌گوییم پیشگیری بر درمان اولویت دارد. ما نباید بگذاریم ۸۷۰ هزار نفر مصدوم شوند که بعد بخواهیم آن‌ها را درمان کنیم. این موضوع به فرهنگ ترافیک و کیفیت خودرو نیز بستگی دارد. الان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۲۱ نفر براثر تصادفات در ایران فوت می‌کنند و این آمار در کشوری مانند عربستان ۳۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظرات

Comments are closed.



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200