رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲
  • کد خبر : 1640
  • مشاهده : 320 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : رقابت در کنار رفاقت ارزشمند است
مدیر و مربی باشگاه بدنسازی و پرورش اندام اسفندیارپور:

رقابت در کنار رفاقت ارزشمند است

گفت و گویی اختصاصی انجام داده ایم با «حامد اسفندیارپور» مدیر و مربی باشگاه بدنسازی و پرورش اندام اسفندیارپور شهرستان بردسیر که در ادامه می‌آید:

ابتدا خودتان را معرفی کنید؟
حامد اسفندیارپور، متولد۱۳۶۲ شهرستان بردسیر هستم و به مدت ده سال دبیر هیات شهرستان بردسیر و از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۴ هم به عنوان رییس هیات بدنسازی شهرستان بردسیر مسئولیت داشتم و چندین سال هم به عنوان مشاور ورزشی شورای اسلامی‌بردسیر و از سال ۸۲ تا به امروز مدیر و مربی اکادمی‌بدنسازی اسفندیارپور فعال هستم ودر سال ۹۳ توانستم یک سالن بسیار مجهز با زیر بنای بالا ۸۰۰ متر مربع احداث کنم که تنها باشگاه مجهز و حرفه ای شهرستان بردسیر می‌باشد.
چگونه وارد دنیای بدنسازی شدید؟
از آنجایی که رحیم پسر عمویم بدنسازی کار می‌کرد با اصرارش در دهه هفتاد تمرین را شروع کردم و مدیون ایشان هستم و بعدها در کرمان زیر نظر آقای نصیری که قهرمان جهان و دبیر سابق فدراسیون را در کارنامه خود دارد و از افتخارات استان کرمان می‌باشد علم تمرین حرفه ای و مربیگری را آموختم و ایشان در راه پیشرفتم خیلی راهنمایی ام کرد و مدیونشان هستم.
برای بد‌نساز شد‌ن د‌وره خاصی را گذرانده ا‌ید؟
در سال ۸۲ زمانی که بدنسازی با فدارسیون وزنه برداری یکی بودن دوره مربیگری بدنسازی و وزنه برداری به صورت توجیعی گذراندم و در سال ۸۶ مربی رسمی‌فدارسیون درجه ۳، در سال ۹۲ مربیگری رسمی‌درجه ۲ و اولین دوره تخصصی بدنسازی در آب را هم به عنوان تنها کرمانی سال گذشته با موفقیت شرکت نمودم. تقریبا هرسال در همایش‌ها وگارگاه که زیر نظرمستقیم فدارسیون برگزار می‌شود با هزینه شخصی شرکت می‌کنم ضمنا در رشته تربیت بدنی هم تحصیل و همیشه سعی کرده ام با بروز کردن اطلاعات و دانشم برای شاگردانم مربی مفیدی باشم.
چرا مربیگری را آغاز کردید؟
بعد از چندین سال تمرین دیدم در شهر بردسیر باشگاهای که بصورت حرفه ای وحود ندارد وتصمیم گرفتم با کمک یکی از دوستانم در سال ۸۲ یک باشگاه با دستگاهای روز احداث کنیم. استعداد بچه‌های بردسیر هم عالی بود ولی با وجود این استعدادها کسی نبود به صورت حرفه ای تمرین شان دهد و منظم مسابقه برگزار کند تا این استعدادها شکوفا شود و من این کار را انجام دادم و خدا را سپاسگزارم که در این 18 سال گذشته توانسته ام بدون ناامیدی به کارم ادامه بدهم.
از مشکلات باشگاه داری در دوران کرونا بگوید؟
در دوران کرونا با توجه به این که تمام باشگاه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، تعطیل شدند واجاره بهایی بالا و ترس مردم از آمدن به باشگاه و عدم حمایت مالی دولت به زودی شاهد بسته شدن اکثر باشگاه‌های ورزشی خواهیم بود. در صورتی که ورزش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
