رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May
  • دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۴
  • کد خبر : 4183
  • مشاهده : 21 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : روابط‌عمومی موفق مستلزم بهره‌مندی از فناوری اطلاعات و ارتباطات است

شهردار کرمان گفت: روابط‌عمومی موفق خواهد بود که بتواند از بستر فناوری اطلاعات در حوزۀ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، به‌طور کامل استفاده کند.

به گزارش یزدان کرمان، سیدمهران عالم‌زاده در نشست با فعالان حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی شهرداری کرمان، ضمن تبریک روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی و فرارسیدن سالروز فتح خرمشهر، روابط‌عمومی را نظام ارتباطات و اطلاع‌رسانی هر سازمان دانست و گفت: هر نظام و سیستمی، فرایند و سازِکار خودش را دارد و کارکرد مناسب نظام، مستلزم آن است که همۀ اجزای آن به‌خوبی کار کنند.
وی با بیان اینکه نظام موجود در طبیعت نیز بر مدار منظمی قرار دارد و کارکرد هر کدام از اجزا درنهایت در کل سیستم نظام طبیعی تأثیرگذار خواهد بود، گفت: نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی نیز اجزای مختلفی دارد که نیاز است این اجزا و بخش‌های متنوع این نظام درجهت کارآمدی بیشتر شناسایی و بررسی شوند.
شهردار کرمان، اجزای سازمان در حوزۀ اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی را متشکل از افراد و نیروهای متخصص اعلام کرد و گفت: باید افراد فعال در سازمان اطلاع‌رسانی، آموزش‌های لازم را فرا گرفته باشند؛ بنابراین، لازم است دوره‌های آموزشی به‌صورت هدفمند و بیشتر برگزار شود.
عالم‌زاده تأکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تکیه بر داشته‌ها و اطلاعات موجود کاری اشتباه است؛ بنابراین، دست‌اندرکاران عرصۀ روابط‌عمومی با در نظر گرفتن روش و نرم‌افزارهای جدید، تکنولوژی‌های ارتباطی خود را در مواجهه با فناوری قرار داده و مطابقت دهند.
وی با تأکید بر آموزش مدیران و فعالان حوزۀ ارتباطات در خصوص فناوری‌ها خاطرنشان کرد: بخشی از این فرایند به آموزش مربوط است که باید آموزش‌های لازم در این حوزه نیازسنجی شده و از اساتید برجسته دعوت شود.
عالم‌زاده، شرکت در سمینارها و همایش‌های تخصصی استانی و کشوری را نیز بخشی از آموزش‌های مورد نیاز دانست و گفت: لازم است ازسوی مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، این موارد رصد شده و به‌صورت مستمر پیگیری شود.
شهردار کرمان در ادامه، داشتن تجربه و تمرین را نیز از موارد ضروری دیگر برای فعالان حوزۀ روابط‌عمومی قلمداد کرد و افزود: به‌طور قطع افراد باتجربه یک قدم از افراد کم‌تجربه جلوتر هستند؛ بنابراین، باید این تجربیات به دیگران نیز منتقل شود تا پشتوانۀ اجرایی در روابط‌عمومی قوی‌تر عمل کند.
عالم‌زاده، به پرورش خلاقیت‌های فردی و گروهی به‌عنوان یکی از ملزومات مدیران روابط‌عمومی اشاره و بیان کرد: بخشی از این مقوله، فردی، و بخش دیگر مبتنی بر کمک، همیاری و آموزش به همکاران و ایجاد انگیزه در آن‌هاست.
وی افزود: ازجملۀ این راه‌کارها، ایجاد رقابت‌های انگیزشی برای ایجاد و به چالش کشیدن خلاقیت افراد است؛ بنابراین، ضرورت دارد همکاران خود را بر این اساس مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.
شهردار کرمان، مورد مهم دیگر را وجود خودباوری در مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی دانست و افزود: نباید همه‌چیز را به امکانات و تجهیزات ربط داد؛ بلکه باید خودمان را باور داشته باشیم و در حوزۀ اطلاع‌رسانی نقش‌آفرینی کنیم.
عالم‌زاده ادامه داد: مهم است کارشناسان و دست‌اندرکاران روابط‌عمومی عاشقانه جایگاه خود را دوست داشته باشند و از فرصت ایجاد شده به‌خوبی استفاده کنند.
وی در ادامه، به نقش و وظایف روابط‌عمومی در حوزه‌های مختلف پرداخت و ادامه داد: اطلاع‌رسانیِ روابط‌عمومی توانمند و پویا، صحیح، سریع و با کیفیت خواهد بود که این موارد، مستلزم وجود نیروهای آموزش‌دیده است.
شهردار کرمان، روابط‌عمومی را پل ارتباطی بین مردم و سازمان و کارکنان و مجموعۀ مدیریتی سازمان دانست و گفت: علاوه بر اطلاع‌رسانی و خبررسانی، روابط‌عمومی باید نیازها و پیشنهادهای مردم را به مدیران منتقل و نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.
