رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
  • کد خبر : 1105
  • مشاهده : 15 بازدید
  • اخبار » پیشخوان
  • چاپ خبر : رئیس هیات به دلیل عدم ساخت خانه کاراته به جامعه کاراته بدهکار است
«مهدی محمدی» پیشکسوت کاراته استان کرمان:

رئیس هیات به دلیل عدم ساخت خانه کاراته به جامعه کاراته بدهکار است

در ادامه معرفی پیشکسوتان کاراته استان کرمان با‌ استاد «مهدی محمدی» که چندین سال سابقه اجرایی و مربیگری در سطح ملی دارند به گفت و گو نشستیم که در ادامه می آید:

ابتدا لطفا از سابقه خودتان بگوید؟
مدیر باشگاه کاراته الماس کرمان، مربی اسبق تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران، سرمربی اسبق تیم استان باشش سال قهرمانی کشور، ۱۶سال مسئولیت اداری در روابط عمومی. کمیته فنی و دبیری هئیت کاراته استان، مدیرعامل اسبق باشگاه فرهنگی ورزشی ذغالسنگ کرمان، داور اعزامی به مسابقات اسیایی و اقیانوسیه گوجو در مالزی، مربی اعزامی به مسابقات جهانی مجارستان در معیت تیم ملی جمهوری اسلامی ایران، مربی اعزامی به تورنمنت جهانی انگستان در سالهای ۲۰۰۲و۲۰۰۹و۲۰۱۱.
جایگاه پیشکسوتان کاراته کرمان کجاست؟
پیشکسوت به معنی جلودار است یعنی جاده صاف کن و راه بلد و نشان دهنده بهترین‌ها، لذا این بزرگواران نیاز به جایگاه که ندارند هیچ، خودشان برای دیگران جایگاه تعین می‌کنند. آموزش می‌دهند و تجربه هاشان را منتقل و راهنمایی می‌کنند. منظور از آموزش این نیست که فن و تکنیک یاد بدهند بلکه اخلاق، گذشت، مهربانی، احترام به بزرگتر و مربی یاد می‌دهند و جامعه جوان راز درگیری. غیبت و بی انصافی برحذر کنند و برای این رسالتشان برروی چشم همه جا دارند.
آیا رییس هیات کاراته که در زمان مجمع انتخاباتی قول داده بود که خانه کاراته را اگر سه ساله تمام نکرد استعفا می‌دهد، ساخت یا استعفا داد؟
البته که رئیس هیات به دلیل عدم ساخت خانه کاراته به جامعه کاراته استان بدهکار هستند. مثل همه اونایی که بقول خودشان نتوانستن عمل کنند ولی چه در گذشته چه حال باید دید علت چیست و حتما باید پاسخگو باشد ولی استعفا دردی را دوا نمی‌کند پاسخگویی بایدیک ‌فرهنگ شود.
علت استعفای شما از دبیری هیات کاراته چه بود؟ گفته می‌شود اداره کل ورزش و جوانان استان خواهان استعفا شما بود؟
بنده به دلیل اینکه با ریاست هیات اختلاف سیلقه داشتیم خیلی دوستانه استعفا دادم تا کاراته آسیب نبیند. اگر لازم ‌بود خود آقای امیری می‌توانست من را تغییر دهد و هیچ فشاری از اداره ورزش و جوانان استان نبود و فعلا هم در کمیته فنی به عنوان دبیر در حال انجام وظیفه هستم.
افت عملکرد هیات را در چه چیزی می‌دانید؟
هیات فعلی کاراته استان مثل همه هیات‌های قبلی داری نقاط ضعف و قوت است اما می‌توانم بگویم اتفاق‌هایی در این هیات رخ داده که در طول تاریخ رخ نداده است:
۱-پاسخگویی هیات در طول روز همانند ادارات رسمی
۲-سیستم حفظ عملکرد سبک‌ها و هیات شهرستان‌ها
۳-بازدید و بررسی مشکلات هیات کاراته کلیه شهرستان‌های تحت پوشش در محل شهرستان‌ها و گاها بخش‌ها
۴-بازدید و بررسی مشکلات کلیه سبک‌ها تحت پوشش
۵- بازدید و بررسی مشکلات باشگاه‌های شهرستان کرمان
۶-ایجاد انگیزه برای مربیان شهرستان‌ها در واقع با امکانات کم برای تربیت قهرمان شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان امروز یک قطب کاراته در استان و کشور شده‌اند
۷-برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی رسمی
۸-کمک ‌در رشد و قهرمان‌پروری بخش بانوان
۹-کسب مقام‌های ارزشمند و اولی تیم استان در رده سنی نوجوانان و جوانان در رشته کومیته بعداز ۱۵سال همچنین دختران غیرتمند کهنوجی جشنواره راه انداختن
