رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱
  • کد خبر : 7529
  • مشاهده : 10 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : دولت اتباع بیگانه را ساماندهی و شناسه‌دار کند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: با توجه به مدارک و مستندات فساد مالی و رانت در مجموعه بنگاه های صنعتی -معدنی استان کرمان، متاسفانه اراده قوی برای مقابله با آن مشاهده نمی شود.

محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز (دوشنبه 22 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب به ویژه شهدای هسته ای ،گفت: انشالله تیم مذاکره کننده هسته ای قدردان خون شهدا بوده و با درایت، عقلانیت ،هوشمندی و سر از عزت کار را دنبال کرده و از منافع ملی تحت هیچ عنوان و به اندازه سر سوزنی عدول نکنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: یاد و خاطره سید شهدای مقاومت، سردار دلها “حاج قاسم سلیمانی” عزیز را گرامی داشته و از اینکه کمیسیون تلفیق برای احداث اردوگاه فرهنگی شهید قاسم سلیمانی بودجه ای را اختصاص داده اند، تشکر می کنم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مثبت ارزیابی کردن سفرهای استانی دولت و قوه قضائیه، ادامه داد: از ریاست محترم جمهوری و ریاست قوه قضاییه که برای سفرهای استانی و رفع مشکلات و معضلات استان ها اهتمام می ورزند، تشکر کنم و امیدوارم که استان کرمان نیز در اولویت دولت محترم قرار گیرد.

 

دولت در ساماندهی و شناسه دار کردن اتباع بیگانه تصمیم‌گیری عاجل انجام دهد

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خواهران و برادران عزیز در خانه ملت،دولتمردان گرامی، قوه محترم قضائیه؛ یادآوری می‌کنم که حدود ۵ میلیون اتباع بیگانه در کشور حضور دارند که حداقل دو سوم آنها به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند؛ لذا فاقد مدارک شناسایی و فاقد مجوز و جواز ورود به کشور هستند.

وی با اشاره به حادثه جنایتکارانه در صحن مطهر رضوی ،افزود: همگان می‌دانیم که در هیچ کشوری اجازه نمی دهند که افراد ساکن کشورشان بدون هویت و شناسه باشند؛ زیرا تبعات سیاسی امنیتی اجتماعی و حتی اقتصادی را در پی خواهد داشت که متاسفانه در برخی از استان‌ها و مناطق کشور و همچنین استان کرمان شاهد آن بوده ایم و اخیراً هم در روزهای گذشته شهادت طلاب در استان خراسان و در حرم مطهر رضوی یکی از آثار آن است. از سران  سه قوه به ویژه ریاست  جمهوری درخواست می‌کنم که نسبت به ساماندهی و شناسه دار کردن اتباع بیگانه تصمیم‌گیری عاجل صورت بگیرد و به فوریت اقدام شود.

 

آقای وزیر نیرو! دستور لازم درخصوص آبرسانی به کرمان از آب خلیج فارس را بدهید

زاهدی با اشاره به مشکلات آب در استان کرمان،مطرح کرد:  درباره مشکل آب کرمان بارها از تریبون مجلس صحبت کردم، آقای وزیر نیرو! استدعا دارم قبل از اینکه مردم اعتراض خود را بیان کنند ؛خود به صحنه بیاید و هرچه زودتر دستور اقدام لازم درخصوص آبرسانی به کرمان از آب خلیج فارس، از رفسنجان به کرمان که حدود ۹۰ کیلومتر است، را بدهید.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس،خاطرنشان کرد: وزیر محترم صمت و مدیران بزرگ بنگاههای صنعتی -معدنی استان کرمان! اعلام می‌کنم؛ براساس برخی گزارش های موثق که مدارک و مستندات آن به بنده رسیده است،فساد مالی و رانت در این مجموعه ها وجود دارد و متاسفانه اراده قوی در مقابله با آن مشاهده نمی شود؛ از افتخارات دولت سیزدهم ،مبارزه با فساد و رانت است؛چگونه است که در وزارت صمت در این خصوص بی توجه هستند و کاری نمی کنند و امیدوارم که این تذکر جدی گرفته شود.

 

هنوز بسیاری از مدیران در کرمان تعیین تکلیف نشده اند

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تعیین تکلیف مدیران در استان کرمان،مطرح کرد:حدود ۹ ماه از شروع دولت آقای رئیسی می گذرد ،اما متاسفانه در استان کرمان هنوز بسیاری از مدیران تعیین تکلیف نشده اند و در یک فضای خوف و رجا به سر می‌برند و این موضوع موجب شده که امورات به کندی پیش برود و نارضایتی مردم روز به روز بیشتر شود؛ از وزرای محترم و روسای سازمان‌های ملی درخواست می‌شود در این خصوص هرچه سریعتر تصمیم گیری کرده تا امورات به صورت جهادی و انقلابی پیش برود.

زاهدی با انتقاد از گرانی اقلام خوراکی و کالاهای ساختمانی خاطرنشان کرد: متاسفانه سیر صعودی قیمت اقلام خوراکی به ویژه لبنیات ،گوشت، سیب زمینی و پیاز و غیره همچنین کالاهای ساختمانی ازجمله سیمان و میلگرد ،فشار زیادی را به اقشار مستضعف جامعه وارد کرده است؛ این انقلاب به پشتوانه مردم عزیز آن به ویژه اقشار مستضعف شکل گرفته و رشد یافته است، کاری نکنیم که آنها ناامید شوند.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200