عالم‌زاده افزود: روابط‌عمومی‌ موفق خواهد بود که بتواند از بستر فناوری اطلاعات در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، به‌طور کامل استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه امروز نظام روابط‌عمومی، از دوره تکیه بر رسانه‌های مکتوب عبور کرده و در عصر شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های خبری مجازی قرار گرفته است، گفت: بنابراین، اگر هر کدام از ظرفیت‌ها نادیده گرفته شود، نشان می‌دهد که روابط‌عمومی نقش خود را به‌خوبی نشناخته است.
شهردار کرمان تأکید کرد: در این راستا ضرورت دارد تا به ابزار روز مجهز باشیم و از این ابزار در جهت اطلاع‌رسانی عملکرد سازمان استفاده کنیم.
عالم‌زاده افزود: در صورتی که روابط‌عمومی نتواند اقدامات و دستاوردهای سازمان خود را به‌خوبی به جامعه منعکس کند؛ در واقع نقش اصلی خود را به‌درستی ایفا نکرده است.
وی با بیان اینکه نتیجۀ این کم‌کاری درنهایت منجر به بی‌اعتمادی مردم و سرخوردگی و بی‌انگیزگی مجموعۀ همکاران سازمان خواهد شد، گفت: مدیران و مسئولان سازمان در هر صورت خواهان بازخورد اقدامات و میزان رضایتمندی مردم هستند که این مهم نقش روابط‌عمومی را پُررنگ‌تر می‌کند.
شهردار کرمان، درخصوص ارزیابی وضعیت و عملکرد روابط‌عمومی در بدنه شهرداری، ضمن ابراز رضایت از وضعیت موجود در مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان گفت: در حال حاضر، مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان به وظایف و نقش خود آگاه است و افراد با عشق و علاقه نسبت به جایگاه خود، کار خود را انجام می‌دهند.
عالم‌زاده ضمن تشکر از «سلمان متحدین»، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، وی را فردی آشنا به امور روابط‌عمومی دانست و گفت: آقای «متحدین»، با ایجاد وفاق و همدلی در مجموعۀ روابط‌عمومی، موجب هماهنگی و یکپارچگی این سیستم شده و من در زمینۀ اطلاع‌رسانیِ رویدادهای شهرداری، دغدغه‌ای ندارم.
شهردار کرمان، به پویش «هر هفته یک افتتاح» شهرداری کرمان نیز اشاره کرد و گفت: این فرایند که به‌صورت هفتگی در جریان است، موج رسانه‌ای مطلوبی ایجاد کرده است.
عالم‌زاده، یکی از اتفاقات مطلوب این دوره را اجرای طرح پویش «هر هفته یک افتتاح» به پیشنهاد آقای «متحدین» دانست و گفت: هرچند پذیرش آن بسیار سنگین و مستلزم داشتن موضوع هفتگی برای افتتاح بود، اما پذیرفتم و امروز شاهد نتایج مثبت آن در شهر هستیم.
وی افزود: با پویش «هر هفته یک افتتاح»، به‌نوعی در مجموعۀ شهرداری نشاط و پویایی بیشتری ایجاد شده و هر کدام از بخش‌های شهرداری در تلاشند نسبت به دیگر بخش‌ها، سهم بیشتری از این پویش را داشته باشند.
شهردار کرمان ادامه داد: بنابراین، یک ایده هرچند کوچک، می‌تواند منشأ تحول و تغییر در ارکان شهرداری باشد و این پویش، مورد رضایت اعضای شورای اسلامی شهر، مردم و دیگر مسئولان کرمان قرار گرفته است.
عالم‌زاده، خطاب به مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی شهرداری کرمان تأکید کرد: انتظار می‌رود مجموعۀ گزارش‌ها و عملکردها، به‌خوبی به مردم و رسانه‌ها منتقل شود.
وی با اشاره به اینکه کارهای انجام شده در شهرداری کرمان، به نسبت سال‌های گذشته نمرۀ قابل قبولی داشته و شهرداری از همراهی اعضای شورای شهر نیز به‌خوبی بهره‌مند شده است، افزود: توانستیم با همکاری یک‌دیگر، سرعت خدمت‌رسانی به مردم را افزایش دهیم و موجبات رضایت‌مندی مردم را فراهم کنیم.
لازم به ذکر است؛ در ابتدای این نشست، سلمان متحدین، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، گزارشی از اقدامات انجام شده در این مدیریت ارایه کرد.
همچنین پیش از این نشست و در آستانه سالروز فتح خرمشهر، شهردار کرمان به‌همراه مدیر حوزه شهردار و شورای اسلامی شهر، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و فعالان حوزه اطلاع‌رسانی شهرداری کرمان، به مناسبت هفته ارتباطات و روابط‌عمومی و یوم‌الله سوم خرداد، با حضور در گلزار شهدای کرمان، ضمن ادای احترام و قرائت فاتحه، با شهدای عملیات بیت‌المقدس، آزادسازی خرمشهر عزیز، شهدای بزرگوار آرمیده در گلزار شهدای کرمان و به‌ویژه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، تجدید میثاق کردند.
همچنین شهردار و همراهانش بر مزار مرحوم «محمد دانشور»، پیشکسوت حوزه روابط‌عمومی‌ شهرداری کرمان و مطبوعات استان، حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای آن مرحوم طلب مغفرت کردند. ضمناً سال گذشته نیز به همین مناسبت، سالن اجتماعات شهرداری کرمان به نام مرحوم «محمد دانشور»، نامگذاری شد.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200