رفتن به بالا

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
  • کد خبر : 1549
  • مشاهده : 20 بازدید
  • اخبار » تیتر دوم
  • چاپ خبر : دانش‌آموزان چاق و یا دارای اضافه وزن به مشاورین تغذیه ارجاع داده می‌شوند
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان:

دانش‌آموزان چاق و یا دارای اضافه وزن به مشاورین تغذیه ارجاع داده می‌شوند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در قالب طرح کوچ دانش‌آموزان چاق و یا دارای اضافه وزن به مشاورین تغذیه ارجاع داده می‌شوند.

ماشاالله میرزاحسینی در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با روسای ادارات آموزش و پرورش استان از اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان ( کوچ) در استان خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جاری، تمام دانش‌آموزان استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و از خدمات آن بهرمنده می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه طرح کوچ در ۳ فاز اجرایی می شود گفت: در فاز اول غربالگری اولیه را داریم که قد و وزن دانش‌آموزان اندازه گیری می‌شود، پس از ثبت اطلاعات دانش‌آموزان، کارنامه‌ای صادر خواهد شد و در فاز دوم، دانش‌آموزان چاق و دارای اضافه وزن به بخش مشاوره تغذیه ارجاع داده می‌شوند و از خدمات مشاوره‌ای و آموزش‌های مرتبط با سبک زندگی سالم استفاده می‌کنند و تحت مراقبت قرار می‌گیرند.
میرزاحسینی افزود: در پایان و در فاز سوم طرح، غربالگری انجام می‌شود و قد و وزن دانش‌آموزان اندازه‌گیری و داده‌های به دست آمده در اختیار مسئولین قرار می‌گیرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه  ‌عوامل مدرسه و خانواده در اجرای این طرح نقشی اساسی دارند و امسال نقش خانواده‌ها بسیار مهم‌تر است؛ زیرا به دلیل شیوع کرونا، حضور فیزیکی دانش‌آموزان را در مدرسه نداریم گفت: معاونان اجرایی مدارس سراسر استان موظف اند اطلاعات مربوط به قد و وزن دانش آموزان را از طریق پیامک از والدین دریافت و در سامانه “سناد” بارگذاری کنند.
ماشاالله میرزا حسینی از ثبت اطلاعات قد و وزن ۴۸ درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد خبر داد و افزود: مهلت ثبت اطلاعات مربوط به قد و وزن دانش آموزان در سامانه سناد تا 22 آبان 99 تمدید شده است.
وی افزود: در کانال‌های تربیت بدنی و سلامت در شبکه‌ شاد، پیام‌های مربوط به سبک زندگی فعال و پویا تبلیغ می‌شوند. با توجه به عدم حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدرسه، از طریق شبکه‌ شاد مطالب و پیام‌ها ارسال می‌شوند. همچنین فعالیت‌ های معلمین تربیت بدنی و مراقبین سلامت از این طریق رصد خواهند شد. امیدواریم خانواده‌ها در این زمینه خود را مسئول بدانند و برای کمک به خودشان با ما همکاری داشته باشند تا نتیجه‌ی خوبی حاصل شود.

اخبار مرتبط



تبلیغات کوچک

تبلیغات 300 در 200