رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۲
  • کد خبر : 4252
  • مشاهده : 30 بازدید
  • اخبار » تیتر اول
  • چاپ خبر : در همۀ پارک‌های اجرا شده در این دوره فضای ورزشی وجود دارد

شهردار کرمان گفت: در این دوره سعی کردیم در همۀ پارک‌هایی که طراحی و اجرا می‌شوند، فضای ورزشی دیده شود.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در دیدار رییس و برخی از اعضای هیأت ووشو استان کرمان با وی به‌منظور تقدیر از شهردار، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، افزود: در حال حاضر، اکثر پارک‌های شهر مسیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، فضایی برای ورزش‌های همگانی و میز تنیس دارند؛ ضمن اینکه در این پارک‌ها همچنین قابلیت انجام ورزش صبحگاهی و ورزش زورخانه‌ای نیز وجود دارد.
وی افزود: همچنین در صورت امکان برای ورزش‌هایی مانند فوتبال و والیبال که زمین با مقیاس و استاندارد خود نیاز دارند، زمین کوچک چندمنظوره‌ای احداث کردیم و حتی در یکی از بوستان‌های شهر، پس از تحقیق اینکه جوانان آن محله به بوکس علاقه دارند، رینگ بوکس ساخته شد.
شهردار کرمان ادامه داد: همچنین اولین مجموعۀ ورزش‌های ساحلیِ ایران در شهر کرمان ساخته و افتتاح شد.
عالم‌زاده ادامه داد: این اقدامات باعث افزایش رضایت‌مندی مردم محله‌ها و به‌خصوص جوانان و افزایش حضورشان در بوستان‌ها و پارک‌ها شده است.
وی تأکید کرد: با این حال برای ما مهم است که هیأت‌ها و ورزشکاران هم از این ظرفیت‌ها استفاده کنند تا بتوانند مردم و جوانان را به ورزش حرفه‌ای جذب کنند.
شهردار کرمان افزود: همۀ این امکانات برای مردم فراهم می‌شود و متعلق به آن‌هاست و هرچه بیشتر از این امکانات و فضاهای شهری استفاده و استقبال شود، موجب شادی و خرسندی ما در شهرداری است و این رضایت باعث می‌شود ما انگیزۀ بیشتری برای ارایۀ این امکانات و خدمات در محله‌ها پیدا کنیم.
عالم‌زاده با بیان اینکه شهرداری‌ها در حوزۀ ورزش به واسطۀ ماهیت فعالیتی که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌ها دارند، وظایفی بر عهده دارند و این‌گونه نیست که شهرداری‌ها در این حوزه، بدون وظیفه باشند، افزود: شهرداری مانند یک دولت محلی است که اداره امور شهر را در همۀ موضوعات شهری، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری وغیره برعهده دارد که در این راستا باید یک‌سری امکانات را برای مردم فراهم کند.
وی افزود: حوزۀ ورزش چون نشاط و پویایی را در جامعه ایجاد کرده و باعث سلامت جسم و روح شهروندان می‌شود، اهمیت مضاعفی دارد و اگر بخواهیم جامعۀ سالم و پویایی داشته باشیم، نیاز به انسان‌های سالم، پایدار و پویا داریم و ورزش هم جزیی از زندگی انسان سالم است و برای سلامت روح و روان و جسم، ضروری است.
شهردار کرمان ادامه داد: در شرایط کرونا و اخبار استرس‌زای امروز نیز، ورزش استرس را دور کرده و روان را سلامت نگه می‌دارد.
عالم‌زاده بیان کرد: برای ما اهمیت دارد که حوزۀ ورزش شهرداری فعال باشد؛ به‌ویژه در حوزۀ ورزش‌های همگانی و اینکه باید زمینه‌سازِ ورود افراد به ورزش حرفه‌ای باشیم؛ چراکه اگر مردم به ورزش کردن عادت کنند؛ کم‌کم علاقۀ خود را به یک حوزه و رشتۀ خاص ورزشی پیدا می‌کنند.
وی افزود: هیأت‌های ورزشی می‌توانند متقاضی ساخت مکان مناسب ورزش خود با در نظر گرفتن ظرفیت اجرای آن ورزش در محلۀ مورد نظر با ارایۀ ابعاد و فضای مناسب باشند تا در صورت امکان در یکی از پارک‌های مناطق شهری که در حال طراحی و ساخت است، فضایی برای ورزش حرفه‌ای مدنظر آن‌ها در نظر گرفته و ساخته شود.
شهردار کرمان با بیان اینکه مجموعۀ ورزشی شهرداری کرمان با عنوان فرهنگ‌سرای ورزش نیز امکانات خوبی دارد، گفت: هیأت‌های ورزشی می‌توانند از این ظرفیت نیز استفاده کنند؛ چراکه علاقه‌مندیم هیأت‌ها فعال باشند.
عالم‌زاده تأکید کرد: همۀ هیأت‌های ورزشی می‌توانند از امکانات و ظرفیت شهرداری استفاده کنند؛ چراکه هدف، توسعۀ ورزش و گسترش آن در جامعه و آشنایی مردم با ورزش‌های مختلف است؛ بنابراین، باید ظرفیت‌های مختلف ورزشی به مردم معرفی و آموزش داده شود.
شهردار کرمان ادامه داد: حمایت از قهرمانان ملی، جهانی، المپیک و پارالمپیک، اقدام دیگر شهرداری است؛ بنابراین، اگر تیمی از کرمان در کشور یا در خارج از کشور مقام و رتبه‌ای بیاورد، به‌صورت رایگان در تابلوها و بیلبوردهای شهری از آن‌ها تقدیر می‌کنیم؛ چراکه جوانان و افراد موفق باید مورد تشویق قرار بگیرند تا هم آن‌ها بدانند که مورد توجه هستند و هم دیگران تشویق شوند که در این راه قدم بگذارند.
عالم‌زاده با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی محله‌های شهر کرمان گفت: این اقدام نیز موجب آشنایی مردم محله‌ها با ورزش‌های مختلف، کشف استعدادها، رفاقت‌ها و رقابت‌های سالم شد.
وی افزود: اگر بتوانیم جوانان را به سمت ورزش و فعالیت‌های مفید هنری و فرهنگی سوق دهیم، به سمت اعتیاد و ناهنجاری‌ها نمی‌روند.
شهردار کرمان خطاب به اعضای هیأت ووشو استان کرمان گفت: از شما که دغدغۀ ورزش را دارید و مسئولیت‌پذیر هستید، تشکر می‌کنم.
رییس هیأت ووشو استان کرمان نیز در این نشست با تقدیر از زحمات شهردار کرمان، خواستار حمایت شهردار از هیأت ووشو استان کرمان شد.
معین حاجی‌زاده گفت: نیازمندیم از پارک‌های شهر برای ترویج ووشو و ورزش استفاده کنیم و در این زمینه می‌خواهیم که در کنار ما باشید.
حمیدرضا صفاکار، از پیشکسوتان هیأت ووشو استان کرمان نیز در این جلسه، به نمایندگی از دیگر اعضا، از خدمات شهردار کرمان تشکر کرد و گفت: نیات خیر و حمایت و کمک شما از جامعۀ ورزشی، زبانزد ورزشکاران است.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200