رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
  • کد خبر : 7652
  • مشاهده : 39 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با خیر مدرسه ساز «دکتر علی سام زاده »

مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در راستای تکریم خیرین با خیر مدرسه ساز «دکتر علی سام زاده » دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی در این دیدار گفت: خیرین مدرسه ساز کسانی هستند که عمر خود را وقف تعلیم و تربیت انسانها کردند تا آنها را از تاریکی بی سوادی خارج و وارد دنیای علم و روشنایی کنند.

وی با اشاره به شکل گیری نهضت مدرسه سازی در استان خاطر نشان کرد: حضور خیرین مدرسه ساز پیامدهای فرهنگی، علمی و اجتماعی تاثیرگذاری برای مجموعه تعلیم و تربیت به دنبال دارد.

رضایی با بیان اینکه فرهنگ احسان و نیکوکاری در حقیقت صدقه جاریه‌ای است که باید بین آحاد جامعه نهادینه شود بیان کرد: خیرین یاریگران مجموعه تعلیم و تربیت هستند که قدردانی از آنها، پاسداشت یک ارزش ماندگار ناب اسلامی و انسانی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهمیت نقش آفرینی خیّرین بویژه خیّرین مدرسه ساز تأکید کرد: این خیرین در خدمت به مردم پیشتاز هستند ودر برابر کار خیر و خدا دوستانه خیرین باید کمتر حرف زد و بیشتر پشتیبانی و عمل کرد.

رضایی رضایی با بیان اینکه باز شدن درب هر مدرسه، می‌تواند بسته شدن درب یک یا حتی چند زندان را به دنبال داشته باشد، از خیرین خواست تا در این امر خداپسندانه، ساخت باکیفیت مدارس را نیز در نظر داشته باشند.

دکتر علی سام زاده، در سال 1318 در شهر کرمان، در خانواده ای از دودمان شادروان حضرت آیت الله حاج سید جواد شیرازی به دنیا آمد. دکتر سام زاده با پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه، پزشکی عمومی را در دانشگاه تهران آموخت و پس از پایان خدمت وظیفه به مدیریت سپاه بهداشت یزد منصوب و به ساخت چندین درمانگاه و تاسیسات بهداشتی نظیر حمام، لوله کشی دهات و ساخت جاده همت گمارد. سپس در سال 1356 موفق به اخذ تخصص بیماری های داخلی از دانشگاه تهران شد که مجدداً با درخواست مردم یزد به مدیریت عامل جمعیت شیر و خورشید سرخ سابق برگزیده شد و تا سال 1358 مدیریت آن جمعیت و سرپرستی کلیه واحدهای درمانی آن استان را عهده دار بود. همچنین در این مدت با همکاری مردم نیکوکار موفق به ساخت و تجهیز بیمارستان خیریه حضرت سید الشهدا(ع) در آن سامان شد.

بعد از انقلاب به کرمان منتقل و ریاست هلال احمر و بیمارستان دکتر باهنر و نیز سرپرستی مرکز بهداشت و درمان زغال سنگ کرمان و نیز ریاست سازمان انتقال خون را عهده دار شد. در این مسوولیت ها نیز با اندیشه کارآفرینی به توسعه بیمارستان باهنر و ایجاد بخش های جدید جراحی اعصاب، ارتوپدی و اورژانس و (ای. سی. یو) و نیز آزمایشگاه پاتولوژی پرداخت و در معادن زغال سنگ به ایجاد درمانگاه و توسعه و تجهیز درمانگاه های موجود و نیز در سازمان انتقال خون به توسعه ساختمان قدیم و تجهیز آن همت گمارد و اقدام به ساخت مرکز جدید انتقال خون کرد. در این زمان به درمانگاه ملی سجادیه نیز ماموریت یافت و با تبدیل و ثبت آن به عنوان جدید«بنیاد نیکوکاری حضرت سجاد(ع)»، توفیق ایجاد و تجهیز و راه اندازی 10 درمانگاه و بیمارستان الزهرا(س) و مزارع پسته جهت تامین اعتبار مالی آن ها را به دست آورد. او توسط سازمان کل نظام پزشکی ایران به عنوان پزشک نمونه سال 1389 ایران برگزیده شد.

خیر خیر اندیش دکتر علی سام زاده تاکنون ۴ مدرسه شش کلاسه در شهرستان های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج احداث نمونه و بزودی عملیات ساخت ۴ مدرسه دیگر را نیز در شهرستان های ریگان، نرماشیر و فهرج و شهر بزنجان از توابع شهرستان بافت آغاز خواهد نمود.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200