به عنوان یک مربی پرورش اندام و باشگاه دار خودتان روزی چند ساعت ورزش می‌کنید.
من حداقل روزی دو ساعت و در هفته سه بارهوازی به مدت نیم ساعت تمرین می‌کنم.
پیشنهاد شما برای افراد علاقه‌مند به این رشته چیست؟ و باید از کجا شروع کنند؟
ابتدا تحقیق و بررسی کنند و بعد باشگاه معتبر با مربی کاربلد را انتخاب کنند و به هیچ عنوان دنبال داروهای نیروزا نرود زیرا یک شبه نمی‌توانند ره صد سال را بروند.
از مشکلات شهرستان خود بگوید؟
در شهرستان بردسیر مشکلی نداریم الحق والانصاف هر وقت مشکل داشتیم، جناب مهندس نجف پور فرماندار و جناب دکتر خطیبی شهردار از ورزش مخصوصا ورزش پرطرفدار بدنسازی حمایت کردند و ما در شهرستان با کمک فرماندار و اداره آموزش وپروش توانستیم اولین سالن اختصاصی قویترین مردان را احداث کنیم و آن را با تمامی‌آیتم‌های استاندارد تجهیز کنیم و به صورت کاملا رایگان درخدمت جوانان با استعداد شهرستان قرار دهیم و وجود صنایع که جا داره از جناب مهندس فخریان مدیر عامل جهان فولاد و مهندس ستوده مدیر عامل فولاد مشیز که ورزش را همیشه مورد لطف خود قرار دادند تشکر ویژه ای کنم.
ساخت مجموعه ورزشی تان به کجا رسیده است؟
در مورد ساخت مجموعه مراحل اولین انجام شده و زمین مورد نظر خریداری شده و انشالله با همکاری اداره ورزش وجوانان استان یک مجموعه تخصصی احداث شود.
از اهداف خود برای آینده بگوید؟
اولین برنامه ارتقا بیشتر سطح مربیگری‌ام است تا ورزشکاران از علم بروز بهرمند شوند و دوم احداث مجموعه‌ای که قولش را داده بودم
آیا از طرف مسئولین هیات استان بخوبی حمایت می‌شوید؟
کامران صنعتی رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان که واقعا هم به عنوان یک خیر و یک مدیر موفق بودن و هم چنین محمد نصیری که برند ورزش استان هستند همیشه از من حمایت کردند.
چه برنامه ای برای رقابت سالم با دیگر باشگاه‌های شهرستان بردسیر دارید؟
در مورد رقابت سالم یک زمان چهار باشگاه در سطح شهر بردسیر بود ولی متاسفانه امروز که من دارم با شما صحبت می‌کنم تنها دو باشگاه در شهر بردسیر وجود دارد، دلیلش رقابت ناسلام می‌دانم شما زمانی باشگاه تاسیس می‌کردید و در شهرستانهای کوچکی که همه تقریبا همدیگر را میشناسند باید یک سری اصول و یک سری اخلاق را رعایت کنید زمانی این دو بند را رعایت نکنید نمی‌توانید با سختی‌های این رشته سازگار شوید و بعد از مدتی که فکر بر درآمد بالا داشتید شروع به جذب شاگرد از راه‌های غیراخلاقی و فروش داروهای غیرمجاز می‌کنند و بعد از حدود دو یا سه سال مجبور به بستن باشگاه می‌شوید ولی در این مدت کوتاه باعث دلخوری‌ها و بی حرمتی‌ها بین مربیان و ورزشکاران پیش می‌آید.
نصیحتت به جوانان؟
امروزه تمامی‌مکمل‌ها از طریق داروخانه‌ها به فروش می‌رسد که دارای بارکد واردات و مجوز وزرات بهداشت دارند وحتی ورزشکاران حرفه ای امروزه مکمل‌های خود را از داروخانه‌ها تهیه می‌کنند.
حرف آخرتان؟
رقابت در کنار رفاقت ارزشمند است.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200