10- کسب مقام قهرمانی کاتا و کومیته استان در قالب تیم‌های مس و تاپ‌اکو در لیگ‌های کشوری است که جای تقدیر دارد.
از همه پیشکسوتان مربیان داوران استدعا دارم برای حفظ زحماتی که خودشان متحمل می‌شوند کاراته را به حاشیه نبرند و صادقانه گوشه‌ای از کار را بگیرند.
آیا شما در حال برنامه ریزی برای حمایت از شخص خاصی برای رئیس هیات کاراته هستید؟
بله مسلما همه اشخاصی که دلشان برای کاراته بسوزد و کاراته را دوست داشته باشند و برای تعیین سرنوشت افراد تحت پوشش، قهرمانانش و سبکشان. باید برنامه داشته باشد و من هم با توجه باینکه امکانش هست در مجمع حضور داشته باشم حتما به شخص مورد نظرم رای خواهم داد.
اگر شخص مورد نظرتان رئیس هیات شود شما دبیری هیات را قبول می‌کنید؟
تصور می‌کنم کارهای اداری و اجرایی باید دست جوانان عزیز و فهیم و تحصیل کرده و دلسوز که خوشبختاته تعدادشان هم کم نیست و اگر لازم باشد به عنوان مشاور و انتقال تجربه در خدمتشان خواهم بود.
چرا در این سال‌ها کرمانی‌ها هیچ کرسی در فدراسیون نداشته‌اند؟
البته که دارند سرمربی تیم های ملی کاتا و دو مربی کاتا و یک عضو شورای داوران کرمانی هستند و مطلع هستم برای تصدی مسئولیت اداری هم پیشنهاد شده است، منتهی بعد فاصله همه را مجبور به عذر خواهی کرده است.
با تجربه ای که شما دارید علت کمرنگ شدن کاراته در بزرگسالان را در چه می بینید؟
ما در بخش بزرگسالان فعلا یک تیم کاتا در سوپر لیگ داریم و دو کومیته کا در سوپر لیگ و البته که پتانسیل استان خیلی بیشتر است. علت کمرنگی و یا راحت بگم ضعیف بودن بخش بزرگسالان برمی‌گردد به مشکلات مالی چون تا مرز سنین امید ورزشکاران مشغول تحصیل هستند و از طرف خانواده حمایت می‌شوند ولی بعد از آن ورزشکار نیازمند اشتغال و حمایت می باشد که متاسفانه در استان همچین امکاناتی نیست و شرکتها در آن حد و اندازه حمایت مالی نمی‌کنند. مسوولین محترم استان باید چاره‌ای بیندیشند تا این سرمایه‌های ارزشمند از دست نروند و کمک کنند تا حداقل شغلی برای آنها فراهم شود تا قهرمانی را ادامه بدهند.
چـه پـیشنـهادی بـه ورزشکـاران در دروان کـرونا دارید؟
کرونا ضرر اقتصادی، فرهنگی و ورزشی زیادی را وارد کرد اما می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم زندگی کرد هم مواظب سلامت خود باشیم. فعلا بخش کاتا با قوانینی که مشخص شده در باشگاه‌ها در حال فعالیت است و در بخش کومیته هم باید به صورت آنلاین در برنامه‌های باشگاه‌ها شرکت و در خانه تمرین کنند تا تلاش های خودشان، هزینه‌های خانواده‌ها و زحمات مربیان‌شان به هدر نرود و به امید روزی که از این معظل رهایی یابیم.
و صحبت پایانی؟
در پایان از همه دوستان عزیزم که قبلا هم در زمان دبیری خودم از حضورشان دعوت بعمل آمده تا دست در دست هم بگذاریم و در راستای رشد کاراته گام برداریم مجددا استدعا دارم نظر باینکه کاراته بوجود همه خاک خورده‌ها نیازمند است و میطلبد دلخوریها را کنار بگذاریم و کاراته را فدای اختلاف سلایق نکنیم و ورود کنند برای کمک به رشد کاراته استان و همچنین از همه اشخاص و شرکت‌هایی که کاراته را در سراسر استان حمایت می‌کنند کمال تشکر و قدردانی را دارم . خصوصا از پیشکسوت کاراته کشور جناب آقای انتظاری مدیر عامل فرش الماس کویر در راستای ساخت خانه کاراته که از پیشگامان این کار زیبا می‌باشند. تشکر ویژه دارم‌ از شما که ازخانواده کاراته هستیدو درقالب «یزدان کرمان» حامی ورزش و ورزشکاران خصوصا کاراته می‌باشید قدردانی می‌نمایم. به امید روزهای بهتر برای کاراته استان با وحدت و دوستی.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200